Τη σύναψη στρατηγικού ντιλ για 15 χρόνια μεταξύ της WIND και της OLYMPIA DEVELOPMENT, που προβλέπει την αποκλειστική διάθεση προϊόντων και υπηρεσιών WIND από το δίκτυο του ομίλου εταιριών του κ. Πάνου Γερμανού και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας κι ευρύτερες εμπορικές συνέργειες μεταξύ τους, έναντι δωρεάν παραχώρησης πακέτου μετοχών έως και 10% από την τηλεπικοινωνιακή εταιρία έως το 2016, ανακοίνωσαν την Τετάρτη οι διοικήσεις των δύο εταιριών.

Μάλιστα, θα εκδοθούν νέες μετοχές της WIND, οι οποίες θα δοθούν έναντι συμβολικού τιμήματος στην OLYMPIA DEVELOPMENT, κλιμακωτά τα επόμενα τέσσερα χρόνια υπό την αίρεση της επίτευξης συγκεκριμένων οικονομικών στόχων για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της WIND, κ. Νάσος Ζαρκαλής «είμαστε εδώ για να επιβεβαιώσουμε μία πολύ ωραία φήμη που έγινε πραγματικότητα», μιλώντας για «έναν γάμο, ένα μακροχρόνιο δέσιμο δυο εταιριών που έχουν πολλά κοινά πράγματα».

«Η συμφωνία είναι win – win – win, αφού ο πρώτος που θα κερδίσει είναι ο Έλληνας καταναλωτής», ο οποίος θα έχει πρόσβαση σε «ολοκληρωμένες υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών σε εξαιρετική ποιότητα και χαμηλές τιμές, σε ένα άλλο περιβάλλον λιανικής», είπε ο κ. Ζαρκαλής. Επίσης, τόνισε ότι είναι win – win διότι προσθέτει την WIND στην γκάμα του ομίλου του κ. Γερμανού, ενώ η τηλεπικοινωνιακή εταιρία αποκτά πρόσβαση σε εκατομμύρια καταναλωτές των PUBLIC, MULTIRAMA και getitnow.gr

Στόχος είναι, τόνισε, η εταιρία να γίνει ένας από τους καλύτερους τρίτους παίκτες στην Ευρώπη, με διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας, που θα επιτρέψει την μετακύλιση του οφέλους στον καταναλωτή. «Μέσα σε αυτή την πορεία αναζητούσαμε συνεργασίες με ισχυρούς συμμάχους» σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι ο όμιλος του κ. Γερμανού «έχει βαθιά γνώση της αγοράς με παράδοση κοντά στον πελάτη».

Οι πυλώνες της συμφωνίας,κατά με τον κ. Ζαρκαλή, είναι:

– Η αποκλειστική εμπορική διάθεση προϊόντων και υπηρεσιών WIND μέσα από τα καταστήματα τα PUBLIC και MULTIRAMA,

– Η ανταλλαγή τεχνογνωσίας και οι συνέργειες για τα καταστήματα WIND με στόχο την ανάπτυξή τους, η οποία θα είναι μη ανταγωνιστικού, αλλά «συμμαχικού» χαρακτήρα, όπως είπε,

– Η μετοχική σχέση των δύο εταιριών, με την δωρεάν απόκτηση μετοχών της WIND εκ μέρους της OLYMPIA DEVELOPMENT, η οποία θα φτάσει έως και το 10% μέχρι το 2016, υπό την αίρεση της επίτευξης συγκεκριμένων οικονομικών στόχων.

Η συνεργασία, η οποία θα ξεκινήσει τις επόμενες εβδομάδες, θα έχει ισχύ 15 ετών, θα έχει τη δυνατότητα ανανέωσης και θα δεσμεύεται από ισχυρές ρήτρες.

Όπως τόνισε ο σύμβουλος Διοίκησης Ομίλου Εταιριών Πάνου Γερμανού, κ. Γιάννης Καραγιάννης, υπάρχει συσσωρευμένη εμπειρία 30 ετών από το λιανεμπόριο και 20 ετών από την εμπλοκή στην αγορά των κινητών επικοινωνιών, στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος στο εξωτερικό. Είναι χαρακτηριστικό, είπε, ότι μέσω της PLAY στην Πολωνία ο όμιλος έφτιαξε ένα μοναδικό case study τέταρτου παίκτη στην αγορά, που έχει μερίδιο 15% στην καταναλωτική βάση της χώρας.

«Καταλαβαίνουμε τις ανάγκες του καταναλωτή και αυτό μας κάνει πολύτιμο συνεργάτη» τόνισε και σημείωσε ότι στόχος είναι έως το τέλος του 2013 να έχουν γίνει 50 τα καταστήματα PUBLIC από 20, που είναι σήμερα. «Είμαστε σίγουροι ότι αυτή η συνεργασία θα πετύχει, υπάρχει τρομερή χημεία» τόνισε.

Όπως τόνισε ο Γενικός ΔιευθυντήςOlympiaDevelopment, κ. Κώστας Καραφωτάκης, ο όμιλος δημιουργεί 100 νέες θέσεις εργασίας, ολοκληρώνει την αναδιάρθρωση και την ενοποίηση του δικτύου λιανικής κι ενισχύεται κεφαλαιακά.

Τα στελέχη του ομίλου του κ. Γερμανού παραδέχθηκαν ότι η αγορά προϊόντων τεχνολογίας είναι πάρα πολύ ανταγωνιστική και είναι λογικό εν μέσω κρίσης να εμφανίζονται ζημιές. «Ενισχύουμε το μοντέλο του PUBLIC και το απλώνουμε με μικρότερα καταστήματα στην επαρχία. Τόσο η νέα κεφαλαιακή δομή, το μείγμα καταστημάτων και η εμπορική συνεργασία με την WIND θα μας βάλουν σε κερδοφόρο τροχιά» είπε ο κ. Καραφωτάκης.

Πάντως, για μετά το 2016 δεν υπάρχει κάποια πρόνοια περαιτέρω απόκτησης μετοχών της WIND και πιθανότατα η συζήτηση θα ανοίξει εκ νέου, όταν έρθει η ώρα. Επίσης, διευκρινίστηκε ότι ο όμιλος του κ. Γερμανού δεν ενδιαφέρεται για εξαγορές τηλεπικοινωνιακών εταιριών, αλλά επικεντρώνεται σε στρατηγικές, ολοκληρωμένες συνεργασίες. Ακόμη, τα στελέχη του ομίλου διαβεβαίωσαν ότι δεν θα κλείσουν καταστήματα MULTIRAMA.

Ανάκαμψη το 2014 βλέπει η WIND

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της WIND βλέπει ανάκαμψη της χώρας το 2014, που θα οδηγήσει και σε αύξηση των πωλήσεων. «Ζούμε μια μεγάλη αλλαγή, το μοντέλο αλλάζει βίαια, όπως και οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες» τόνισε. «Εμείς βλέπουμε ευκαιρίες εκεί που υπάρχουν απειλές, είμαστε αισιόδοξοι, το εκκρεμές θα ισορροπήσει σε ένα διαφορετικό σημείο, καλύτερα από σημερα, διαφορετικό όμως από την έναρξη της κρίσης. Δεν μπορούμε να αλλάξουμε τις εξωτερικές συνθήκες. Πρέπει να αλλάξουμε εμείς» πρόσθεσε. «Σε περιόδους αλλαγής αλλάζουν οι κανόνες του παιχνιδιού. Σήμερα το γρήγορο ψάρι νικάει το αργό» υπογράμμισε.

Ο κ. Ζαρκαλής τόνισε ότι «ζούμε τον τέταρτο χρόνο συνεχόμενης πτώσης» και πρόσθεσε ότι η τηλεπικοινωνιακή αγορά έχει χάσει το 40% του τζίρου της, όχι μόνο λόγω της κρίσης, αλλά και των τελών τερματισμού, της υψηλής φορολόγησης και του έντονου ανταγωνισμού. «Είναι δύσκολο να προβλέψουμε τι θα συμβεί στο μέλλον» είπε.

Ο ισχυρός άνδρας της WIND εξιστόρησε τις δυσκολίες που πέρασε η εταιρία τα τελευταία χρόνια, την αναδιάρθρωση του χρέους, στην οποία προχώρησε και την έκθεσή της στην οικονομική κρίση. «Τώρα βρισκόμαστε σε ένα εξαιρετικό σημείο, που μας επιτρέπει να βλέπουμε το μέλλον με αισιοδοξία» είπε και συμπλήρωσε ότι οι μέτοχοι της εταιρίας πραγματοποίησαν την μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην χώρα, σημειώνοντας ότι δεν είναι πολύ ευχαριστημένοι από την πορεία της Ελλάδας, αλλά είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από την πορεία της εταιρίας.

«Η εταιρία δεν έχει δάνεια, έχει πολλή ρευστότητα, θετικές ταμειακές ροές, ανανεώσαμε τις άδειές μας με δικούς μας πόρους, επενδύουμε για τον εκμοντερνισμό του δικτύου, το πρόγραμμα προχωράει, έχουμε τελειώσει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με εντυπωσιακά αποτελέσματα» τόνισε.

Ο κ. Ζαρκαλής ανέφερε ότι η εταιρία έχει αντιστρέψει τις τάσεις απώλειας πελατών, στην σταθερή έφτασε τους 300.000 πελάτες, η δε μείωση του λειτουργική κόστους ξεπέρασε το 25%, επιτυγχάνοντας την εξοικονόμηση άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Ζαρκαλής σημείωσε ότι «δεν νοιώθουμε ότι χρειαζόμαστε τηλεόραση, αφού δεν υπάρχει καμία τεχνολογική συνέργεια. Δεν έχουμε καμία σκέψη για είσοδο στον χώρο της τηλεόρασης», δήλωση που «διαβάστηκε» εμμέσως ως απόρριψη της διάχυτης φημολογίας για σενάρια συγχώνευσης με την FORTHNET, που ελέγχει την πλατφόρμα συνδρομητικής τηλεόρασης, NOVA.