«Προπομπός» νέων deals μεγάλου βεληνεκούς με πολυεθνικές εταιρείες που παράγουν στην Ασία και εξάγουν στην Ευρώπη, με σαφέστατα πλεονεκτήματα για τη χώρα μας, μπορεί να αποτελέσει η συμφωνία Hewlett-Packard (HP) – Cosco – ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.
Oπως αναφέρουν στελέχη από τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας, η συμφωνία Cοsco – HP ανοίγει έναν νέο «δρόμο του μεταξιού» που μειώνει το κόστος και τον χρόνο μεταφοράς των εμπορευμάτων και προβλέπουν ότι οι ανταγωνιστές του τεχνολογικού κολοσσού θα φλερτάρουν με την ιδέα εισόδου «στον ελληνικό διάδρομο» που ανοίγεται με τη σύνδεση του Νέου Ικονίου με το Θριάσιο Πεδίο και το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Και αυτό διότι, όπως σημειώνουν, ο Πειραιάς είναι το πρώτο λιμάνι της ΕΕ και της ευρωζώνης που συνδέεται χερσαία με την ηπειρωτική Ευρώπη.
Οι ίδιοι κύκλοι συμπεραίνουν ότι η χώρα μας έχει τη μοναδική ευκαιρία να εκμεταλλευτεί αυτό το συντριπτικό πλεονέκτημα, δεδομένου ότι η αύξηση της τιμής των καυσίμων πιέζει και τη ναυτιλία, που αναζητεί μείωση του κόστους, αντικαθιστώντας μέρος της μεταφοράς με τα βαγόνια του ηλεκτροκινούμενου σιδηροδρόμου.
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, αν σε μια περιοχή με ένα εκατομμύριο εργαζομένους αυξηθεί η εμπορευματική κίνηση μέσω του λιμανιού κατά 1 εκατ. τόνους, δημιουργούνται άμεσα περίπου 400-600 θέσεις εργασίας και μακροπρόθεσμα περισσότερες από 7.500 νέες δουλειές.
Η συμφωνία προβλέπει την ενεργοποίησή της από 1ης Ιανουαρίου 2013. Η Cosco θα μεταφέρει διά θαλάσσης τα εξαρτήματα της HP στον Πειραιά, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναλάβει τη μεταφορά τους ως την πόλη Παρντουμπίτσε της Τσεχίας, όπου γίνεται η συναρμολόγησή τους στο εργοστάσιο της εταιρείας και η διανομή τους στην Ευρώπη.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η συγκεκριμένη συμφωνία αποτελεί «μάννα εξ ουρανού» καθώς της δίνει σημαντικό εμπορευματικό έργο που μπορεί να της εξασφαλίσει σταθερές χρηματοροές και κερδοφορία, αφού πλέον υπό τη διοίκηση του κ. Θανάση Ζηλιασκόπουλου έχει περάσει το τεστ της βιωσιμότητας.
Εφόσον καρποφορήσει η συμφωνία και το deal λάβει σάρκα και οστά, αργά ή γρήγορα, αρκετά λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, όπως το Ρότερνταμ και το Αμβούργο, θα χάσουν μεταφορικό έργο, αφού οι σημερινοί πελάτες τους (HP, Cosco) θα εξυπηρετούνται από τον Πειραιά.
Πηγές της αγοράς σχολιάζουν ότι η παραχώρηση και άλλων ελληνικών λιμένων που συνδέονται με τον σιδηρόδρομο σε μεγάλους «παίκτες» των logistics –με πρώτη υποψήφια τη Θεσσαλονίκη –θα μπορούσε να αποσπάσει και άλλο μεταφορικό έργο από ευρωπαϊκά λιμάνια.
Για την Cosco το deal έρχεται σε μια στιγμή που πολλαπλασιάζει διαρκώς την ποσότητα των κοντέινερ που μεταφέρει από τον Πειραιά. Ηδη έχει φτάσει τα 2 εκατ. κοντέινερ και, όπως σημειώνουν κύκλοι της αγοράς, «μόνο καλύτερα μπορεί να τα πάει». Σημειωτέον πως, καθ’ ότι αποτελεί κρατική εταιρεία, έχει πρόσβαση στη δύσκολη αλλά αχανή κινεζική αγορά και μπορεί να αποτελέσει σύνδεσμο μεταξύ των δύο οικονομιών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ