Στην Αθήνα από σήμερα, με πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων, 800 bloggers από 50 χώρες μεταφέρουν το μήνυμα της πόλης σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

Περιγράφουν τις εμπειρίες τους ταξιδεύοντας. Είναι οι διαμορφωτές γνώμης του Διαδικτύου, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια κερδίζουν έδαφος στην ταξιδιωτική αγορά. Περισσότεροι από 800 bloggers και επαγγελματίες του τουρισμού ήρθαν στην Αθήνα με αφορμή το ΤΒΕΧEurope, που θα πραγματοποιηθεί από τις 23 ως τις 25 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Φιλοδοξία της διεθνούς διοργάνωσης είναι να εκπαιδεύσει τους ταξιδιωτικούς bloggers και την τουριστική βιομηχανία σχετικά με το πώς να συνεργαστούν μεταξύ τους στον μεταβαλλόμενο κόσμο των ταξιδιωτικών μέσων ενημέρωσης.

«Επιλέξαμε την Αθήνα»

«Εχουμε καταχωρημένες συμμετοχές από 41 διαφορετικές χώρες. Πολλοί συμμετέχοντες έρχονται από τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης εκπροσωπούνται, καθώς και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Τουρκία, η Πολωνία, το Βέλγιο, ενώ υπάρχουν και συμμετέχοντες από την Αυστραλία, τη Βραζιλία, την Κίνα, την Ινδονησία, το Ισραήλ, τη Νότια Κορέα, το Μεξικό, τη Νέα Ζηλανδία και την Ταϊλάνδη, για να αναφέρουμε μερικούς»
δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της New Media Expo και του TBEX κ. Ρικ Κάλβερτ.
Οι προσδοκίες τους από την ελληνική πρωτεύουσα είναι πολλές. «Επιλέξαμε την Αθήνα για διάφορους λόγους. Είναι ένα είδος προορισμού που τα συγκεντρώνει όλα, τον οποίο πολλοί ταξιδιώτες, αρχάριοι και έμπειροι, έχουν στη λίστα των προορισμών που πρέπει να επισκεφθούν στη ζωή τους. Αυτό τον καθιστά εξαιρετικό αντικείμενο για τους bloggers» τονίζει. Η επιλογή της πόλης έγινε, καθώς μετά τη συνάντηση με την ομάδα του Athens Convention & Visitors Bureau (ACVB) του Δήμου Αθηναίων «ήμασταν πεπεισμένοι ότι υπήρχε μια πολύ καλή αντίληψη του πώς αλλάζει το τοπίο των μέσων ενημέρωσης και πόσο σημαντική είναι η συνεργασία με ταξιδιωτικούς bloggers για την ανταγωνιστικότητα της πόλης στην αγορά του τουρισμού που εξελίσσεται» προσθέτει.
Εμπιστοσύνη


Η επιρροή των ταξιδιωτικών blogs σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα είναι κάτι που εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια. «Υπάρχουν ταξιδιωτικοί bloggers με μηνιαία ακροατήρια που είναι συγκρίσιμα σε μέγεθος με παραδοσιακά εμβληματικά έντυπα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, όπως το Travel & Leisure και το Conde Nast» υποστηρίζει ο κ. Κάλβερτ. Ολο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για να κάνουν τις επιλογές του ταξιδιού τους, ενώ «σύμφωνα με πολλές μελέτες οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο τα ταξιδιωτικά blogs έναντι των παραδοσιακών πηγών των μέσων ενημέρωσης. Θα έλεγα ότι είναι πολύ ισχυρά και θα γίνονται όλο και περισσότερο κάθε μέρα. Το γεγονός ότι υπάρχει ένα γεγονός όπως το TBEX είναι η απόδειξη».
Για εκείνον «η αλλαγή βρίσκεται στο μέλλον. Η επανάσταση στα ταξιδιωτικά media έχει ακόμα δρόμο. Το βίντεο επίσης πρόκειται να αποκτήσει πολύ σημαντικότερο ρόλο στο ταξιδιωτικό blogging. Οσο το βίντεο γίνεται ευκολότερο στην παραγωγή και στην κατανάλωση, περισσότεροι ταξιδιώτες θα περιμένουν και θα απαιτούν να δουν βίντεο από τους προορισμούς που τους ενδιαφέρουν προτού κάνουν την επιλογή τους» σχολιάζει.
Οι «λέξεις-κλειδιά»


Οι τάσεις που αναδύονται στον τουρισμό είναι το «τοπικό, παραδοσιακό, μοναδικό και μικρό». Αυτές είναι οι «λέξεις-κλειδιά», υπογραμμίζει. «Οι ταξιδιώτες θέλουν ταξιδιωτικές εμπειρίες που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτούς. Οι προορισμοί και οι εμπορικές φίρμες που το συνειδητοποιούν και το καλύπτουν πρόκειται να είναι εκείνοι που θα πετύχουν».
Ετσι, η εξειδίκευση στην προώθηση ενός προορισμού είναι ο στόχος. «Κάθε ταξιδιώτης είναι διαφορετικός» εξηγεί. «Ορισμένοι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται για την Ιστορία, άλλοι για τον πολιτισμό, την τέχνη, ή το φαγητό. Αυτό είναι ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των ταξιδιωτικών blogs, έναντι των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης», αφού μπορούν να είναι «υπερ-εξειδικευμένα και να επικεντρωθούν σε ένα πολύ μικρό τμήμα της αγοράς που δεν μπορεί να βρεθεί στις παραδοσιακές πηγές των μέσων ενημέρωσης. Το ίδιο ισχύει και για έναν προορισμό. Η προώθησή του θα πρέπει να είναι πολύ πιο εξειδικευμένη», μια και οι ταξιδιώτες υποκινούνται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες. «Εκεί είναι που η Αθήνα έχει πλεονέκτημα σε σχέση με άλλους προορισμούς. Υπάρχει πραγματικά ένας τεράστιος αριθμός πραγμάτων για την Αθήνα που κάνει την πόλη ελκυστική σε τόσο πολλούς διαφορετικούς τύπους ταξιδιωτών» καταλήγει.


Social media
«Χρυσή ευκαιρία» για θετική επαναφορά

Το ΤΒΕΧαποτελεί «χρυσή ευκαιρία για την Αθήνα», τονίζει ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για μια «ιδιαίτερα απαιτητική διοργάνωση». Η Αθήνα θα προσφέρει σε όσους συμμετέχουν σειρά προγραμμάτων φιλοξενίας, εκδηλώσεις, δράσεις εξοικείωσης και χορηγιών, καθώς έχουν ετοιμαστεί περίπου 70 ειδικές προτάσεις περιηγήσεων. Ευκαιρία για τη θετική επαναφορά της Αθήνας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και «στα δεδομένα της αγοράς» χαρακτηρίζει το TBEX ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού κ. Αλέξανδρος Βασιλικός. Η Αθήνα διατηρεί τη θετική της πορεία με 2,728 εκατ. επισκέπτες και αύξηση 28,3% στο εφετινό εννεάμηνο. Παράλληλα, οι 528.000 επιπλέον αφίξεις το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2014 αντιστοιχούν σε περίπου 390.000 επιπλέον διανυκτερεύσεις και μεταφράζονται σε 142,8 εκατ. ευρώ για την οικονομία της πόλης. Ωστόσο, «μπορεί να άλλαξε το τοπίο της Αθήνας, αλλά αυτό έχει πολλά στάδια», σχολιάζει ο κ. Βασιλικός, αναφερόμενος στην τραπεζική «ασφυξία», στην υπερφορολόγηση και στο επιχειρηματικό κλίμα, σημειώνοντας ότι αν και υπάρχουν επενδυτικές κινήσεις, «είναι λίγες αυτές που έχουν ολοκληρωθεί».

«Πιστεύουμε πολύ στην ψηφιακή επικοινωνία»
σημειώνει ο γενικός διευθυντής της Marketing Greece κ. Ιωσήφ Πάρσαλης αναφερόμενος στη δημιουργία φήμης και στην αναμετάδοση εμπειριών, τονίζοντας ότι αποτελεί στρατηγική επιλογή για την εταιρεία. Ο ίδιος αναφέρεται στην ενέργεια Blogtrotters, η οποία έφερε bloggers από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τις αραβικές χώρες στις αρχές του καλοκαιριού στην Αθήνα και θα επαναληφθεί το 2015 περιλαμβάνοντας και τη Θεσσαλονίκη.

«Τι βλέπεις όταν επισκέπτεσαι μια πόλη σαν την Αθήνα»
είναι ο τίτλος του post που έγραψε στις αρχές του καλοκαιριού η blogger Κάθριν Μπέρινγκτον, η οποία ήταν στο πρόγραμμα Blogtrotters της Marketing Greece στις αρχές του καλοκαιριού και περιγράφει τις εμπειρίες της στην πόλη στο blog της «Travel with Kat». «Ενώ η χώρα συνέρχεται ακόμα από την κρίση χρέους, η τουριστική της βιομηχανία παραμένει αλώβητη και πολλοί νέοι επιχειρηματίες παίρνουν πρωτοβουλία, ξεκινώντας μια επιχείρηση σε σχέση με τα ταξίδια εναρμονισμένη με την ψηφιακή εποχή». Στο πλαίσιο της προώθησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εντάσσεται και η νέα πρωτοβουλία της Marketing Greece «I’m an Aθenian too», συνέχεια της ενέργειας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Perhaψ you’re an Aθenian too!», η οποία πραγματοποιήθηκε σε 18 αεροδρόμια σε όλον τον κόσμο και πρόβαλε σε πάνω από 170 εκατ. επιβάτες την αθηναϊκή ταυτότητα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ