Με 820.000 δολάρια επέστρεψαν οι Locish από το ταξίδι τους στο Σαν Φρανσίσκο. Οι δύο νέοι επιχειρηματίες από την Καλαμάτα, Γρηγόρης Ζωντανός (αριστερά στη φωτογραφία) και Αλέξης Χριστοδούλου, οι οποίοι άφησαν τις δουλειές τους για να ακολουθήσουν το όνειρό τους, βάζουν πια πλώρη για τη μεγάλη αγορά της Αμερικής με μότο «Ρωτήστε ανθρώπους σαν κι εσάς». Η εφαρμογή στη νέα εκδοχή της (iOS, Android) θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες της να ζητούν και να λαμβάνουν άμεσα προτάσεις διασκέδασης στην πόλη τους από άτομα με παρόμοιο γούστο και στυλ διασκέδασης μέσω ενός περίπλοκου αλγορίθμου που βασίζεται σε κείμενο και εικόνες. Το νέο ξεκίνημα θα γίνει τον Μάιο σε Αθήνα, Νέα Υόρκη, Σαν Φρανσίσκο. Οι Locish απαρτίζονται πια από οκτώ άτομα και λίγες ημέρες πριν ανακοίνωσαν νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 820.000 δολαρίων, μέσα από τα καινούργια γραφεία τους στο κέντρο της Αθήνας.

Η δεύτερη δόση


Ο δεύτερος επενδυτικός γύρος (seed) απέφερε καρπούς τόσο σε τεχνογνωσία όσο και σε ωριμότητα. Ο πρώτος «σπόρος» φυτεύτηκε από το Jeremie Openfund II (με 60.000 ευρώ το 2012) ενώ στον δεύτερο συνέδραμαν και το Openfund με κύριο επενδυτή το Odyssey Jeremie Partners και τρεις «αγγέλους» επενδυτές: τον Αργύρη Ζύμνη (επιχειρηματίας που πούλησε την εταιρεία του στο Twitter), τον Γιώργο Παπαδόπουλο και τον Θάνο Τριάντ. Μετοχές της εταιρείας θα αποκτήσουν και οι νέοι εργαζόμενοι στην εταιρεία. Το κεφάλαιο των 820.000 δολαρίων θα επενδυθεί στη «συνολική αναμόρφωση της εφαρμογής, με ουσιαστικές βελτιώσεις στα τεχνικά, λειτουργικά καθώς και στα αισθητικά χαρακτηριστικά της» σύμφωνα με τους δημιουργούς.
20.000 χρήστες


Το μικρό διάστημα που η εταιρεία δοκίμασε τις δυνάμεις της στην Αμερική έφερε στην εφαρμογή 20.000 χρήστες και 6.000 ερωτήσεις. Διαπίστωσαν πως ό,τι δημιουργείται πια στοχεύει σε κινητά και tablets και ότι οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για οικονομικές απολαβές. Περισσότερο τους ενδιαφέρει να κοινωνικοποιηθούν και να προσφέρουν βοήθεια στους ανθρώπους γύρω τους. Ταυτόχρονα, οι αμερικανοί επενδυτές δεν επιδιώκουν να βγάλουν άμεσα τα χρήματά τους αλλά να επενδύσουν σε εταιρείες που θα συγκεντρώσουν πολλούς χρήστες, γρήγορα και για πολλή ώρα. Ετσι, το επόμενο διάστημα οι Locish θα παρακολουθούν τη δραστηριότητα των χρηστών τους στην εφαρμογή και θα πάρουν αποφάσεις σύμφωνα με αυτές. Οπως λένε οι ίδιοι «σε μια startup δεν έχει σημασία τι θέλουν οι ιδρυτές της. Οι χρήστες θα τους δείξουν πώς θέλουν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή». Προτίμησαν την Αμερική για πρώτο σταθμό στο νέο ταξίδι τους γιατί «αποτελεί μια τεράστια και ομογενοποιημένη αγορά με εκπληκτικές δυναμικές στον χώρο της τεχνολογίας. Αντιθέτως η Ευρώπη συντίθεται από πολλές μικρότερες χώρες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και κουλτούρα. Αυτό καθιστά πολύ δυσκολότερη την ταχεία ανάπτυξη μιας εταιρείας στην Ευρώπη σε σχέση με την Αμερική» όπως είπε ο Αλέξης Χριστοδούλου. Συμβουλή για όσους θέλουν να επιχειρήσουν (στην Ελλάδα ή το εξωτερικό) από τους ιδρυτές του Locish: «Πρέπει να τολμάς, να μη μένεις στον σχεδιασμό, να δοκιμάζεις συνέχεια καινούργια πράγματα και να μη φοβάσαι αν κάτι από αυτά δεν πετύχει».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ