Επιβραβεύει την πλειονότητα των τακτικών επιβατών των αστικών συγκοινωνιών ο ΟΑΣΑ, καθώς από αύριο οι τιμές των εισιτηρίων και των καρτών μειώνονται κι επιστρέφουν στην προ του 2011 εποχή. Μάλιστα, το υπουργείο Υποδομών υπόσχεται μετακινήσεις με 1 ευρώ την ημέρα.

Συγκεκριμένα, οι κάτοχοι των μηνιαίων καρτών θα αγοράζουν την κάρτα έναντι 30 ευρώ αντί 45 ευρώ σήμερα, ενώ το απλό, ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα μειώνεται στα 1,20 ευρώ από 1,40 ευρώ, όμως η χρονική του ισχύς ελαττώνεται από τα 90 στα 70 λεπτά της ώρας.
Οι μόνοι χαμένοι της νέας τιμολογιακής πολιτικής του ΟΑΣΑ είναι όσοι προμηθεύονταν κόμιστρα μόνο για λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ, καθώς καταργείται η μηνιαία κάρτα των 20 ευρώ (αντικαθίσταται από την κεντρική κάρτα των 30 ευρώ για όλα τα μέσα), η ετήσια των 200 ευρώ, αλλά και το ειδικό εισιτήριο των 1,20 ευρώ.
Παράλληλα, μειώνεται η τιμή της ετήσιας κάρτας απεριόριστων διαδρομών στα 320 ευρώ, της μηνιαίας κάρτας του αεροδρομίου στα 45 ευρώ και της ετήσιας κάρτας του αεροδρομίου στα 450 ευρώ.
Ακόμη, θεσπίζονται νέοι τύποι κομίστρου: το εισιτήριο πέντε ημερών αξίας 10 ευρώ (που αντικαθιστά το εβδομαδιαίο των 14 ευρώ), η τρίμηνη κάρτα για όλα τα μέσα των 85 ευρώ (η αντίστοιχη για το αεροδρόμιο θα κοστίζει 130 ευρώ) και η εξάμηνη κάρτα για όλα τα μέσα αξίας που θα στοιχίζει 165 ευρώ (η έκδοση για το αεροδρόμιο θα ανέρχεται στα 230 ευρώ).
Τα κόμιστρα που δεν επηρεάζονται από τις αλλαγές είναι το ημερήσιο (4 ευρώ), τα εισιτήρια express για το αεροδρόμιο τόσο των λεωφορείων (5 ευρώ) όσο και του μετρό (8 ευρώ), το κόμιστρο του μετρό από τους σταθμούς Παλλήνη – Κάντζα – Κορωπί (6 ευρώ), το 3ήμερο τουριστικό εισιτήριο (20 ευρώ) και το 7ήμερο εισιτήριο αεροδρομίου (50 ευρώ).
Τα παλιά εισιτήρια θα ισχύουν μέχρι το τέλος Μαρτίου και οι ετήσιες κάρτες για λεωφορεία μέχρι τη λήξη τους, ενώ οι κάτοχοί τους θα έχουν δικαίωμα αναβάθμισης.
Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ προχωρεί σε αναδιάρθρωση των δρομολογίων, με στόχο οι λεωφορειακές γραμμές να συνδεθούν καλύτερα και πιο τακτικά με το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς. Ετσι, η μετεπιβίβαση θα μπει για τα καλά στη ζωή των Αθηναίων, με το υπουργείο Υποδομών να υπόσχεται ταχύτερη μετακίνηση μέσα από αυτήν τη μέθοδο.
Ο ΟΑΣΑ έχει συμφωνήσει με την τρόικα να μειώσει τη βάση κόστους του έως το 2016, βάζοντας αυστηρά όρια στο ποσοστό του κόστους επί του κύκλου εργασιών. Καθώς η επιδότηση της ΟΣΥ θα παραμείνει στα 85 εκατ. ευρώ στο προσεχές μέλλον και δεδομένου ότι η ΣΤΑΣΥ δεν επιδοτείται, ο ΟΑΣΑ θα πρέπει να επιτύχει ισοσκελισμένο προϋπολογισμό μετά την επιδότηση, δηλαδή έναν στόχο που εκτιμάται τουλάχιστον στα 27 εκατ. ευρώ.
Αυτό θα γίνει μέσα από την αύξηση των πωλήσεων και τη μείωση του κόστους που θα επιτευχθούν μέσα από συνέργειες, οικονομίες κλίμακας και μείωση των αλληλοεπικαλύψεων ανάμεσα στις θυγατρικές του ομίλου. Ηδη βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση σχετικού οδικού χάρτη με ορίζοντα έως το 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ