Διόλου διπλωματικές παρατηρήσεις για την Aegean Airlines έκανε την Πέμπτη από την Αθήνα ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, κ. Μάικλ Κόλεϊ, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του «Σχεδίου Διάσωσης του Ελληνικού Τουρισμού» που προτείνει η εταιρία στην ελληνική κυβέρνηση και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Ο κ. Κόλεϊ σημείωσε ότι ο μέσος ναύλος της Ryanair είναι στο 50% της Aegean και ισχυρίστηκε ότι η Αεροπορία Αιγαίου δεν δημοσιεύει στατιστικά στοιχεία για τις έγκαιρες αφίξεις πτήσεων, το ποσοστό απώλειας αποσκευών, τις ακυρώσεις δρομολογίων κτλ. Όπως υποστήριξε, η Aegean δεν δημοσιεύει στοιχεία γιατί μπορεί και να μην είναι υπερήφανη για αυτά και συμπλήρωσε ότι η Ryanair έχει ζητήσει από την εταιρία να τα δημοσιοποιήσει.
Στη συνέχεια, παρέθεσε πίνακα της ΙΑΤΑ που συνέκρινε τις έξι μεγαλύτερες εταιρίες σε επιβατική κίνηση με την Aegean, ενώ, όταν έδωσε την υπόσχεση ότι η εταιρία, εάν γίνει αποδεκτό το σχέδιό της, θα φέρει 10 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα, μίλησε για μία επίδοση που θα «είναι δύο φορές το μέγεθος της Aegean».
Ερωτηθείς για το αυξημένο ενδιαφέρον του για την Aegean, σημείωσε ότι την χρησιμοποίησε χάριν των συγκρίσεων. «Δεν είμαστε εναντίον της, δεν ενδιαφερόμαστε για αυτήν και δεν είναι εμπόδιο» σημείωσε.
Μάλιστα, δήλωσε ότι η Ryanair υποστηρίζει την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean, λόγω ταύτισης συμφερόντων, αφού και η Ιρλανδική εταιρία επιχείρησε ανεπιτυχώς να εξαγοράσει την Aer Lingus και τόνισε ότι δεν θα προσφύγει στα δικαστήρια εάν το ελληνικό ντιλ εγκριθεί από τις κοινοτικές αρχές.
Τι απαντούν στελέχη της Aegean
Στελέχη της Aegean απαντούν τόσο στην πρόταση της Ryanair όσο και στην κριτική που άσκησε εναντίον της εταιρίας, σημειώνοντας ότι ο ελληνικός τουρισμός χρειάζεται στήριξη, δέσμευση, σταθερό σχέδιο και διασφάλιση ανταγωνιστικότητας με ίσους όρους για όλους τους παίκτες της αγοράς.
«Όχι προσεγγίσεις που επιδιώκουν την επίτευξη εφήμερου, βραχυπρόθεσμου κέρδους και βασίζονται στη διαστρέβλωση των στοιχείων και στην παρουσίαση μέρους της πραγματικότητας» λένε και υπογραμμίζουν ότι «τα στοιχεία και δεδομένα υπάρχουν, έχουν αναφερθεί συχνά και δείχνουν ξεκάθαρα ότι η Aegean έχει συμβάλει στην αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού κατά 54% τα τελευταία 4 χρόνια, φτάνοντας τα 3,45 εκατ. επιβάτες το 2012, συνεισφέροντας 1,3 εκατ. στον ελληνικό τουρισμό, στα δύσκολα χρόνια». Άλλωστε, όπως υπογραμμίζουν, ήδη το 2013 καταγράφεται αύξηση 13% στον εισερχόμενο τουρισμό, με λίγο περισσότερους από 400.000 επιβάτες.
Στελέχη της εταιρίας τονίζουν ότι «ο τουρισμός δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με ποσοτικούς όρους», διότι «το ελληνικό τουριστικό προϊόν πρέπει να είναι ποιοτικό» και συμπληρώνουν ότι η Aegean επενδύει συστηματικά στην ποιότητα και τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και, μάλιστα, «έχει διακριθεί τρεις φορές σε ευρωπαϊκό επίπεδο την τελευταία τετραετία ως η καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία».
Τα ίδια στελέχη υπογραμμίζουν ότι η εταιρία έχει μειώσει κατά 25-30% τις τιμές στις πτήσεις εσωτερικού, κι έτσι σήμερα ο μέσος ναύλος προ φόρων φτάνει τα 45 ευρώ και είναι πια φτηνότερος του ακτοπλοϊκού.
Η Aegean, λένε, στηρίζει τη δημιουργία ανταγωνιστικών και λειτουργικών αεροδρομίων για την ανάπτυξη του τουρισμού, αφου δραστηριοποιείται με 158 δρομολόγια από την περιφέρεια, δίχως να έχει λάβει κάποια επιδότηση. Επίσης, παρατηρούν, η εταιρία έχει διευρύνει τα δρομολόγια από την Αθήνα, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της τουριστικής αγοράς.
«Η αύξηση των πτήσεων προς τη χώρα μας είναι πολύ σημαντική και θα πρέπει όλοι οι φορείς να κάνουν ό, τι μπορούν για να την πετύχουμε. Χρειαζόμαστε τον ανταγωνισμό και η Ryanair μπορεί να είναι μέρος του. Αρκεί να συμμετέχει με ίδιους όρους όπως οι υπόλοιποι προς όφελος του κράτους, της οικονομίας, της κοινωνίας και των επιβατών, δεδομένου ότι η Aegean για παράδειγμα συνεισφέρει μόνο σε φόρους €170-200 εκατ. ετησίως στο ελληνικό κράτος» σχολιάζουν.
Έτσι, συμπεραίνουν στο ότι «επιβάλλεται να διασφαλίζεται ο ανταγωνισμός με ίδιους όρους για όλες τις εταιρείες, προσβάσεις σε όλους σε χαμηλές αεροδρομιακές τιμές, ίδιες επιβαρύνσεις και ίδιες ευκαιρίες χωρίς διακρίσεις».
«Η Aegean θέλει να συνεχίσει να είναι ανταγωνιστική ώστε να μπορεί να προσφέρει στη χώρα υψηλό προϊόν και μακροχρόνιες επενδύσεις που θα οδηγήσουν στη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας, αντίθετα με εταιρείες που ενδιαφέρονται για γρήγορα, άμεσα αποτελέσματα και αντιμετωπίζουν τη χώρα μας σαν έναν προορισμό για φθηνό τουρισμό –υποβαθμίζοντας το τουριστικό προϊόν» τονίζουν στελέχη της εταιρίας και καταλήγουν, λέγοντας ότι η Aegean «αναμένει ότι οι συνέργειες από την εξαγορά της ΟΑ θα βοηθήσουν ώστε να ενισχυθεί η δυνατότητα της να είναι ανταγωνιστική».