Νέες πιέσεις, αυτή τη φορά μέσω Πεκίνου, εκδηλώνονται πρός την κυβέρνηση για την 100% ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Οπως μεταδόθηκε ο κινέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Cosco που ελέγχει ήδη μέσω μακροχρόνιας σύμβασης παραχώρησης τους δυο από τους τρεις προβλήτες εμπορευματοκίων του λιμανιου θέλει να γίνει κυρίαρχος του λιμανιου του Πειραιά, υποσχόμενη αύξηση επενδύσεων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας China Daily η Cosco εξετάζει το ενδεχόμενο να δικεδικήσει το 60% των μετοχων αν και εφόσον η ελληνική κυβέρνηση αποφασίσει να πωλήσει μέρος του ποσοστού μετοχών που κατέχει σήμερα και που αντιστοιχούν στο 73% του συνόλου .
Προς το παρόν η κυρίαρχη άποψη στα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση αλλα και σε επίπεδο συναρμόδιων υπουργών είναι ότι η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ να γίνει μεσα από συμβάσεις παραχώρησης εμπορικών δραστηριοτήτων (εμπορευματοκιβώτια , σταθμοι διακίνησης αυτοκινήτων, προβλήτες κρουαζιερας και εμπορευματικοί σταθμοι) του λιμανιου.
Ωστόσο τίποτε δεν αποκλείει και το ενδεχόμενο να πωληθεί παραλληλα και ένα σημαντικό ποσοστο μετοχών κάτω από την πίεση των δανειακων υποχρεώσεων της χώρας και φυσικα να δοθεί και το μάνατζμεντ στο στρατηγικό επενδυτη του λιμανιου ,που σε κάθε περίπτωση θα είναι η Cosco .
Κι αυτό καθως, όπως υποστηρίζουν στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας και του ΟΛΠ κανείς άλλος δεν μπορεί να εκδηλώσει ενδιαφέρον όταν η Cosco ελέγχει ήδη την πλέον προσοδοφόρα δραστηριότητα του λιμανιου που είναι ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων .
Σύμφωνα με την κινέζικη εφημερίδα η Cosco φέρεται διατεθειμένη να επενδύσει για την απόκτηση του 60% του ΟΛΠ ένα δισ. ευρώ, ανέφερε η εφημερίδα, αλλά βεβαιως κινέζικη εταιρεία περιμένει το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης για τις ιδιωτικοποιήσεις προτού υποβάλει την πρότασή της.
Υπενθυμίζεται ότι η COSCO έχει ήδη διετή παρουσία στον Πειραιά αφού επένδυσε 4,3 δισ. ευρώ για 35 χρόνια μίσθωσης δύο προβλητών του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Επιπλέον, η εταιρεία έχει ανακοινώσει τα σχέδια της για τη βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων, την κατασκευή νέας προβλήτας και τον τριπλασιασμό του όγκου των φορτίων που διέρχονται από το λιμάνι.
Η εταιρεία πληρώνει 100 εκατ. ευρώ το χρόνο στην ελληνική κυβέρνηση για να διατηρεί την παρουσία της στο λιμάνι.