Θετικά κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA), ύψους 7,5 εκατ. ευρώ παρουσίασε για πρώτη φορά στην ιστορία της η Olympic Air, σύμφωνα με τις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις του εννεαμήνου του 2012, που ανακοίνωσε η Marfin Investement Group (MIG).
Όπως αναφέρεται στην ενημέρωση των επενδυτών των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου, η στρατηγική επιλογή των αερογραμμών προς την κατεύθυνση του να αποχωρήσουν από τη Δυτική Ευρώπη και να δραστηριοποιηθούν στην περιφερειακή αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου άρχισε να αποδίδει καρπούς, γεγονός που, όπως αναφέρει η διοίκησή της MIG, φαίνεται στα βελτιωμένα EBITDA. Μάλιστα, σημειώνεται ότι αυτό επετεύχθη μέσα στη «θύελλα» της κρίσης.
Ειδικότερα, η Olympic Air κατέγραψε στο εννεάμηνο κύκλο εργασιών ύψους 173,1 εκατ. ευρώ, αντί 189,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Όμως, κατέφερε να επιτύχει θετικά EBITDA κέρδη, ύψους 7,5 εκατ. ευρώ, αντί αρνητικών EBITDA, 6,5 εκατ. ευρώ, που είχε καταγράψει στο εννεάμηνο του 2011.
Μάλιστα, τα EBITDA κέρδη από επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες πήραν θετικό πρόσημο, καθώς αυξήθηκαν από -17.7 εκατ. ευρώ, σε 7,5 εκατ. ευρώ.
Η εταιρία επισημαίνει ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στα EBITDA της αντίστοιχης περυσινής περιόδου ενσωματώθηκαν και τα κέρδη, ύψους 11,2 εκατ. ευρώ από την πώληση χρονοθυρίδων στην Aegean Airlines. Δηλαδή, η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών είναι μεγαλύτερη από ότι δείχνουν οι αριθμοί εκ πρώτης όψεως.
Έτσι, το εννεάμηνο έκλεισε με αρνητικά κέρδη μετά από φόρους και μειοψηφίες, ύψους -8,1 εκατ. ευρώ, αντί -22,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, παρουσιάζοντας σαφή βελτίωση.
Στις άλλες εταιρίες του ομίλου της Olympic η κατάσταση ήταν διαφορετική. Η Olympic Engineering κατέγραψε σημαντική μείωση πωλήσεων από τα 3,2 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2011, σε μόλις 1,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη εφετινή περίοδο. Παράλληλα, τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν περαιτέρω από -3,3 εκατ. ευρώ το 2011, σε -3,9 εκατ. ευρώ το 2012, ενώ τα καθαρά κέρδη έφτασαν σε -6.8 εκατ. ευρώ από -5,6 εκατ. ευρω την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Ακόμη, μείωση του κύκλου εργασιών γνώρισε και η Olympic Handling, καθώς οι πωλήσεις έφτασαν τα 37,4 εκατ. ευρώ, αντί 44 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Ωστόσο, τα EBITDA κέρδη παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, που βρίσκονταν στο εννεάμηνο του 2011, μένοντας σταθερά στα -6,6 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, τα καθαρά κέρδη βελτιώθηκαν από -14,4 εκατ. ευρώ σε -12,6 εκατ. ευρώ.
Στα αξιοσημείωτα γεγονότα αναφέρονται:
– Η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 12,5 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2012 και καλύφθηκε πλήρως από την MIG, γεγονός που αποτελεί «επανεπιβεβαίωση της υποστήριξης του μετόχου στην εταιρία»,
– η συνέχιση της εφαρμογής του ανασχεδιασμού του πτητικού δικτύου, με την αναστολή ζημιογόνων δρομολογίων, όπως τα Θεσσαλονίκη – Τίρανα, Αθήνα – Άμστερνταμ και Αθήνα – Κάιρο,
– η εκμετάλλευση νέων πηγών εσόδων από τις πτήσεις τσάρτερ από Ρόδο προς Τελ Αβίβ και από Ηράκλειο προς Μιλάνο, Μπολόνια και Βερόνα,
– η ανάληψη της εξυπηρέτησης 15 άγονων γραμμών, έως τον Μάρτιο του 2016, έναντι 116 εκατ. ευρώ συνολικά,
– η πώληση των θυγατρικών εταιρειών MIG AVIATION UK και MIG AVIATION 3, οι οποίες είναι ιδιοκτήτρiες του στόλου των Bombardier (10 Q-400 και 4 Dash 8-100) της Olympic Air στην εταιρία NAC, έναντι 20 εκατ. ευρώ και με την υποχρέωση επαναμίσθωσής τους για 11 χρόνια,
– η υπογραφή συμφωνίας εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines, έναντι 72 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 20 εκατ. ευρώ ήδη έχουν εισπραχθεί.