Ο αμυντικός σε περιόδους ύφεσης κλάδος τροφίμων και ποτών έχει χαρακτηριστεί ως μεγάλης στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα, σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη της McKinsey, ενώ κατά τη διάρκεια των Roadshows του ΧΑ σε ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο σημαντικό ήταν το ενδιαφέρον των ξένων σχετικά με τα προϊόντα της μεσογειακής διατροφής. Η διεθνής τάση είναι επίσης θετική. Η BlackRock με το World Agriculture Fund (Παγκόσμιο Αγροτικό Fund) απευθύνεται, π.χ., σε μικροεπενδυτές που θέλουν να επωφεληθούν από τη μακροπρόθεσμη αυξητική τάση των τιμών των τροφίμων, ενώ και η Baring δημιούργησε ένα παγκόσμιο αγροτικό fund που απέφερε, σε σύντομο χρονικό διάστημα, 30% κέρδος. Στην Ελλάδα το ενδιαφέρον για ορισμένους υπο-κλάδους με κατακερματισμένες αγορές είναι σημαντικός. Στο ελαιόλαδο, π.χ., πλεονέκτημα αποτελεί η ποιοτική υπεροχή του την ώρα που η ζήτηση αυξάνεται, ενώ οι ευκαιρίες αφορούν τη δημιουργία ενός ισχυρού ελληνικού brand name. Στο κρασί επίσης η δημιουργία brand name, η είσοδος σε νέες αγορές (Κίνα, Ρωσία, Ινδία) και οι εναλλακτικές τουριστικές προσπάθειες (αγροτουρισμός, οινοτουρισμός), έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Στις ιχθυοκαλλιέργειες οι ευκαιρίες αφορούν την ανάπτυξη γεωγραφικής κάλυψης με την περαιτέρω διείσδυση σε νέες αγορές (κυρίως στην Ασία), στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων με υψηλότερη προστιθέμενη αξία και στην οικοδόμηση της ανταγωνιστικότητας μέσω οικονομιών κλίμακας. Στα γαλακτοκομικά, οι ευκαιρίες αφορούν την αύξηση του μεριδίου αγοράς της ελληνικής φέτας και γιαουρτιού με την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων και την προβολή της ελληνικής καταγωγής τους, καθώς και στην προώθηση των ποιοτικών κίτρινων τυριών (γραβιέρα, κασέρι, κατίκι, κεφαλοτύρι).

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ