Σε τροχιά ανόδου βρίσκεται πλέον ο προορισμός της Αθήνας, ο οποίος το 2014 αναμένεται να έχει έως και ένα εκατομμύριο περισσότερες αφίξεις.

Στο πλαίσιο επαναφοράς του προορισμού στη διεθνή τουριστική αγορά, δράσεις συνολικού προϋπολογισμού επτά εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2015, περιλαμβάνει το στρατηγικό σχέδιο του δήμου Αθηναίων, μέσω της αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος της πόλης και της στοχευμένης προβολής των τουριστικών υπηρεσιών της.
Το σχέδιο, το οποίο έχει ενταχθεί στους άξονες του αναπτυξιακού προγράμματος «Εργο Αθήνα», παρουσίασε την Τετάρτη ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τους προέδρους του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ.κ. Γιώργο Τσακίρη και Ανδρέα Ανδρεάδη. Μέρος του στρατηγικού σχεδίου άλλωστε, περίπου δύο εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με τους δύο τουριστικούς φορείς και δράσεις που έχουν σχεδιάσει και θα εντάξουν σε αυτό.
Ο τουρισμός έχει ειδική βαρύτητα και σημασία για την πόλη, για την οικονομία της, για την ανάπτυξη, για την απασχόληση, υπογράμμισε ο κ. Καμίνης και σημείωσε την ανάγκη ο Δήμος της Αθήνας να γίνει μητροπολιτικός προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εποχής.
Την εκτίμηση ότι η Αθήνα εφέτος θα έχει 700.000 επιπλέον αφίξεις, οι οποίες μπορούν να ανέλθουν έως και σε ένα εκατ. επισκέπτες, έκανε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ. Ο ίδιος σημείωσε ότι οι συνολικές αφίξεις στη χώρα θα ξεπεράσουν τα 18,5 εκατ. με ορατό το ενδεχόμενο των 19 εκατ. ταξιδιωτών και συμπλήρωσε ότι για το 2014 οι αεροπορικές εταιρίες έχουν προγραμματίσει 1,5 εκατ. επιπλέον θέσεις. Αναφερόμενος στο πρόσφατο παρελθόν, τόνισε τις απώλειες της Αθήνας στον τουρισμό, οι οποίες αναλογούν σε δύο εκατ. λιγότερες αφίξεις, με ανάλογες συνέπειες για την τοπική οικονομία.
Τη θετική πορεία της ελληνικής πρωτεύουσας πλέον επιβεβαιώνουν τα πρόσφατα στοιχεία διεθνών αφίξεων που επεξεργάστηκε ο ΣΕΤΕ. Ετσι για το πρώτο τρίμηνο του έτους στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας καταγράφεται αύξηση 32% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με συνολικά 429.549 επισκέπτες από 324.634 το 2013.
Επιτακτική χαρακτήρισε την ανάγκη υλοποίησης δράσεων για την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας ο πρόεδρος του ΞΕΕ και συγκεκριμένα, τη δημιουργία συνθηκών για τη βελτίωση του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος της πόλης, την αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών με στόχο την ανάδειξη του τουριστικού προορισμού και την αύξηση του ρεύματος των επισκεπτών. Το ΞΕΕ ως τελικός δικαιούχος, αναλαμβάνει την εκτέλεση της πράξης «Δράσεις για την Τουριστική Ανάπτυξης της Αθήνας», συνολικού προϋπολογισμού ενός εκατ. ευρώ.
Το έργο αφορά στη δημιουργία ενός προηγμένου, «έξυπνου» συστήματος κρατήσεων για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα για οργάνωση και διαχείριση ολοκληρωμένων υπηρεσιών και προσφορών από τα ξενοδοχεία της ελληνικής πρωτεύουσας προς τους δυνητικούς ταξιδιώτες/τουρίστες, ενώ σε αυτό εντάσσεται και η εκπόνηση μελέτης με αντικείμενο την ανάπτυξη του νεανικού τουρισμού στην Αθήνα.
Ο ΣΕΤΕ, μέσω της Marketing Greece, θα ενισχύσει το προφίλ της Αθήνας στο παγκόσμιο δίκτυο «αστικού τουρισμού». Την ελπίδα ότι «θα ενισχύσουμε στο απόλυτο την εικόνα και τη φήμη της πόλης μας ενισχύοντας τον στρατηγικό σχεδιασμό του δήμου», σημείωσε ο κ. Ανδρεάδης, εξηγώντας ότι η προτεινόμενη πράξη «θα αναδείξει τις ευκαιρίες εναλλακτικής προβολής της Αθήνας μέσα από πιλοτικές δράσεις, ανάπτυξη on-line εργαλείων και χρησιμοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως «φορέων» μιας «αληθινής» και συνεχώς εξελισσόμενης προβολής της Αθήνας».
Αναφερόμενος στη στρατηγική της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ), ο κ. Καμίνης υπογράμμισε ότι βασίζεται σε τέσσερις άξονες: την αναβάθμιση και εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος των Αθηνών, την οργάνωση και διαχείριση της τουριστικής δραστηριότητας, την προώθηση και προβολή του τουριστικού προϊόντος και την περαιτέρω ενίσχυση και αναδιοργάνωση του επίσημου φορέα τουρισμού της πόλης, το Γραφείο Συνεδρίων & Επισκεπτών της Αθήνας.
Από την πλευρά του ο δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων και πρόεδρος της ΕΑΤΑ κ. Γιώργος Μπρούλιας τόνισε την ευκαιρία να μεγιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητά των δράσεων, μέσω της ουσιαστικής συνεργασίας με τους μεγάλους τουριστικούς φορείς, σημειώνοντας ότι είναι η πρώτη φορά που Δημοτική Αρχή προσεγγίζει με ολοκληρωμένη στρατηγική, σχέδιο, εξασφαλισμένους πόρους και εξειδικευμένες δράσεις το κεφάλαιο «τουριστική ανάπτυξη» της Αθήνας.