Την Παρασκευή παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά υπογράφτηκε η συμφωνία ανάμεσα στην Cosco και στη Hewlett Packard για την αποκλειστική μεταφορά εμπορευμάτων της HP σε όλη την Ευρώπη μέσω του Πειραιά.

Η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται συνολικά σε 50 δισ. δολάρια, το μεγαλύτερο ποσοστό της οποίας αφορά δραστηριότητες που θα κατευθυνθούν στον Πειραιά, ενώ υπολογίζεται ότι η σημερινή οριστική υπογραφή της συμφωνίας θα αυξήσει το τοπικό φορτίο του Πειραιά έως και κατά 50%.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να μετατρέψει την Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή, μέσω της οποίας θα διακινούνται φορτία από και προς την Απω Ανατολή. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι σε περίπτωση που η HP επιδείξει και εμπράκτως την εμπιστοσύνη της στον Πειραιά και την Cosco, πολλές εταιρείες θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο.

Ενδιαφέρον για τη μεταφορά των προϊόντων τους μέσω του λιμανιού του Πειραιά έχουν εκδηλώσει εταιρείες όπως η Dell, η LG, η Samsung, η Lenovo, η Sony και η Hyundai.

Δήλωση Πρωθυπουργού

«Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί όχημα ισχυρής ανάπτυξης για όλα την Ελλάδα» τόνισε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας πως η Ελλάδα, με τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με το Θριάσιο ολοκληρώνει στρατηγικά δίκτυα και υποδομές που απελευθερώνουν επενδύσεις. Δίνουμε το δικαίωμα στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, στις δύσκολες αυτές ώρες, που πρέπει να υπάρξουν νέες θέσεις εργασίας» σημείωσε ο πρωθυπουργός, χαιρετίζοντας την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ της COSCO και της Hewlett-Packard, δύο εταιρειών παγκόσμιας εμβέλειας, που -όπως είπε- χρησιμοποιούν τις υποδομές της χώρας και δραστηριοποιούνται στο νέο πλαίσιο εμπιστοσύνης.

Ο πρωθυπουργός, ο οποίος ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΚΟΣΚΟ, τόνισε πως ανάλογες επενδύσεις δίνουν μια νέα δυναμική εδραιώνουν τον Πειραιά στο διεθνή χάρτη.

«Τέτοιες επενδύσεις βοηθούν τον τόπο μας και αντιμετωπίζουν την ανεργία, που παραμένει προτεραιότητα. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις» ανέφερε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας πως το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν ανάλογες κινήσεις οι οποίες θα οδηγήσουν τη χώρα στην έξοδο από την κρίση.

Δήλωση του προέδρου της ΕΣΕΕ


«Η συμφωνία της HP με την ΣΕΠ ΑΕ και η επιλογή του terminal της COSCO στον Πειραιά για την εγκατάσταση σημαντικών δραστηριοτήτων της παγκόσμιας εφοδιαστικής της αλυσίδας στην Ελλάδα, αποτελεί άλλη μία απόδειξη της στρατηγικής σημασίας και του σημαντικού διακομιστικού ρόλου του λιμανιού του Πειραιά» τονίζει σε δήλωση του ο κ. Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ).

Και επισημαίνει πως «ο Πειραιάς γίνεται ακόμα και εν μέσω κρίσης, σημαντικός θαλάσσιος κόμβος και η ευρύτερη περιοχή πλέον αναβαθμίζεται και αναπτύσσεται με την δημιουργία των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών. Η σιδηροδρομική σύνδεση Ικονίου-Θριασίου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ολοκλήρωση των διαδικασιών δημοπράτησης της κατασκευής από ιδιώτες του εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο που θα προσφέρει νέες θέσεις εργασίας, ανάπτυξη στην περιοχή και θα προσελκύσει και άλλες επενδύσεις στη χώρα μας».

Ο ίδιος σημειώνει ότι «με ιδιαίτερη ικανοποίηση ο εμπορικός κόσμος υποδέχεται τη συμφωνία εγκατάστασης διακομιστικού κέντρου της Hewlett-Packard για την ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και τη διακίνηση εμπορευμάτων της με τη συνεργασία της COSCO και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ εκτιμά πως «με την ανεργία να αυξάνεται επικίνδυνα μέρα με τη μέρα, οι αντιδράσεις άνευ ουσίας και αντικρίσματος δεν δίνουν λύσεις, αλλά δημιουργούν περισσότερα και μεγαλύτερα προβλήματα. Η ανάκαμψη της ελληνικής Οικονομίας και η ανάσχεση της ανεργίας επιτυγχάνεται με την αλλαγή νοοτροπίας και τις αναπτυξιακές επενδύσεις». Και θεωρεί ότι «η επισημοποίηση της εμπορικής συμφωνίας της Hewlett-Packard με την ΣΕΠ ΑΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί την καλύτερη προβολή του λιμανιού του Πειραιά και της χώρας μας στο εξωτερικό».

«Κλειδί» η σύνδεση με το Θριάσιο

Θεμέλιο της συμφωνίας και κίνητρο για την έλευση και άλλων πολυεθνικών στον Πειραιά, έβαλε η σύνδεση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας με τον σιδηρόδρομο.
Η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το εμπορικό λιμάνι του Ικονίου με το Θριάσιο πεδίο, συνολικού μήκους 17 χιλιομέτρων, άρχισε να λειτουργεί από χθες το μεσημέρι.
Τη γραμμή, μέσω της οποίας θα εκτελούνται μόνο εμπορευματικά δρομολόγια, εγκαινίασαν ο υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Κώστα Μουσουρούλη και των εκπροσώπων της Cosco στην Ελλάδα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πρώτο διάστημα θα διακινεί τα προϊόντα της HP με δύο τρένα την εβδομάδα, χωρητικότητας 40 κοντέινερ το καθένα, με την προοπτική ο αριθμός τους σταδιακά να αυξάνεται, ώστε το 2015 η συχνότητα να φτάσει τα πέντε τρένα την ημέρα. Μόνο από τη δραστηριότητα αυτή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσδοκά ενίσχυση των εσόδων της κατά περίπου 20-25 εκατομμύρια ευρώ τον πρώτο χρόνο!
Ηδη η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυτή την περίοδο «τρέχει» όλες τις απαραίτητες διακρατικές συμφωνίες με τις Αρχές της Ουγγαρίας, της Τσεχίας, των Σκοπίων και της Σερβίας.
Εξαιρετικά σημαντικό έργο, το οποίο θα έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία για το λιμάνι του Πειραιά, χαρακτήρισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών τον σιδηροδρομικό άξονα Ικονίου – Θριασίου. «Το λιμάνι του Πειραιά, που ήταν αποκομμένο, μπαίνει σε μια νέα εποχή συνδυασμένων μεταφορών», τόνισε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι η εν λόγω γραμμή αποτελεί τη βάση της συμφωνίας Cosco – HP που υπογράφεται σήμερα.

Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «η άφιξη του τρένου στο Ικόνιο θα κάνει το λιμάνι να πετάει.

Το έργο περιελάμβανε την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους με σηματοδότηση και τηλεπικοινωνίες, η αρχή της οποίας βρίσκεται στα δυτικά όρια του λιμένα Ικονίου, στην περιοχή του Περάματος, και το πέρας της συνδέεται με τον νέο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών – Κορίνθου, στην περιοχή του Θριασίου Πεδίου.

Η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Ικόνιο – Θριάσιο, συνολικού κόστους 156,6 εκατ. ευρώ, έχει μήκος 17 χιλιομέτρων και η ταχύτητα που μπορεί να αναπτυχθεί σε αυτήν φτάνει τα 90 χιλιόμετρα την ώρα.
Η χωρητικότητα της γραμμής είναι 32 αμαξοστοιχίες ή 16 ζεύγη αμαξοστοιχιών των 1.780 τόνων την ημέρα, με ημερήσια δυναμικότητα τη μεταφορά συνολικά 700 κοντέινερ. Σε πρώτη φάση θα χρησιμοποιηθεί για τη διακίνηση των προϊόντων της HP, τα οποία από το λιμάνι του Πειραιά θα κατευθύνονται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στο Ικόνιο και θα συνεχίζουν από τον ΠΑΘΕΠ στην Ειδομένη προκειμένου να προωθηθούν στα Σκόπια, στη Σερβία, στην Ουγγαρία, στην Αυστρία και στην Τσεχία, μετατρέποντας την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κρίκο της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.