«Τεράστια» είναι η ζήτηση για boutique ξενοδοχεία στη χώρα, καθώς το προϊόν προσελκύει τουρίστες υψηλού εισοδήματος, αποφέροντας πολύ θετικά αποτελέσματα.

«Τα μικρά, πολυτελή ξενοδοχεία έχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις και περισσότερη ζήτηση απ’ όλα τα άλλα» σημειώνει ο πρόεδρος και ιδρυτής της HotelBrain κ. Πάνος Παλαιολόγος, αναφερόμενος και στην εφετινή χρονιά με ρεκόρ διεθνών αφίξεων στην Ελλάδα. «Ο,τι καινούργιο γίνεται έχει αυτόν τον προσανατολισμό» εξηγεί για το προϊόν των boutique ξενοδοχείων, ενώ «ήδη υπάρχουσες μονάδες θέλουν να μπουν σε αυτή την αγορά».

Πρόσφατα η HotelBrain υπέγραψε το πρώτο συμβόλαιο ανάπτυξης και διαχείρισης στην Κύπρο. Το νέο Συμφωνικό Ανάπτυξης και Διαχείρισης περιλαμβάνει την ανάπτυξη και κατ’ επέκταση τη διαχείριση ενός boutique πολυτελούς ξενοδοχείου 50 δωματίων, στην παραλία του Πρωταρά, στη νοτιοανατολική πλευρά του νησιού, κοντά στην Αγία Νάπα). Η HotelBrain έχει αναλάβει τη δημιουργία του concept, τη διαχείριση του pre-opening, την ένταξη στο διεθνές affiliation των Small Luxury Hotels of the World (SLH) και στη συνέχεια, την πλήρη διαχείριση της υπό κατασκευή μονάδας.

Παράλληλα η εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται από το 2000 στη διαχείριση και ανάπτυξη μονάδων, με ειδίκευση στα μικρά και πολυτελή ξενοδοχεία, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για άλλα τρία συμβόλαια διαχείρισης στο εξωτερικό.

Το νέο εγχείρημα έρχεται να προστεθεί στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, το οποίο ξεπερνά τα 80 ξενοδοχεία σε 29 προορισμούς στην Ελλάδα, καθώς και δύο ξενοδοχεία σε Τουρκία και Λίβανο. Η εταιρεία έχει ενισχύσει την παρουσία της σε Μύκονο και Σαντορίνη φθάνοντας τα 30 και 16 ξενοδοχεία αντίστοιχα και επεκτείνεται στην Κρήτη, εγκαινιάζονταςεπίσης νέους προορισμούς. Το 2014 στο δίκτυο της εταιρείας εντάχθηκαν 12 ακόμη ξενοδοχεία, ένα στη Χαλκιδική, τέσσερα στη Μύκονο, ένα στη Σαντορίνη, ένα στον Μαραθώνα, ένα στην Ανδρο, ένα στην Κέρκυρα, ένα στη Σκύρο, ένα στο Κουφονήσι και ένα στη Λευκάδα.
Στη Μύκονο και στη Σαντορίνη τα μικρά πολυτελή ξενοδοχεία έχουν επισκιάσει με τις επιδόσεις τους τις άλλες κατηγορίες καταλυμάτων, συμπληρώνει, με την τάση αυτή να επεκτείνεται και σε άλλα νησιά.
Φιλοδοξία της HotelBrain για το 2014 είναι να ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ σε τζίρο. Ηδη εκτιμάται ότι στις μονάδες που διαχειρίζεται η εταιρεία η αύξηση κυμαίνεται σε ποσοστό 10%-15%, ενώ σε κάποιους προορισμούς παρατηρείται και επιμήκυνση της περιόδου λειτουργίας.

Ερευνα SLH: Οι επιλογές των πελατών μικρών πολυτελών ξενοδοχείων

Η εταιρεία διαχειρίζεται 23 από τα 43 ξενοδοχεία-μέλη των Small Luxury Hotels of the World ™ (SLH) στην Ελλάδα. Στο χαρτοφυλάκιο των SLH περιλαμβάνονται πάνω από 520 ξενοδοχεία σε περισσότερες από 70 χώρες.
Σύμφωνα με έρευνα του διεθνούς δικτύου μικρών πολυτελών ξενοδοχείων, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο και τον Ιούλιο με τη συμμετοχή περισσότερων από 13.000 επισκεπτών τους ανά τον κόσμο, το πιο σημαντικό κριτήριο στην επιλογή ενός ξενοδοχείου, με ποσοστό 59,6%, αναδείχθηκε ο «χαρακτήρας/γοητεία», ενώ ακολουθούν με 28% οι «πεντάστερες εγκαταστάσεις». Ωστόσο οι απαντήσεις από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ ανέδειξαν τις «προσωπικές εμπειρίες» ως τον δεύτερο σημαντικότερο παράγοντα, ενώ οι Ρώσοι και οι Γερμανοί διάλεξαν την «ιδιωτικότητα/οικειότητα».
Σε ό,τι αφορά την επιλογή προορισμού, η Ιταλία και οι προορισμοί εντός Ιταλίας υπερίσχυσαν με ποσοστό 13%. Ακολουθούν η Γαλλία και οι προορισμοί εντός Γαλλίας, με 11,1%, ενώ οι Μαλδίβες καταλαμβάνουν την τρίτη θέση με 8%. Οι Αυστραλοί, οι Λατινοαμερικανοί και οι κάτοικοι των ΗΠΑ επέλεξαν το Παρίσι ως αγαπημένο προορισμό πολυτελών διακοπών, ενώ οι Κινέζοι, οι Γερμανοί και οι Βρετανοί προτίμησαν τις Μαλδίβες ως κορυφαίο προορισμό διακοπών.
Επί του συνόλου των αγορών ένας έμπειρος ξεναγός ξενοδοχείου (ή concierge) αναδείχθηκε προτιμότερος από τους έντυπους οδηγούς προορισμών που παρέχονται στα δωμάτια (71,3% αντί 28,7%), ενώ τα ξενοδοχεία που φιλοξενούν μόνο ενηλίκους επικράτησαν αυτών που είναι φιλικά προς τα παιδιά (77,4% αντί 22,6%). Αντίστοιχα, η πλειονότητα των ερωτηθέντων έδωσε έμφαση στη δωρεάν πρόσβαση στο Ιnternet έναντι του δωρεάν πρωινού (53,1% αντί 46,9%) με εξαίρεση τους Βρετανούς και τους Γερμανούς, οι οποίοι διάλεξαν το πρωινό (55,4% και 58,4% αντίστοιχα). Τέλος, ανάμεσα σε ένα εστιατόριο ξενοδοχείου βραβευμένο με αστέρι Michelin και σε ένα μπαρ στην οροφή ενός ξενοδοχείου, η πλειονότητα των ερωτηθέντων προτίμησε το εστιατόριο (51,5% αντί 48,5%), με εξαίρεση τους Γερμανούς και τους Ρώσους (με το 66,9% και το 60% αντίστοιχα να προτιμούν το μπαρ).

HeliosPlus