Eπειτα από ενάμιση χρόνο λειτουργίας της καινούργιας εμπορικής πιάτσας στα Σπάτα των 110 τ.μ. που αποτελείται από το εκπτωτικό χωριό McArthurGlen Designer Outlet Athens και το εμπορικό κέντρο Smart Park, τα στελέχη τους εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξα και σκεπτικά καθώς οι επισκέπτες εμφανίζονται κυρίως τα Σάββατα, ενώ οι επενδύσεις για τη δημιουργία πολυκινηματογράφων Village έχουν παγώσει. Πρόκειται για μια συνολική επένδυση 170 εκατ. ευρώ με στόχο προσέλκυσης πάνω από 4.000.000 επισκέπτες τον χρόνο, οι οποίοι, όμως, λόγω της έντονης κρίσης, είναι φειδωλοί στις αγορές τους.

Ικανοποιητική κρίνουν την πορεία του εκπτωτικού χωριού McArthurGlen Designer Outlet Athens και του εμπορικού κέντρου Smart Park στα Σπάτα οι διοικήσεις τους, δεδομένων των συνθηκών της σημερινής εποχής, αλλά παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι ειδικά τις καθημερινές οι δύο αυτοί εμπορικοί χώροι δεν τζιράρουν. Σύμφωνα με πληροφορίες, το McArthurGlen έχει κίνηση τα Σάββατα και τα απογεύματα, με έμφαση το απόγευμα της Παρασκευής, αλλά τα πρωινά των καθημερινών οι επισκέψεις είναι λίγες, με αποτέλεσμα να προβληματίζονται οι καταστηματάρχες. Μάλιστα φήμες αναφέρουν ότι κάποιοι μισθωτές θα ήθελαν να κλείσουν τα καταστήματά τους τα πρωινά τις καθημερινές. Οσον αφορά το Smart Park, οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια στους μισθωτές καταστημάτων διότι η κίνηση είναι πολύ μικρότερη της αναμενόμενης και έχουν εμφανιστεί προβλήματα στην πληρωμή υποχρεώσεων στα μισθώματα και στους προμηθευτές.
Παγώνουν τα σχέδια για τα Village


Ως το τέλος το 2012 θα ξεκινούσε και η δεύτερη φάση του εμπορικού κέντρου Smart Park που θα περιελάμβανε τη δημιουργία πολυκινηματογράφων Village, εκτός από τα υπάρχοντα καταστήματα και πάρκου αναψυχής, αλλά η δυσκολία δανειοδότησης έχει παγώσει την υλοποίηση αυτής της τελικής επένδυσης, η οποία θα συγκέντρωνε περισσότερους πελάτες. Πάντως, ο κ. Γιάννης Μωραΐτης, γενικός διευθυντής της REDS που πραγματοποιεί όλο το έργο, τόνισε ότι «μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του Smart Park οι επισκέπτες ανήλθαν στο 1,2 εκατ., ακολουθώντας τις αρχικές εκτιμήσεις, αλλά ο κόσμος δεν ψωνίζει όσο θα θέλαμε, ενώ για το μέλλον δεν μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις λόγω της αστάθειας της χώρας μας».
Το ίδιο στέλεχος προσθέτει ότι η REDS έστειλε εξώδικα σε κάποιους μισθωτές του Smart Park γιατί δεν πλήρωναν το ενοίκιο, αλλά αυτή την περίοδο βρίσκονται σε διακανονισμό. Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι προμηθευτές κάποιων καταστημάτων του εμπορικού κέντρου διαμαρτύρονται και αυτοί για οφειλές, ενώ δηλώνουν δυσαρέσκεια από την πορεία της εμπορικής κίνησης στο Smart Park.
Το εκπτωτικό χωριό δεν φεύγει


Η κρίση δεν αφήνει ανεπηρέαστο ούτε το εκπτωτικό χωριό McArturGlen στα Σπάτα, το οποίο λειτουργεί εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου και βρίσκεται δίπλα στο Smart Park. Η πορεία του κέντρου είναι ικανοποιητική και σταθερά αυξανόμενη, σύμφωνα με τη διοίκησή του, αλλά πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μισθωτές περίμεναν καλύτερες αποδόσεις.
Ο γενικός διευθυντής της McArthurGlen στην Ελλάδα κ. Γιάννης Κασιµάτης τόνισε ότι «η μεγάλη πλειονότητα των καταστηματαρχών είναι ικανοποιημένη από τη συνεργασία μας καθώς πιστεύουμε ότι κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης την οποία αντιμετωπίζει η χώρα το McArthurGlen προσφέρει την απάντηση στους καταναλωτές οι οποίοι ψάχνουν για «value for money» επιλογές». Με εκπτώσεις από 35% ως 70% στα προϊόντα, η εταιρεία, συνεχίζει ο κ. Κασιμάτης, αναµένει έσοδα 100 εκατ. ευρώ και 3 εκατοµµύρια επισκέπτες τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας, όπως αρχικά είχε προβλέψει.
Βέβαια, προσθέτει ο ίδιος, «είναι σαφές ότι οι καταναλωτές αντιδρούν στην κρίση με μια επιφυλακτική στάση, είναι πιο ευαίσθητοι στις τιμές και αναζητούν την καλύτερη επιλογή για να ξοδέψουν τα χρήματά τους. Η μοναδική πρόταση λιανικής πώλησης που προσφέρει το εκπτωτικό χωριό αποτελεί για τους καταναλωτές μια ελκυστική επιλογή. Θα ήθελα να τονίσω σε αυτό το σημείο ότι η εμπειρία που έχουμε αποκομίσει από άλλες χώρες σε περιόδους ύφεσης είναι ότι τα McArturGlen Designer Outlets συνεχίζουν να παρουσιάζουν αύξηση πωλήσεων, σε μερικές περιπτώσεις με διψήφια νούμερα, καθώς προσφέρουν στον καταναλωτή τις αγαπημένες του μάρκες όλο τον χρόνο σε χαμηλότερες τιμές κατά 35%-70%».

«Ηρθαμε για να μείνουμε»
  • Ανθρωποι της αγοράς υποστηρίζουν ότι το McArthurGlen στα Σπάτα έχει κίνηση το Σάββατο και το απόγευμα της Παρασκευής, ενώ τις καθημερινές οι πελάτες είναι λιγοστοί, με αποτέλεσμα κάποιοι καταστηματάρχες να σκέφτονται και να επιθυμούν να λειτουργούν τα καταστήματά τους τις ώρες που έχει κίνηση. Από την άλλη ο γενικός διευθυντής της McArthurGlen στην Ελλάδα κ. Γιάννης Κασιµάτης δήλωσε ότι «ήρθαμε στην ελληνική αγορά για να μείνουμε, ανεξάρτητα από τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες. Το ποσοστό πληρότητας 86% αποτελεί για εμάς στρατηγική επιλογή. Σε όλα τα κέντρα μας στον κόσμο κρατάμε έναν αριθμό καταστημάτων για τη μελλοντική επέκταση των συνεργατών μας. Επιπλέον μερικά από τα brands πολυτελείας προτιμούν να δουν το έργο ολοκληρωμένο και σε λειτουργία για τουλάχιστον έναν χρόνο για να ξεκινήσουν τη συνεργασία μαζί μας. Οπως αντιλαμβάνεστε, αυτή η στρατηγική αποδίδει για όλα τα κέντρα μας στην Ευρώπη και κινούμαστε με την ίδια κατεύθυνση και στην Αθήνα».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ