Με 50 χρόνια πορείας στον τομέα κατασκευής εξειδικευμένων ενεργειακών έργων, σήμερα η ΜΕΤΚΑ είναι χάρη στην εξωστρέφεια και την υψηλή τεχνογνωσία της μια διεθνής εταιρεία. Οι δραστηριότητές της επικεντρώνονται στις αγορές του εξωτερικού, κυρίως στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, με αποτέλεσμα να παράγει το σύνολο σχεδόν των εσόδων της εκτός Ελλάδας.

Το γεγονός ότι η ΜΕΤΚΑ περιλαμβάνεται μεταξύ των δέκα κορυφαίων κατασκευαστών ενεργειακών έργων στον κόσμο την κατατάσσει ανάμεσα σε εκείνες τις επιχειρήσεις που προωθούν στο εξωτερικό μια εικόνα για την Ελλάδα διαφορετική από αυτήν που ευρέως επικρατεί.
Ξεχωρίζοντας για την αξιοπιστία, την ευελιξία και την ικανότητά της να εκτελεί τα έργα που αναλαμβάνει εντός του προκαθορισμένου χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού, η ΜΕΤΚΑ αναλαμβάνει ως project leader την υλοποίηση σύνθετων έργων υψηλών απαιτήσεων, τα οποία προϋποθέτουν τεχνογνωσία και πλούσια εμπειρία. Δεν είναι, μάλιστα, λίγες οι φορές που συμμετέχοντας σε διεθνείς διαγωνισμούς διεκδικεί και κερδίζει την ανάληψη ενός έργου ενάντια σε κολοσσούς από τη Γερμανία και άλλες χώρες της Ευρώπης και του κόσμου.
Στον ενεργειακό τομέα η ΜΕΤΚΑ έχει να επιδείξει πληθώρα έργων μεγάλης ισχύος, όπως αυτό τηςκατασκευής σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο φυσικό αέριο στη Σαμψούντα της Τουρκίας και αυτό της εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία μονάδας συνδυασμένου κύκλου ισχύος 860 ΜW στο Πλοέστι της Ρουμανίας.
Εργα-ορόσημο


Αλλά και εντός συνόρων, δεν θεωρείται τυχαία μία από τις πλέον υπολογίσιμες –αν όχι η πιο υπολογίσιμη –δύναμη στον χώρο της μελέτης, προμήθειας και κατασκευής εξειδικευμένων ενεργειακών έργων ευρείας κλίμακας και έργων υποδομών.
Η οικονομική ισχύς και σταθερότητα της εταιρείας δεν είναι μόνο παράμετροι κρίσιμης σημασίας για τη συμμετοχή της εταιρείας σε διεθνείς διαγωνισμούς και την εκτέλεση σημαντικών διεθνών έργων, αλλά επιπλέον έχουν συντελέσει στην ανάδειξη της ΜΕΤΚΑ σε ανάδοχο μερικών από τα έργα – ορόσημα για τη χώρα.
Τα πιο γνωστά ίσως εξ αυτών είναι η ανέγερση της πεζογέφυρας Κατεχάκη σε σχέδια του ισπανού αρχιτέκτονα και μηχανικού Santiago Calatrava, ηανέγερση του στεγάστρου του Ποδηλατοδρομίου και της ΔυτικήςΑγοράς στο ΟΑΚΑ, και πάλι σε σχέδια του Calatrava, η συμμετοχή στην κατασκευή της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και η κατασκευή έξι μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο.
Επιστροφή


Εστιάζοντας στην πιο πρόσφατη πορεία της εταιρείας θα διαπιστώσει κανείς ότι ακόμη και μέσα στο δυσμενές και συχνά εχθρικό προς την επιχειρηματικότητα δυσμενές περιβάλλον της οικονομικής κρίσης, η ΜΕΤΚΑ κατάφερε να διατηρήσει τη θετική της πορεία. Για το 2013 κατέγραψε ισχυρά αποτελέσματα εφαρμόζοντας με συνέπεια τη στρατηγική της να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των έργων της στο εξωτερικό, ενώ φέτος συμπληρώνει τα 30 χρόνια συνεχούς απόδοσης μερίσματος στους μετόχους της, αριθμός – ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα. Τη χρονιά που μας πέρασε, η διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της βρέθηκε σε πλήρη εξέλιξη, με την εταιρεία να εδραιώνει την παρουσία της στην αγορά των ενεργειακών κατασκευών της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής, να ολοκληρώνει με επιτυχία 6 έργα συνολικής ισχύος άνω των 2.500 MW και να υπογράφει συμβόλαια ανάληψης 4 νέων μεγάλων έργων σε διάφορες χώρες.
Την ίδια στιγμή, η σταθεροποίηση της οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την επιστροφή της ΜΕΤΚΑ στην εγχώρια αγορά κατασκευών. Αξιοποιώντας την εμπειρία και την υψηλή τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει στις διεθνείς δραστηριότητές της, διεκδίκησε την ανάληψη του έργου για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο -Ροδοδάφνη, που κάνει πραγματικότητα τη διασύνδεση της Πελοποννήσου με το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αθήνας.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα παραπάνω έργα δεν είναι ήσσονος σημασίας σε σχέση με αντίστοιχα του εξωτερικού. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, οι διαγωνισμοί που προκηρύσσονται για έργα στην ελληνική επικράτεια δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αυτούς του εξωτερικού, θέτοντας υπερσύγχρονες προδιαγραφές και προσελκύοντας συμμετοχές από διεθνείς παίκτες.
Νέες συμβάσεις


Το 2014 οι επιδόσεις της ΜΕΤΚΑ αναμένεται εξίσου θετικές. Η χρονιά ξεκίνησε δυναμικά με την υπογραφή μιας σειράς νέων συμβάσεων οι οποίες ενισχύουν το χαρτοφυλάκιό της. Τον Μάρτιο του 2013 η ΜΕΤΚΑ αναδείχθηκε σε προσωρινό ανάδοχο του έργου για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ, συνολικού προϋπολογισμού 273 εκατ. ευρώ και με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης εντός 24 μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Εναν μήνα νωρίτερα, η ΜΕΤΚΑ ανακοίνωσε πως η τουρκική θυγατρική της Power Projects Limited, σε κοινοπραξία με την General Electric, προχώρησε στην υπογραφή νέου συμβολαίου με τη Société Algérienne de Production de l’ Electricité για την ανάληψη του πέμπτου μεγάλου έργου EPC που αναλαμβάνει η ΜΕΤΚΑ στην Αλγερία.

Διείσδυση σε νέες αγορές
Με πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξή της στις σημαντικότερες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές, το επόμενο διάστημα η ΜΕΤΚΑ θα επιδιώξει την περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας της στις αγορές όπου ήδη δραστηριοποιείται, αλλά και τη διείσδυσή της σε νέες με αυξημένες ενεργειακές ανάγκες, στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής και Αφρικής. Παράλληλα, για το 2014 προσανατολίζεται στην αναζήτηση νέων ευκαιριών στην εγχώρια αγορά, επιδιώκοντας τη συμμετοχή της σε μεγάλα κατασκευαστικά έργα, σε τομείς όπως οι μεταφορές, η διαχείριση απορριμμάτων, δεδομένου ότι αποτελεί και την πλέον εύρωστη από τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες που διαθέτουν εργοληπτικό πτυχίο 7ης τάξης, με κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) που διαμορφώθηκαν σε 101,9 εκατ. ευρώ για το 2013.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ