Κατά 11 εκατ. ευρώ αυξήθηκε ο τζίρος των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας το πρώτο τετράμηνο του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Συγκεκριμένα, το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών κατέγραψε την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2014 κύκλο εργασιών ύψους 97,7 εκατ. ευρώ, αντί 86,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Τα έξοδα έφτασαν τα 117 εκατ. ευρώ, αντί 108 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, διαφορά που οφείλεται εν μέρει στις απεργίες του Ιανουαρίου του 2013, όταν και δεν καταβλήθηκαν αρκετοί μισθοί λόγω των κινητοποιήσεων.
Δηλαδή το λειτουργικό αποτέλεσμα (προ της κρατικής επιδότησης) έφτασε τα -19,3 εκατ. ευρώ, το οποίο ισοσταθμίζεται από την κρατική επιδότηση, που φτάνει τα 33,4 εκατ. ευρώ. Το τελικό αποτέλεσμα κυμαίνεται στα 14,1 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο είναι ενδεικτικό ότι πέρυσι, στο πρώτο τετράμηνο του έτους, η επιδότηση έφτανε τα 53,6 εκατ. ευρώ, ήταν αυξημένη κατά 20 εκατ. ευρώ σε σχέση με φέτος.
Πάντως, σύμφωνα με στελέχη του ΟΑΣΑ, η αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 11 εκατ. ευρώ είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού του ομίλου, ο οποίος μιλούσε για άνοδο των εσόδων κατά 8 εκατ. ευρώ.
Σημειωτέον ότι για το σύνολο του 2014 αναμένονται έσοδα της τάξης των 244 εκατ. ευρώ για όλο το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών. Αντίστοιχη μείωση καταγράφονται και στα έξοδα, τα οποία αντί 120 εκατ. ευρώ που προέβλεπε ο προϋπολογισμός, ανήλθαν τελικά σε 117 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, η ΣΤΑΣΥ (τραμ, ΗΣΑΠ, μετρό) πέτυχε σύνολο εσόδων λειτουργίας 46 εκατ. ευρώ αντί 39 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (αύξηση 17%).
Το αποτέλεσμα λειτουργίας αυξήθηκε εντυπωσιακά κατά 232%, καθώς έφτασε τα 5,9 εκατ. ευρώ αντί 1,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σημειωτέον ότι η εταιρεία δεν λαμβάνει επιδότηση από το Δημόσιο.
Αντίστοιχα, η ΟΣΥ είχε τζίρο ύψους 49,7 εκατ. ευρώ και έξοδα 71,6 εκατ. ευρώ, ενώ ο ΟΑΣΑ έσοδα 2 εκατ. ευρώ και έξοδα 1,5 εκατ. ευρώ.