Από το «κίνημα της πατάτας» σε ένα «σπίτι» για μικρούς παραγωγούς αποφάσισε να προχωρήσει ο κ. Γιώργος Κουβέλης, γενικός διευθυντής της εταιρείας Compass Expo AE. Δημιούργησε ένα Mall με την επωνυμία «Τροφοσοφό –κατάστημα» στην οδό Λένορμαν, έξω από το κέντρο της Αθήνας, απέναντι από το διατηρητέο Καπνεργοστάσιο, και ευελπιστεί ότι θα κατορθώσει να στεγάσει κάμποσες δεκάδες μικρές –οικοτεχνικές κατά κύριο λόγο, αλλά και βιοτεχνικές, της επαρχίας αλλά και της Αττικής –επιχειρήσεις από τον κλάδο των τροφίμων, που δεν έχουν τη δυνατότητα λόγω του μεγέθους τους και της οικονομικής τους αδυναμίας να βρουν διέξοδο στα «κανάλια» της Αττικής, που είναι μεγαλύτερη αγορά. Πρόκειται για ένα ιδιότυπο σουπερμάρκετ, χωρίς να είναι σουπερμάρκετ, ή μάλλον για ένα διαφορετικού χαρακτήρα εμπορικό κέντρο.


Μιλώντας προς «Το Βήμα» ο κ. Κουβέλης εξηγεί ότι το κτίριο είναι έτοιμο, αναζητεί τις επιχειρήσεις –όπως λέει χαρακτηριστικά, κατ’ αρχήν υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον –και υπολογίζει ότι θα λειτουργήσει από τον προσεχή Σεπτέμβριο. Μάλιστα αντίστοιχο συγκρότημα υπάρχει στο Τουρίνο της Ιταλίας.

Λέει μάλιστα ότι το κτίριο, συνολικής επιφάνειας 3.000 τ.μ., παρέχει τη δυνατότητα στέγασης 60 μικρών καταστημάτων, από 12 τ.μ. ως 17 τ.μ. το καθένα, με μηνιαίο ενοίκιο 700 ευρώ, ενώ προβλέπεται σε αυτό το κόστος και η παροχή υπαλλήλου, ενώ η Compass Expo AE θα εισπράττει το 8% επί των πωλήσεων.

Οπως σημειώνει ο ίδιος, τα εμπορεύματα θα μένουν ως παρακαταθήκη, η εκκαθάριση των πωλήσεων θα γίνεται κάθε δεύτερη Παρασκευή και θα πληρώνεται ο παραγωγός για τις πωλήσεις που έχουν γίνει το προηγούμενο δεκαπενθήμερο. Στόχος είναι να προσφέρονται αυθεντικά ελληνικά προϊόντα σε καλές τιμές.
Ο κ. Κουβέλης αναφέρει ότι υπάρχουν πολλές μικρές και αξιόλογες επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών σε ολόκληρη την Ελλάδα, οι οποίες όμως δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν πρόσβαση στην αγορά της Αττικής, από τις επί μέρους κατηγορίες ζηλευτών ελληνικών προϊόντων, όπως είναι το ελαιόλαδο, τα ζυμαρικά, τα αλλαντικά, το μέλι, το κρασί, τα γλυκά του κουταλιού, οι μαρμελάδες, οι ξηροί καρποί, τα λουκούμια. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα προϊόντα που μπορούν να εκτεθούν και κατ’ αυτόν τον τρόπο τούς παρέχεται η πρόσβαση σε ευρύτερους κύκλους καταναλωτών.

Επίσης ο ίδιος ο παραγωγός θα επισκέπτεται από μία ως τρεις φορές τον μήνα το κατάστημα, ώστε να επιδεικνύει στους επισκέπτες τον τρόπο παραγωγής των προϊόντων του, και τονίζει ότι «είναι σημαντικό να υπάρχει ενημέρωση των καταναλωτών από τον ίδιο τον παραγωγό».

Παράλληλα στόχος των διαχειριστών του εμπορικού κέντρου είναι να γίνονται καθημερινά εκδηλώσεις, όπως π.χ. «φτιάξτε το δικό σας φυσικό σαπούνι», «γνωρίστε την υγιεινή μεσογειακή διατροφή», «πώς παράγεται το μέλι», «πώς να ξεχωρίζετε το καλό ελαιόλαδο», ή διαγωνισμοί γευσιγνωσίας. Ακόμη θα λειτουργούν δύο εστιατόρια με προϊόντα των παραγωγών που είναι εγκατεστημένοι στο εμπορικό κέντρο. Επίσης θα λειτουργεί business center, όπου θα υπάρχει προσωπική επικοινωνία μεταξύ των παραγωγών και των εμπόρων του εξωτερικού με στόχο την εξαγωγή, καθώς και χώρος σεμιναρίων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ