Πάνω από 8,1 εκατ. Σκανδιναβοί εκτιμάται ότι συνθέτουν τη δεξαμενή των δυνητικών επισκεπτών για την Ελλάδα, σύμφωνα με τη μελέτη για τις προτιμήσεις και τα χαρακτηριστικά του σκανδιναβού επισκέπτη, η οποία παρουσιάστηκε στη συνέντευξη τύπου για την έκθεση Grekland Panorama, η οποία θα πραγματοποιηθεί στη Στοκχόλμη από τις 13 έως τις 15 Φεβρουαρίου 2015. Επιπρόσθετα, υπολογίζεται ότι πάνω από δύο εκατ. Σκανδιναβοί περιέλαβαν την Ελλάδα στις τρεις χώρες που δήλωσαν ότι επιθυμούν περισσότερο να επισκεφθούν στο κοντινό μέλλον.

Η ίδια μελέτη ωστόσο καταδεικνύει την ανάγκη η Ελλάδα να γίνει πιο ελκυστική στη σκανδιναβική αγορά και ιδιαίτερα στις νεότερες ηλικίες, εμπλουτίζοντας το προϊόν της πέρα από τον άξονα «ήλιος –θάλασσα», καθώς και με νέες επενδύσεις σε υποδομές.
H έρευνα, η οποία διενεργήθηκε για λογαριασμό της North Events από την εταιρία Related, αναλύει και αξιολογεί τη θέση και την εικόνα της Ελλάδας στις τέσσερις κύριες αγορές της Σκανδιναβίας: Σουηδία, Νορβηγία, Δανία και Φινλανδία. Με βάση τα αποτελέσματα, η Ελλάδα είναι πιο δημοφιλής στην ηλικιακή ομάδα 50-64 ετών, ειδικά στις γυναίκες και λιγότερο δημοφιλής στις νεότερες ηλικίες 18-34 ετών. Επίσης, επιλέγεται από όσους προτιμούν οργανωμένα πακέτα διακοπών (charter) και από όσους προτιμούν περισσότερο διακοπές «ήλιος –θάλασσα». Το προφίλ της πελατείας αυτής είναι Σκανδιναβοί ηλικίας 50 ετών και άνω, με οικογένειες και διάρκεια διακοπών μία έως δύο εβδομάδες, με ετήσια εισοδήματα από 40.000 έως 66.000 ευρώ. Οι άλλοι δημοφιλείς προορισμοί σε αυτό το τμήμα της αγοράς είναι η Ισπανία, η Ιταλία και η Τουρκία.
Σε επίπεδο μέσων όρων, οι επισκέπτες στην Ελλάδα δαπανούν κατά κεφαλήν 1.230 ευρώ, ποσό χαμηλότερο από τον μέσο όρο της Σκανδιναβίας, ο οποίος είναι 1.381 ευρώ. Διαμένουν κατά μέσο όρο 2,8 εβδομάδες και προτιμούν να ταξιδεύουν τον Σεπτέμβριο (για ταξίδια τουλάχιστον μίας εβδομάδας) και τον Ιούλιο (για ταξίδια έως έξι μέρες).
Η Ελλάδα έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης σε ό,τι αφορά τις σύντομες διακοπές (City Breaks), εστιάζοντας στις πολιτιστικές εκδηλώσεις και στο προϊόν «καλή ζωή», στα μεγάλα αστικά κέντρα. Προοπτικές παρουσιάζει και το προϊόν του τουρισμού πολυτελείας, ειδικά για τη Νορβηγία. Στόχος θα πρέπει να είναι επίσης οι πελατειακές ομάδες που ταξιδεύουν και εκτός θερινής περιόδου, αναζητώντας νέες εμπειρίες και θεματικά προϊόντα (π.χ. City Break, τουρισμός παραχείμασης, εναλλακτικές μορφές κ.λπ.).

Εβδομη σε αναγνωρισιμότητα –35
η σε ελκυστικότητα
Η Ελλάδα είναι αρκετά γνωστή σαν προορισμός στις Σκανδιναβικές χώρες, καθώς βρίσκεται στην έβδομη θέση μεταξύ όλων των χωρών της έρευνας και έχει πολύ θετική εικόνα, τόσο μεταξύ όσων την έχουν επισκεφθεί όσο και μεταξύ εκείνων που δεν το έχουν κάνει ακόμα. Ωστόσο, βρίσκεται στην 35η θέση, στο ερώτημα του πόσο ελκυστικός είναι ένας προορισμός, μεταξύ όσων δεν έχουν ταξιδέψει σε αυτόν.
Ο βαθμός ικανοποίησης όσων έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα είναι πολύ υψηλός. Το 45,8% του πληθυσμού των τεσσάρων χωρών (9,06 εκατ. άτομα) έχει επισκεφθεί την Ελλάδα τουλάχιστον μία φορά και το 43,6% έχει θετική εμπειρία. Ποσοστό 13,5% του συνόλου του πληθυσμού των τεσσάρων αγορών, έχει θετική εικόνα και επιθυμεί να επισκεφθεί την Ελλάδα για πρώτη φορά, ενώ ποσοστό 13,5% έχει θετικά εικόνα, χωρίς να την έχει επισκεφθεί (και δεν εκφράζει πρόθεση επίσκεψης).

Μεγάλη ζήτηση, χωρίς διαθέσιμα δωμάτια τον Ιούλιο και τον Αύγουστο
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, αναφερόμενοι στη φετινή περίοδο, εκπρόσωποι ταξιδιωτικών οργανισμών της Σκανδιναβίας, όπως η Product Manager Greece της TUI Nordic κυρία Johanna Strand, ο εκπρόσωπος του ταξιδιωτικού οργανισμού Apollo Kuoni κ. Μάνος Ιατρού και ο διευθύνων σύμβουλος της Airtours κ. Jacke Mentzas, τόνισαν μεταξύ άλλων, ότι η μεγάλη ζήτηση για την Ελλάδα δεν απορροφήθηκε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, λόγω έλλειψης διαθεσιμότητας δωματίων στους μεγάλους προορισμούς. Παράλληλα επισήμαναν προβλήματα σε δημόσιες υποδομές (αεροδρόμια και οδικό δίκτυο), καθώς και παρατηρήσεις για την καθαριότητα σε ορισμένες περιοχές, παρότι ο βαθμός ικανοποίησης των πελατών τους από τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες και υποδομές ήταν υψηλός.
Το Grekland Panorama θα πραγματοποιηθεί στο εκθεσιακό κέντρο ERICSSON GLOBE στη Στοκχόλμη, προσδοκώντας σε τουλάχιστον 10.000 επισκέπτες. Η δεύτερη κατά σειρά διοργάνωση της έκθεσης τελεί υπό την Αιγίδα και Υποστήριξη του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Ταξιδιωτικών Γραφείων και του Ελληνο-Σουηδικού Επιμελητηρίου.