Η πρόσφατη κυκλοφορία στις κινηματογραφικές αίθουσες της πρώτης ταινίας βασισμένης στα ανθρωπάκια και στον κόσμο της Lego χαρακτηρίστηκε το έσχατο βήμα για την αναβίωση της δανέζικης εταιρείας που πριν από μια δεκαετία ήταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
Είναι ένα εκπληκτικό success story για τη Lego, η οποία στα τέλη της δεκαετίας του 1990 αντιμετώπιζε τεράστια πτώση των πωλήσεών της και ολέθριες προβλέψεις για το μέλλον της. Η επικρατούσα άποψη ήθελε τον κόσμο του παιχνιδιού να αλλάζει ραγδαία και τα «ψηφιακά παιδιά» της νέας χιλιετίας δεν θα ήθελαν πλέον να παίζουν με τα μικρά πολύχρωμα τουβλάκια.
Οταν το 2004 ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας ο Γιόργκεν Βιγκ Κνούντστορπ, η Lego ήταν στα πρόθυρα της οικονομικής κατάρρευσης. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κατάφερε να ενώσει ορισμένους βετεράνους κατασκευαστές παιχνιδιών και μαζί βοήθησαν την εταιρεία να επιστρέψει στην κερδοφορία. Την εποχή εκείνη η Lego «έχανε περίπου ένα εκατομμύριο δολάρια την ημέρα και σημείωνε ελλείμματα-ρεκόρ» σημειώνει χαρακτηριστικά το περιοδικό «Fortune».
Κατατρόπωσε την Barbie


Στο τέλος του περασμένου έτους η δανέζικη επιχείρηση έγινε η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο, σημειώνοντας αύξηση 13% στις πωλήσεις της σε μια δύσκολη παγκόσμια οικονομική συγκυρία, όχι μόνο για τους κατασκευαστές παιχνιδιών, αλλά για όλες τις επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της έχουν τριπλασιαστεί από το 2007 και κατά το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους η Lego σημείωσε έσοδα 1,9 δισ. δολαρίων, απειλώντας την ηγετική θέση στην αγορά της Mattel, η οποία είχε έσοδα ύψους 2,2 δισ. δολάρια.
Εκεί, όμως, που η Lego πραγματικά ξεχωρίζει είναι στην κερδοφορία: το προαναφερθέν διάστημα τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 437 εκατ. δολάρια, κατατροπώνοντας μια άλλη δημοφιλή μάρκα παιχνιδιών, τις κούκλες Barbie, και κατέκτησε τον τίτλο του πλέον επικερδούς κατασκευαστή παιχνιδιών στον κόσμο.
Πολλοί αποδίδουν τη διάσωση της εταιρείας στον Γιόργκεν Βιγκ Κνούντστορπ και μάλιστα εντοπίζουν τεράστιες ομοιότητες του διευθύνοντος συμβούλου της Lego με τον ήρωα της νέας ταινίας «Τούβλο-τούβλο» (Brick by Brick), μια ιστορία για το πώς ο παιχνιδοκατασκευαστής ανέκαμψε από την οικονομική καταστροφή. Ο Κνούντστορπ, που μετακόμισε στη Lego από την αμερικανική εταιρεία συμβούλων διαχείρισης Mckinsey, ήρθε σε επαφή με εμπόρους λιανικής πώλησης παιχνιδιών οι οποίοι τον συμβούλεψαν να μην πειράξει το εμπορικό σήμα της Lego, αλλά, αντίθετα, να επιστρέψει στη βάση της εταιρείας, την απλότητα. Ετσι ο δανός μάνατζερ αποφάσισε να διορθώσει τη ζημιά που είχε γίνει αντί να δημιουργήσει εκ νέου την επιχείρηση.
Ως αποτέλεσμα, η Lego όχι μόνο επέστρεψε στα θετικά οικονομικά αποτελέσματα, αλλά βλέπει και τη δημοτικότητά της να αυξάνεται. Από την πρώτη παιδική κατασκευή από μικρά πολύχρωμα τουβλάκια που ξεκίνησε το 1949, οι σειρές της Lego έχουν γίνει πιο δημοφιλείς από κάθε άλλο παιχνίδι στην ιστορία. Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα «Guardian», υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε κυκλοφορία 86 τουβλάκια Lego για κάθε κάτοικο του πλανήτη, ενώ επτά νέες σειρές πωλούνται ανά δευτερόλεπτο. Ακόμη και οι ενήλικοι επιστρέφουν στην αγαπημένη τους παιδική ενασχόληση. Στην Κίνα, μάλιστα, η ζήτηση έχει αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει εκεί ένα νέο εργοστάσιο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ