«Αισιοδοξούμε βάσιμα για νέο ρεκόρ το 2015» τόνισε η υπουργός Τουρισμού κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στο 13ο συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) με θέμα «Τα Στρατηγικά Πλεονεκτήματα της Ελλάδας: Επενδύσεις & Ανάπτυξη».

Η ίδια χαρακτήρισε την ερχόμενη χρονιά «έτος επενδύσεων», προσθέτοντας ότι στόχοι για το επόμενο διάστημα «είναι να αυξήσουμε το τουριστικό πλεόνασμα στην πραγματική οικονομία. Να δώσουμε περαιτέρω ώθηση στις ειδικές μορφές τουρισμού. Να σχεδιάσουμε μια νέα πολιτική για την κρουαζιέρα. Να κατανείμουμε καλύτερα το τουριστικό ρεύμα, όλες τις εποχές του χρόνου. Να βάλουμε και άλλες περιοχές και άλλες περιφέρειες στο παιχνίδι του τουρισμού, δίνοντας ευκαιρίες για εισόδημα και θέσεις εργασίας».
Απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων αυτών είναι «η πολιτική σταθερότητα, η κοινωνική γαλήνη, η συνέχιση των μεταρρυθμίσεων. Οροι αναγκαίοι για να έρθουν οι επενδύσεις που σχεδιάζονται», υπογράμμισε. Εστιάζοντας στις επενδύσεις, σημείωσε «ότι σειρά σημαντικών επενδύσεων σε πολλές περιοχές της Ελλάδος βρίσκονται ήδη σε φάση υλοποίησης», ενώ νέες περιοχές της χώρας θα μπουν στο χάρτη της ανάπτυξης.
Παράλληλα εστίασε στην ανάγκη συνεργασίας του υπουργείου Τουρισμού, των Περιφερειών και του ιδιωτικού τομέα, τονίζοντας ότι «χρειάζεται κοινή στρατηγική κοινός βηματισμός. Σε όλα τα επίπεδα», και πρόσθεσε ότι ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) στον τομέα της προβολής, «θα έχει τον καθοριστικό ρόλο του συντονισμού των περιφερειών για την παραγωγή ενός καθαρού και ομογενοποιημένου μηνύματος».
Αναφερόμενη στη θετική πορεία της Αθήνας, υπογράμμισε το ζήτημα των ανοιχτών καταστημάτων τις Κυριακές, καλώντας όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να συνταχθούν με το υπουργείο Τουρισμού, «να συντονιστούν μαζί μας, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να έχουμε πολύ σύντομα τα επιθυμητά αποτελέσματα».
Εν τω μεταξύ ο ΣΕΤΕ θα εκπονήσει μελέτη για τη διαμόρφωση πλαισίου δράσεων με στόχο την επέκταση της τουριστικής περιόδου στη χώρα, η οποία πιλοτικά θα ξεκινήσει από την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.
Νωρίτερα, οι Περιφερειάρχες Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης, Ιονίων Νήσων κ. Θόδωρος Γαλιατσάτος, Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας και Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, αναφέρθηκαν στη στρατηγική τους για την άμβλυνση της εποχικότητας. Ο κ. Αρναουτάκης στάθηκε στην ανάγκη εκσυγχρονισμού των υποδομών του νησιού και συγκεκριμένα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και στην υλοποίηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Για μια κεντρική στρατηγική ανάπτυξης η οποία θα διαχυθεί στις περιφέρειες, έκανε λόγο ο κ. Τζιτζικώστας και ανακοίνωσε την ίδρυση γραφείου της Marketing Greece στη Θεσσαλονίκη. Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων υπογράμμισε ότι απαιτούνται παρεμβάσεις ήπιας τουριστικής ανάπτυξης και αντιτάχθηκε στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, ενώ πρόσθεσε ότι χρειάζεται να δοθεί προτεραιότητα σε αγκυροβόλια και μικρά λιμάνια αντί για μαρίνες.
Προτάσεις και καλές πρακτικές για την άμβλυνση της εποχικότητας παρουσίασαν ο διευθύνων σύμβουλος Inova Hospitality Management κ. Αντρέας Μπίρνερ, ο Director του ξενοδοχειακού κλάδου του ομίλου Minoan κ. Φίλιπ Πόιλε, ο διευθύνων σύμβουλος της TUI Hellas κ. Μιχάλης Μαυρόπουλος, ο πρόεδρος και ιδρυτής της HotelΒrain και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου των SLH κ. Πάνος Παλαιολόγος, η διευθύντρια Marketing της Google Hellas κυρία Μαρία Φουντά και ο Ομότιμος Καθηγητής και γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) κ. Γεράσιμος Ζαχαράτος.
Προηγήθηκε η παρουσίαση του επικεφαλής της Boston Consulting Group Spain Χουάν Χοσέ Ριβέιρο, για το πρόγραμμα επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου στην περιοχή Μούρθια της Ισπανίας, το οποίο προσδοκά να προσελκύσει τα επόμενα χρόνια δύο δισ. ευρώ επενδύσεις σε ακίνητα στην περιοχή και να δημιουργήσει 100.000 θέσεις εργασίας.