Με συμβάσεις παραχώρησης θα προχωρήσει το σχέδιο εισόδου ιδιωτών στα μεγάλα λιμάνια της χώρας, Λαύριο, Ραφήνα, Ελευσίνα, Βόλος, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο, Κέρκυρα και Καβάλα.
Αυτό αποφασίστηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του ΤΑΙΠΕΔ που άφησε ανοικτό το μοντέλο ιδιωτικοποίησης για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ένα από τα μοντέλα ιδιωτικοποίησης που εξετάζεται για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ είναι η εκχώρηση των εμπορικών δραστηριοτήτων μέσω συμβάσεων παραχώρησης, χωρίς ωστόσο να έχει αποκλειστεί εντελώς το ενδεχόμενο πώλησης πακέτου μετοχών.
Στην περίπτωση που το ΤΑΙΠΕΔ καταλήξει στο μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης αυτές θα αφορούν τις προβλήτες κρουαζιέρας, τους εμπορευματικούς σταθμούς, τους σταθμούς μεταφόρτωσης οχημάτων, την αξιοποίηση τουριστικών υποδομών, κλπ.
Πάντως με βάση τις τρέχουσες τιμές των μετοχών στο χρηματιστήριο, η πώληση μετοχών θα οδηγούσε σε πολύ χαμηλά έσοδα για το Δημόσιο. Με βάση και το χθεσινό κλείσιμο του Χρηματιστηρίου, το 74,14% του ΟΛΠ αποτιμάται σε περίπου 341 εκατ. ευρώ, και το αντίστοιχο ποσοστό του ΟΛΘ σε μόλις 156 εκατ. ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση, το Ταμείο θα πρέπει να έχει καταλήξει στην τελική πρόταση το αργότερο ως το τέλος Φεβρουαρίου (αποτελεί Μνημονιακή υποχρέωση), ώστε εντός του α’ τριμήνου να έχουν προκηρυχθεί οι διαγωνισμοί.
Υπενθυμίζουμε ότι το Ταμείο ελέγχει ήδη το 74,14% του ΟΛΠ και το 74,27% του ΟΛΘ, ενώ του έχουν μεταβιβαστεί δέκα ακόμη οργανισμοί λιμένων που λειτουργούν με τη μορφή Α. Ε (Λαύριο, Ραφήνα, Ελευσίνα, Βόλος, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο, Κέρκυρα και Καβάλα).
Το θέμα των λιμανιών θα απασχολήσει τους κυβερνητικούς εταίρους τις προσεχείς ημέρες καθώς η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ καλείται να παρουσιάσει το τελικό σχέδιο αξιοποίησης.
Προκειμένου να προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί, απαιτούνται πρώτα νομοθετικές και διοικητικές ρυθμίσεις, με κυριότερη τη θεσμοθέτηση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.