«Δεξαμενή» από εύπορους ταξιδιώτες είναι η Ευρώπη. «Υπάρχει μια ευκαιρία αναξιοποίητη» λέει ο δημιουργός του Traveller Made® κ. Κουεντίν Ντεζουρμόν, ενός δικτύου 71 ευρωπαϊκών ταξιδιωτικών γραφείων τα οποία απευθύνονται σε εξαιρετικά ευκατάστατους ιδιώτες (Ultra High Net Worth Individuals). Η αγορά αυτή αναπτύσσεται τα τελευταία δέκα χρόνια με γεωμετρική πρόοδο και πρωταγωνιστή την αμερικανική ήπειρο και την Ασία να ακολουθεί με έντονους ρυθμούς. Η εμφάνιση σχεδιαστών πολυτελών και εξατομικευμένων ταξιδιών ξεκίνησε για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση σε αυτό το κορυφαίο τμήμα της αγοράς.

Μεγάλη αγορά


«Υπάρχουν 40.000 οικογένειες στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, οι οποίες διαθέτουν πάνω από 30 εκατ. ευρώ σε περιουσιακά στοιχεία» σημειώνει ο κ. Ντεζουρμόν αναφερόμενος στο μέγεθος της αγοράς των εξαιρετικά πλουσίων με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν τον Δεκέμβριο του 2013 στην πρώτη συνάντηση του δικτύου. «Είναι μια πάρα πολύ μεγάλη αγορά και συγκρίσιμη με αυτήν των ΗΠΑ» σχολιάζει. Αντίστοιχα, αυτοί που διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία πάνω από 250 εκατ. ευρώ (family office money) είναι περίπου 2.500 οικογένειες στην Ευρώπη. «Είναι ένα σχετικά μικρό νούμερο αλλά πρόκειται για ανθρώπους που είναι πάρα πολύ πλούσιοι» εξηγεί. Οι χώρες προέλευσης αυτής της κατηγορίας ταξιδιωτών είναι η Γερμανία, η Αγγλία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ελβετία και η Ρωσία. «Εκεί είναι ο μεγαλύτερος όγκος» τονίζει.
Το 2012 ο κύκλος εργασιών του ευρωπαϊκού δικτύου ανήλθε στα 420 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 11% σε σχέση με το 2011, «σε μια αγορά η οποία ήταν ακόμη αρνητική» σχολιάζει. Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Traveller Made® ήρθε στην Αθήνα για το πρώτο συνέδριο του δικτύου το οποίο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του ΕΟΤ με τη συμμετοχή των 40 ιδιοκτητών των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών γραφείων travel design. Η πρόταση έγινε από τον συνεργάτη τους στην Ελλάδα SeezTravel, μέλος του Algean Group, ιδρυτές του οποίου είναι ο κ. Γιώργος Ηλιάδης και η κυρία Αννια Σπηλιοπούλου-Ηλιάδη. Στην Ελλάδα οι ταξιδιώτες αυτού του οικονομικού διαμετρήματος μετρούνται σε εκατοντάδες, με την ταξιδιωτική δαπάνη ανά ζευγάρι να υπολογίζεται σε 50.000 ευρώ, σημειώνει ο κ. Ηλιάδης.
Τα τρία κριτήρια


Η ιδέα για το ευρωπαϊκό δίκτυο ξεκίνησε το 2012 και τον Σεπτέμβριο του 2013 ανακοινώθηκαν τα πρώτα 40 ταξιδιωτικά γραφεία-μέλη. «Σήμερα έχουμε 71 ταξιδιωτικά γραφεία σε 20 χώρες της Ευρώπης» λέει ο κ. Ντεζουρμόν, στα οποία απασχολούνται πάνω από 900 άτομα. Είναι κορυφαίοι σχεδιαστές ταξιδιών «με βάση τρία κριτήρια: τη δημιουργία εξατομικευμένων ταξιδιών, τη δυνατότητα να προσφέρουν ένα πολύ υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και την ικανότητα να διαχειρίζονται εξαιρετικά ευκατάστατους πελάτες». Το δίκτυο συνεργάζεται επίσης με 161 ξενοδοχεία σε όλον τον κόσμο και στην Ελλάδα μόλις ξεκίνησε η συνεργασία με τη «Μεγάλη Βρεταννία» και το «King George», ενώ δέκα περίπου μονάδες είναι υπό εξέταση.

«Η πολυτέλεια στο ταξίδι είναι η αποκλειστική προσαρμογή στις επιθυμίες του πελάτη»
περιγράφει. «Οι πολύ πλούσιοι θέλουν να κάνουν ωραία ταξίδια με υψηλή ποιότητα εξυπηρέτησης» σημειώνει και υπογραμμίζει την ανάγκη ποιοτικών υποδομών στους προορισμούς.
Τα πεντάστερα


Την ίδια ώρα διαμορφώνονται πολλές διαφορετικές τάσεις στα ταξίδια. «Η τάση-κλειδί είναι οι εμπειρίες και η ανάδειξή τους. Τα ταξίδια προσανατολίζονται στις εμπειρίες. Είτε πρόκειται για σαφάρι είτε για σπα, ολιστικές εμπειρίες ευεξίας και γαστρονομία» εξηγεί. «Ενα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι την τελευταία δεκαετία γίνονται πάρα πολλά πολυτελή ξενοδοχεία στον κόσμο. Επίσης υπάρχουν πολύ καλές εταιρείες διαχείρισης προορισμών (Destination Management Companies –DMCs), οι οποίες είναι ικανές να αναλάβουν το υψηλού επιπέδου τμήμα της αγοράς» σημειώνει. «Αν κοιτάξει κανείς τα πλάνα ανάπτυξης μονάδων την επόμενη δεκαετία, θα δει πολλές πολυτελείς κατασκευές και πεντάστερα ξενοδοχεία σε όλον τον κόσμο. Οι μεγάλες πόλεις θα υποδεχθούν περισσότερα ξενοδοχεία» σημειώνει. «Οι άνθρωποι ταξιδεύουν όλο και περισσότερο, αν κοιτάξει κανείς τον αριθμό των αεροπλάνων στον κόσμο αλλά και των πτήσεων». Σύμφωνα με τα στοιχεία της HVS, οι συναλλαγές που έγιναν το 2013 για ξενοδοχειακές υποδομές στην Ευρώπη ανήλθαν σε 7,7 δισ. ευρώ εν μέσω της γενικότερης οικονομικής κρίσης, αυξημένες κατά 39% από το 2012 (5,6 δισ. ευρώ), με τους αγοραστές από τη Μέση Ανατολή να έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Επενδύσεις σε ποιοτικές υποδομές
«Η Ελλάδα έχει απίστευτες προοπτικές προσφέροντας τεράστιες δυνατότητες για τους ταξιδιώτες με υψηλή αγοραστική δύναμη, οι οποίοι αναζητούν διαφοροποιημένες εμπειρίες σε όλον τον κόσμο»
σημειώνει. «Η χώρα βγαίνει από μια πολύ δύσκολη περίοδο. Είναι η κατάλληλη εποχή να επενδύσει σε ποιοτικές υποδομές και ιδιαίτερα σε υψηλών κατηγοριών δυνατότητες φιλοξενίας. Χρειάζεται να προσελκύσει ή να δημιουργήσει πολύ ωραίες ξενοδοχειακές αλυσίδες. Δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία αν είναι ελληνικές ή διεθνείς, αρκεί να είναι υψηλής ποιότητας, με εξαιρετικές υπηρεσίες» τονίζει ο κ. Ντεζουρμόν.

«Δεν υπάρχουν πολλά πολυτελή ξενοδοχεία στην Αθήνα, προς έκπληξή μου. Αν τη συγκρίνει κανείς με άλλες πόλεις στην Ευρώπη, οι τελευταίες έχουν περισσότερα. Θα πρέπει να υπάρξουν περισσότερες ξενοδοχειακές υποδομές. Το ίδιο πιστεύω ότι χρειάζεται και στα νησιά. Αυτό θα βοηθήσει πολύ»
προσθέτει. «Η ραχοκοκαλιά μιας ταξιδιωτικής εμπειρίας είναι η πτήση και τα ξενοδοχεία».

Εντονο ενδιαφέρον για την Ελλάδα
Ξένες εταιρείες ξενοδοχείων επιθυμούν να κάνουν μεγάλες επενδύσεις
«Τα τελευταία δύο χρόνια παρατηρούμε ότι ο εισερχόμενος τουρισμός στην Ελλάδα έχει αλλάξει επίπεδο και έχει ανεβεί πολύ παραπάνω»
υποστηρίζει ο managing partner τουAlgean Group κ. Γιώργος Ηλιάδης. «Οι απαιτήσεις είναι πάρα πολλές από αυτούς τους ανθρώπους και έχουμε λίγες ευκαιρίες για να τους δείξουμε το καλύτερο» καθώς ανταγωνιστικοί προορισμοί όπως η Τουρκία και η Κροατία αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς.
Ο ίδιος επιβεβαιώνει ότι η τουριστική κίνηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη για το καλοκαίρι, ενώ εκφράζει την αισιοδοξία του για την ενίσχυσή της και τη χειμερινή περίοδο. Εξίσου αυξημένη είναι και η κινητικότητα σε επενδυτικά σχέδια στη χώρα.
«Υπάρχουν πολλοί επενδυτές οι οποίοι ενδιαφέρονται να μπουν στην ελληνική αγορά. Πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια ένα μεγάλο κομμάτι τουριστικής ανάπτυξης θα γίνει στον Νομό Αττικής και όλα τα παράλιά του» σημειώνει και προσθέτει ότι οι τουριστικές μονάδες στην Αττική θα προσελκύουν κόσμο τόσο το καλοκαίρι όσο και τον χειμώνα «και αυτό θα δώσει μεγαλύτερη ώθηση στην τουριστική περίοδο. Είναι καλό ο κόσμος να βλέπει το σύνολο και όχι μεμονωμένα νησιά» λέει.
Σύμφωνα με τον κ. Ηλιάδη, το τελευταίο διάστημα γίνονται πολλές συναντήσεις στην Αθήνα και στα νησιά με πολλές ξένες εταιρείες στον χώρο των ξενοδοχείων οι οποίες επιθυμούν πλέον να κάνουν μεγάλες επενδύσεις στη χώρα.
«Πιστεύουμε πολύ ότι η χώρα είναι κατάλληλη και θα πρέπει να επικρατήσει με προϊόντα τα οποία θα επιλέξουν οι trendsetters» τονίζει αναφερόμενος στην κατηγορία που βρίσκεται στην κορυφή της αγοράς και ρυθμίζει τις τάσεις.
«Εχουμε καταφέρει εδώ και πολλά χρόνια χάρη σε επιχειρηματίες και επαγγελματίες του τουρισμού να πείσουμε αλλά αυτό δεν φθάνει. Χρειάζεται και το προϊόν, με σωστές βάσεις και πάρα πολύ καλό σέρβις» συμπληρώνει.

«Κλειδί» το σέρβις
  • Οι χώρες προέλευσης πελατείας υψηλού εισοδήματος στην Ελλάδα είναι η Αγγλία, γενικά ως χώρα αφετηρίας και όχι απαραίτητα καταγωγής, η Αυστραλία, η Βραζιλία, οι ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Τουρκία, η οποία τα τελευταία χρόνια ανεβαίνει, η Ελβετία και η Γαλλία.
  • Οι απαιτήσεις των πελατών αυτών είναι τα πεντάστερα ξενοδοχεία «με την πραγματική έννοια». «H ποιότητα του σέρβις είναι πολύ σημαντική. Αυτή είναι η ουσία για όλους όσοι πληρώνουν τα χρήματα αυτά» καταλήγει ο κ. Ηλιάδης.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ