Να καταγγέλλουν στην Ελληνική Ένωση Τραπεζών τις περιπτώσεις που υποκαταστήματα και υπάλληλοι δεν δέχονται το εκτυπωμένο από το διαδίκτυο εκκαθαριστικό σημείωμα για την καταβολή ή την επιστροφή φόρου προτρέπει τους φορολογουμένους ο γενικός γραμματέας Εσόδων Χ.Θεοχάρης.

Το υπουργείο Οικονομικών γίνεται διαρκώς αποδέκτης καταγγελιών, σύμφωνα με τις οποίες ενώ οι τράπεζες εισπράττουν δόσεις από φορολογούμενους που προσκομίζουν εκτυπωμένα εκκαθαριστικά σημειώματα από το διαδίκτυο, αρνούνται να τους καταβάλουν την όποια επιστροφή φόρου και αντί της διαδικτυακής εκτύπωσης απαιτούν το πρωτότυπο

Επίσης, βάσει των ίδιων καταγγελιών ενώ τα πιστωτικά ιδρύματα δέχονται την εφάπαξ καταβολή του φόρου με τα εκτυπωμένα σημειώματα, αρνούνται να χορηγήσουν την έκπτωση του 5%.

Αιτιολογούν τα παραπάνω, υποστηρίζοντας ότι με παλαιότερες οδηγίες του το υπουργείο είχε διευκρινίσει ότι οι επιστροφές φόρου θα δίδονται μόνο σε όσους έχουν πρωτότυπα εκκαθαριστικά.

Παρεμβαίνοντας στο θέμα ο κ. Θεοχάρης ζήτησε από τους φορολογουμένους να προχωρούν σε συγκεκριμένες καταγγελίες προς την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, η οποία έχει εκδώσει ήδη τέσσερις εγκυκλίους για το θέμα.

Τραπεζικά στελέχη σημειώνουν πως η «φοβική» αντίδραση κάποιων τραπεζοϋπαλλήλων δεν σχετίζεται με την πολιτική των τραπεζών που είναι σε αγαστή συνεργασία και συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών, κάτι που ο φορολογούμενος μπορεί να διαπιστώσει εάν επισκεφθεί άλλο υποκατάστημα της ίδιας τράπεζας, όπου και θα εξυπηρετηθεί κανονικά.