Υπάρχει θέληση στην Κομισιόν να στηρίξει την Ελλάδα στο δρόμο της ανάκαμψης, καθώς στην Ευρώπη βλέπουν ότι είναι σοβαρές οι προθέσεις της κυβέρνησης, τόνισε την Τρίτη 16 Απριλίου ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα (Task Force) Χορστ Ράιχενμπαχ, μιλώντας στο συνέδριο του Economist.

Αναφερόμενος στην αποκατάσταση της ρευστότητας, είπε ότι η προοπτική είναι κατάλληλη και ελπιδοφόρα μέχρι το 2015.

Την αισιοδοξία του, τη στηρίζει στις δόσεις ύψους 4 δισ. ευρώ ετησίως μέσω του ΕΣΠΑ, ενώ είπε ότι είναι διαθέσιμα 2 δισ. ευρώ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αν και κλειδί παραμένει η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στη δημιουργία χρηματοδοτικού φορέα-εργαλείου για να αξιοποιηθούν από την πραγματική οικονομία κεφάλαια που ξεπερνούν τα 8 δισ. ευρώ.

Ακόμη, σημείωσε τη σημασία των προσπαθειών που γίνονται σε όλα τα επίπεδα για την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης, για την αύξηση εξαγωγών για τη βελτίωση του φορολογικού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος τη διαμόρφωση και τη ρευστότητα.

Η εικόνα μιας νέας παραγωγικής Ελλάδας σχετίζεται με τη ναυτιλία και την αξιοποίηση των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής μορφολογίας εδάφους, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλης, αναφερόμενος και στο νησιωτικό πλέγμα.

Εστίασε στην αξιοποίηση των στοιχείων της ναυτιλίας και του τουρισμού για την οικονομία και σε ότι αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις υπογράμμισε ότι θα πρέπει «όλοι να ξέρουν το ρόλο τους και να μένουν σε αυτόν, δημόσιο, ΤΑΙΠΕΔ κλ.π.» για να υπάρχουν αποτελέσματα από τη συνεργασία.

Όπως σημείωσε, χρειαζόμαστε ανάπτυξη με ρεαλισμό και υπενθύμισε ότι με τις αλλαγές που έγιναν πρόσφατα η νηολόγηση επιτυγχάνεται σε 10 μέρες με 9 υπογραφές ,ενώ χρειάζονταν 7,5 μήνες.

Σε λίγο καιρό, είπε, με ένα «κλικ» θα γίνεται η έγγραφη πλοίου στη ελληνική σημαία από τα ποντοπόρα μέχρι τα σκάφη αναψυχής.

Για τα λιμάνια είπε ότι χρειαζόμαστε σύγχρονες υποδομές, όχι μόνο για να βγάλουν τα έξοδά τους αλλά για να γίνονται και επενδύσεις και υπενθύμισε ότι πολύ σύντομα θα δοθεί για διαβούλευση το νομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό.

Τέλος, σε ερώτηση του κοινού σχετικά με την υπερπήδηση γραφειοκρατικών εμποδίων για την επενδυτική δραστηριότητα, σχολίασε ότι είναι οπαδός της κατάργησης των εμποδίων και όχι του ξεπεράσματος τους.

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης ανέφερε τη σημασία της αύξησης παροχής τεχνικής υποστήριξης από την Ομάδα Δράσης και επίσης σχολίασε σχετικά με την αποτελεσματική λειτουργία του κράτους για την πορεία των μεταρρυθμίσεων:

«Δεν έχει σημασία να κρατάει ο καθένας το κάστρο του αλλά να υπάρχει ομαδική εργασία», είπε.

Ακόμα, γνωστοποίησε ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα γίνουν ανακοινώσεις για διαγωνισμό ΣΔΙΤ που θα αφορά στο λιμάνι κρουαζιέρας στην Αττική, ενώ προχωρούν οι διαγωνισμοί για τη διαχείριση απορριμμάτων μέσω ΣΔΙΤ.