H ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι ίσως η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη εφαρμογή e-επιχειρείν παγκοσμίως καθώς δίνει άμεσα τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επωφεληθούν από τις οικονομίες κλίμακας που προκύπτουν από την εξοικονόμηση διαχειριστικού κόστους και χρόνου. Οι λύσεις ηλεκτρονικής τιμολόγησης στοχεύουν ακριβώς σε αυτό καθώς προωθούν την κατάργηση της εκτύπωσης του τιμολογίου και έτσι μειώνονται έξοδα όπως ενφακέλωση, αποστολή, αρχειοθέτηση, επιβεβαίωση, καταχώριση κτλ.

«Η ηλεκτρονική τιμολόγηση ήρθε για να μείνει και δεν αποτελεί μόδα των… ψηφιακών καιρών» σημειώνει ο κ. William Δράκος, γενικός διευθυντής της Information Systems Impact, η οποία συμπληρώνει δεκαετή παρουσία στην ελληνική αγορά. Από το 2002 η εταιρεία Impact παρέχει λύσεις ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις ελληνικές επιχειρήσεις έχοντας έναν σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης. Ενώ αρχικά ο αριθμός ανταλλαγής αφορούσε περίπου 100.000 ηλεκτρονικά τιμολόγια ετησίως, πλέον, ύστερα από 10 χρόνια, ο αριθμός αυτός έχει ξεπεράσει τα 17.000.000 παραστατικά. Και όλα αυτά με ένα 100% από κατασκευής ελληνικό προϊόν που παρέχει η εταιρεία στην ελληνική και όχι μόνο αγορά.
–Τι πιστεύετε ότι είναι αυτό τελικά που κερδίζει μια επιχείρηση από την ηλεκτρονική τιμολόγηση;
«Στις ημέρες μας όλες οι επιχειρήσεις ερευνούν τρόπους εξοικονόμησης κόστους με τη χαμηλότερη δυνατή επένδυση. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση λοιπόν είναι εκείνη η στρατηγική κίνηση η οποία θα φέρει κερδοφορία στις επιχειρήσεις μέσω της εξοικονόμησης λειτουργικού κόστους και της αυτοματοποίησης των διαδικασιών. Συγκεκριμένα με την εφαρμογή των λύσεών μας η εξοικονόμηση αυτή μπορεί να προκύπτει είτε από την πρακτική σκοπιά του θέματος, όπως π.χ. μελάνια, χαρτί, ταχυδρομείο/courier, κλασέρ, αποθήκες, καταχώριση κτλ., είτε από το διαχειριστικό κομμάτι της εξοικονόμησης σημαντικού χρόνου σε καθημερινές διαδικασίες. Δεδομένου ότι η διαχείριση ενός έντυπου τιμολογίου στοιχίζει στην επιχείρηση, σύμφωνα με έγκυρες μελέτες, από 3€ ως 8€, ενώ με το ηλεκτρονικό τιμολόγιο μπορεί να πέσει πολύ πιο κάτω από 1€, η εξοικονόμηση είναι πολύ σημαντική».

–Πώς μπορεί μια εταιρεία να εφαρμόσει τις λύσεις ηλεκτρονικής τιμολόγησης;
«Είναι αρκετά απλό και εύκολο καθώς δεν απαιτείται αλλαγή στην υπάρχουσα υποδομή ή στις καθημερινές διαδικασίες μιας επιχείρησης (ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου δραστηριότητας). Με την εγκατάσταση ενός απλού λογισμικού που παρέχει η εταιρεία μας μπορεί να ξεκινήσει να αρχειοθετεί ηλεκτρονικά τα αντίγραφα των τιμολογίων της και στη συνέχεια να τα αποστέλλει ηλεκτρονικά, όπου ουσιαστικά ο παραλήπτης μπορεί να παραλάβει τα τιμολόγια μέσω διάφορων τρόπων (π.χ., μέσω της ασφαλούς υπηρεσίας ηλεκτρονικής τιμολόγησης της Impact όπου μπαίνει σε ένα web site, τα βλέπει και τα κατεβάζει πολύ εύκολα ή μέσω e-mail ή άλλων αυτόματων μηχανισμών)».

–Υπάρχει ανταπόκριση στην ελληνική αγορά;
«Στην Ελλάδα ήδη από το 2002 πρώτο το Praktiker και στη συνέχεια οι Carrefour/Μαρινόπουλος, Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος κτλ., επιχειρήσεις δηλαδή αρχικά από το λιανεμπόριο, ξεκίνησαν την ηλεκτρονική ανταλλαγή τιμολογίων με τους προμηθευτές τους (που μπορεί να είναι και πολύ μικρές επιχειρήσεις) και χρησιμοποιούσαν τις υπηρεσίες μας κυρίως για αυτόματη καταχώριση τιμολογίων. Με τη νομοθεσία του 2006 για την κατάργηση του εντύπου τιμολογίου ολοένα περισσότερες επιχειρήσεις από άλλους κλάδους ξεκίνησαν να αποστέλλουν άυλα ηλεκτρονικά τιμολόγια, με πρωτοπόρο τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ΑΕ. Ηδη ένας πολύ μεγάλος αριθμός εταιρειών (ανεξαρτήτως μεγέθους), εμπορικών, βιομηχανικών, φαρμακευτικών, τηλεπικοινωνιών και υπηρεσιών κτλ., εφαρμόζει τις λύσεις ηλεκτρονικής τιμολόγησης της εταιρείας μας, ενώ περισσότερες από 5.000 επιχειρήσεις θεωρούνται έμμεσοι χρήστες – παραλήπτες τιμολογίων ηλεκτρονικά».