Με πολιτικούς όρους θα έλεγε κανείς ότι ανεξαρτήτως αποτελέσματος στον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου της Βραζιλίας κερδισμένο ήταν το ποδόσφαιρο. Με οικονομικούς όρους όμως υπάρχει ένας αδιαμφισβήτητος νικητής, ο οποίος αναδείχθηκε με τη λήξη των ημιτελικών της Τρίτης 8 και της Τετάρτης 9 Ιουλίου, με τις ήττες δηλαδή των εθνικών ομάδων της Βραζιλίας και της Ολλανδίας. Και αυτός είναι η Adidas! Διότι απλούστατα η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών υποστήριζε και τις δύο «φιναλίστ» του τελικού. Με άλλα λόγια, είτε οι Γερμανοί είτε οι Αργεντινοί σήκωναν το Κύπελλο, η Adidas κέρδισε… άνευ αγώνος τον τελικό απέναντι στη μεγάλη αντίπαλό της, την αμερικανική Nike, με σκορ 2-0.
Θα σημείωνε κάποιος ότι η Adidas είναι πιο «κοντά» στον θεσμό του Παγκοσμίου Κυπέλλου από τη Nike και τις άλλες εταιρείες αθλητικών ειδών. Ως επίσημη χορηγός, προμηθευτής και κάτοχος αδείας για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, η Αdidas προμηθεύει από το 1970 την επίσημη μπάλα της διοργάνωσης. Προμηθεύει επίσης τον εξοπλισμό των στελεχών, των διαιτητών, των εθελοντών και των ball boys. Επιπλέον, εννέα ομάδες και περίπου 300 ποδοσφαιριστές συμμετείχαν στην εφετινή διοργάνωση χρησιμοποιώντας προϊόντα Αdidas.
Τζίρος άνω των 5 δισ. δολαρίων ετησίως


Παρά ταύτα η η αμερικανική εταιρεία Nike έχει μπει δυναμικά στον ανταγωνισμό του Μουντιάλ και του ποδοσφαίρου συνολικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ η Adidas υποστήριξε με τα προϊόντα της εννέα από τις 32 ομάδες της διοργάνωσης, η Nike υποστήριξε δέκα. Οι δύο εταιρείες κυριαρχούν στον κλάδο των ειδών εξοπλισμού ποδοσφαίρου –μιλάμε για έναν κλάδο με τζίρο άνω των 5 δισ. δολαρίων ετησίως. Μοιράζονται περίπου το 80% των προϊόντων της αγοράς. Στον τελικό της διοργάνωσης ωστόσο πάνω από 2 δισεκατομμύρια καταναλωτές θαύμασαν πόδια που φορούν παπούτσια μόνο με τις τρεις χαρακτηριστικές λωρίδες της Adidas.

«Η Adidas είναι μακράν η πιο προβεβλημένη φίρμα στο Μουντιάλ της Βραζιλίας. Με την καθολική παρουσία της στον τελικό επιβεβαιώνει την αμφισβητούμενη τα τελευταία χρόνια πρωτοκαθεδρία της σε ό,τι αφορά τον κόσμο του ποδοσφαίρου»
δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας Χέρμπερτ Χάινερ, ο οποίος είχε προβλέψει την αναμέτρηση της Γερμανίας με την Αργεντινή στον τελικό πολύ προτού αποκλειστούν οι υποστηριζόμενες από τη Nike Βραζιλία και Ολλανδία.
Περισσότερα γκολ


Οντως, σύμφωνα με τη βρετανική αθλητική ιστοσελίδα «theScore», στο εφετινό Μουντιάλ ακόμη και τα γκολ που έβαλαν παίκτες που φορούσαν παπούτσια Adidas ήταν περισσότερα (78) από αυτά που έβαλαν παίκτες με παπούτσια Nike (73) –τα στοιχεία αφορούν τα 151 γκολ που μπήκαν πριν από τον τελικό Αργεντινή-Γερμανία εξαιρουμένων των 15 που μπήκαν με πέναλτι. Πέρα από την προβολή ωστόσο, και τα οικονομικά στοιχεία (τα οποία όμως δεν είναι εύκολα συγκρίσιμα) υποδηλώνουν νίκη της Adidas στα προϊόντα που σχετίζονται με το ποδόσφαιρο.
Συγκεκριμένα, η γερμανική εταιρεία έχει ήδη «πιάσει» από τον περασμένο Ιούνιο τον τζίρο των 2 δισ. δολαρίων που είχε βάλει ως στόχο για το 2014. Και υπολογίζει να πουλήσει ως το τέλος της χρονιάς προϊόντα αξίας 2,7 δισ. δολαρίων συνολικά. Η Nike για το οικονομικό της έτος που έληξε στις 31 Μαΐου 2014 ανακοίνωσε πωλήσεις 2,3 δισ. δολαρίων. Η αμερικανική εταιρεία αμφισβητεί την πρωτιά της γερμανικής και προβλέπει ότι το οικονομικό έτος 2014/15 θα ξεπεράσει τον τζίρο που θα πετύχει το 2014 η ανταγωνίστριά της.

HeliosPlus