Με κερδοφορία προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, ύψους 11,6 εκατ. ευρώ έκλεισε το 2012 η Olympic Air, σύμφωνα με την ενημέρωση των επενδυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου MIG.

Η θυγατρική της MIG, η οποία εξαγοράστηκε από την Aegean Airlines αντί 72 εκατ. ευρώ, όμως η έγκριση της συναλλαγής εκκρεμεί ακόμη στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ, πέτυχε τη θεαματική βελτίωση των οικονομικών της, καθώς παρουσίασε EBITDA κέρδη 11,6 εκατ. ευρώ, αντί EBITDA ζημιών 15,5 εκατ. ευρώ το 2011.
Επίσης, η Olympic Air είχε μειωμένο κύκλο εργασιών, ύψους 213,6 εκατ. ευρώ, αντί 240,5 εκατ. ευρώ το 2011.
Παράλληλα, και τα EBITDA κέρδη από επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες ήταν θετικά, ανερχόμενα σε 3,2 εκατ. ευρώ, αντί ζημιών 26,7 εκατ. ευρώ το περασμένο έτος. Έτσι, το 2012 έκλεισε με αρνητικά κέρδη μετά από φόρους και μειοψηφίες, ύψους -8,6 εκατ. ευρώ, αντί -37,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Στις άλλες εταιρείες του ομίλου της Olympic η κατάσταση ήταν διαφορετική. Η Olympic Engineering κατέγραψε σημαντική μείωση πωλήσεων από τα 5,1 εκατ. ευρώ το 2011, σε μόλις 1,6 εκατ. ευρώ το 2012 και βάζει «λουκέτο» από την 1η Μαΐου 2013.
Παράλληλα, τα κέρδη EBITDA βελτιώθηκαν από -5,5 εκατ. ευρώ το 2011, σε -5,1 εκατ. ευρώ το 2012, ενώ οι καθαρές ζημίες παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, δηλαδή σε -8,7 εκατ. ευρώ.
Ακόμη, μείωση του κύκλου εργασιών γνώρισε και η Olympic Handling, καθώς οι πωλήσεις έφτασαν τα 44,7 εκατ. ευρώ, αντί 54,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Ωστόσο, τα EBITDA βελτιώθηκαν, ανερχόμενα σε -9,7 εκατ. ευρώ, αντί -11,7 εκατ. ευρώ το 2011. Όμως οι καθαρές ζημίες αυξήθηκαν σε 32,7 εκατ. ευρώ, αντί 21,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Στα αξιοσημείωτα γεγονότα το γεγονός ότι η MIG μετά την πώληση της Olympic Air στην Aegean Airlines εντάσσει την αεροπορική εταιρεία στις διακοπείσες δραστηριότητες του ομίλου, όπως άλλωστε κάνει και με την Olympic Engineering.
Κατά τη διάρκεια του 2012, η Olympic Air επέμεινε στη στρατηγική επιλογή του να γίνει ένας μικρής κλίμακας περιφερειακός αερομεταφορέας, συνεχίζοντας τη συρρίκνωσή των λειτουργιών της, αναφέρεται στην ενημέρωση των επενδυτών.
Όπως σημειώνεται, ακριβώς χάρη σε αυτήν τη συρρίκνωση, που συνεπαγόταν ανασχεδιασμό του δικτύου, αναστολή των μη κερδοφόρων δρομολογίων και βελτιστοποίηση του κόστους, ήρθαν τα θετικά EBIDTA.
Ωστόσο, υπογραμμίζεται, οι δύσκολες συνθήκες της αγοράς, οι οποίες εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν να ισχύουν έως και μεσοπρόθεσμα, η υψηλή αξία των καυσίμων και η αδυναμία επίτευξης καλύτερων επιδόσεων των δρομολογίων καθιστά την ολοκλήρωση της συναλλαγής με την Aegean απαραίτητη για τη «μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της αεροπορικής βιομηχανίας στην Ελλάδα».
Έτσι, όπως αναφέρεται στην ενημέρωση των επενδυτών, ως συνέχεια της συρρίκνωσης, τον Δεκέμβριο του 2012 η Olympic Air αποφάσισε να λειτουργεί μόνο με τον στόλο των 14 ελικοφόρων Bombardier.