Ενα καινοτόμο, διατροφικό start up από το Κιλκίς κατακτά τις διεθνείς αγορές. Η Unismack ΑΒΕΕ ξεκίνησε τις διεθνείς δραστηριότητές της πριν από 18 μήνες και έριξε στην παγκόσμια αγορά τα σνακ Wellaby’s, τα οποία δεν περιέχουν γλουτένη.
Αποτέλεσμα; Μέσα σε ενάμιση χρόνο στη διεθνή αγορά η εταιρεία έχει διπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της από 1,5 σε 3 εκατ. ευρώ, αφού διοχετεύει με επιτυχία τα προϊόντα της σε εμπορικές αλυσίδες του εξωτερικού, ενώ οι τάσεις των πωλήσεων είναι ανοδικές και το 2012.
Η εταιρεία απασχολεί μόλις 35 άτομα και πρακτικά αποτελεί οικογενειακή επιχείρηση, την οποία «τρέχουν» δύο αδέλφια: ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτριος Στρατάκης και ο εμπορικός διευθυντής κ. Αλέξανδρος Στρατάκης, ενώ την εμπειρία βάζει ο πρόεδρος της εταιρείας, ο κ. Γεώργιος Στρατάκης, άλλοτε ιδρυτής της CIBUS.
Οπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Unismack, η εταιρεία «τρέχει» με τριψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και το 99% της παραγωγής κατευθύνεται στην Αμερική, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Αυστραλία και στη Νότια Αφρική.
«Για κάποιον λόγο οι Αγγλοσάξονες είναι πιο δεκτικοί στην καινοτομία και αναζητούν την ποιότητα» σημειώνει και συμπληρώνει ότι «το brand μας απευθύνεται σε οποιονδήποτε και ειδικά στον καταναλωτή σνακ που αναζητεί κάτι ιδιαίτερο και σίγουρα πιο υγιεινό».
Ο κ. Στρατάκης υπογραμμίζει ότι η αφαίρεση της γλουτένης από τα τρόφιμα αφορά πρωτίστως όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη (περίπου το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού) και είναι αναγκασμένοι να την εξαιρούν από τη διατροφή τους, ενώ ενδιαφέρει και όλους εκείνους που έχουν ευαισθησία στη συγκεκριμένη ουσία.
Σύμφωνα με τον κ. Στρατάκη, η αφαίρεση της γλουτένης κάνει τα προϊόντα πιο σκληρά και λιγότερο γευστικά. «Το δικό μας πλεονέκτημα όμως είναι ότι το προϊόν είναι περισσότερο γευστικό. Οσοι έχουν πρόβλημα υγείας μπορούν να το καταναλώσουν, όπως και όσοι θέλουν να χάσουν βάρος ή να αποφύγουν το «φούσκωμα» του φαγητού και επιδιώκουν μεγαλύτερη ευεξία» επισημαίνει.
Οπως αναφέρει, η αφαίρεση της γλουτένης από τα τρόφιμα και η μη χρήση προϊόντων που την περιέχουν, όπως τα σιτηρά, είναι ιδιαίτερα δύσκολη. «Τα καταφέρνουμε με πολλή έρευνα, δοκιμές και ανάπτυξη καινοτόμων συνταγών» λέει ο κ. Στρατάκης και εξαίρει το Τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης (R&D) της Unismack. «Ολη η οργάνωση και η φιλοσοφία της εταιρείας είναι στραμμένη στο R&D και γύρω από το πώς θα βελτιώσουμε ένα προϊόν ή το πώς θα ξεκινήσουμε κάποιο καινούργιο» σημειώνει.
Η γρήγορη ανάπτυξη της εταιρείας έφερε και επενδυτή καθώς η Piraeus-ΤΑΝΕΟ Capital Fund, που συστάθηκε από την Τράπεζα Πειραιώς και το Ταμείο Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας (ΤΑΝΕΟ) και τελεί υπό τη διαχείριση της Πειραιώς Capital Management, επένδυσε στην εταιρεία και εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιό της.
Τα βήματα της επιτυχίας
  • «Η επαγγελματική μας προσέγγιση στις διεθνείς αγορές μάς βοήθησε να μην αντιμετωπίζουμε προβλήματα ως ελληνική εταιρεία. Εκεί όπου είχαμε προβλήματα ήταν όταν συζητούσαμε με μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες έθεταν συχνά ζήτημα country risk, προτιμώντας να περιμένουν για να δουν τι θα γίνει στην Ελλάδα» σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
  • Οπως εξηγεί, «αν έχεις καλό προϊόν, στρατηγική και σωστή προσέγγιση στην αγορά, έχεις κάνει ένα μεγάλο βήμα που σου επιτρέπει να προχωρήσεις και να επιτύχεις». «Χρειάζονται όμως δύο ακόμη βήματα: να προσεγγίσεις την αγορά ανάλογα με τις ανάγκες σου και με τους σωστούς συνεργάτες και να έχεις υπομονή» προσθέτει.
  • Πάντως ο κ. Στρατάκης σημειώνει ότι η καινοτομία δεν αφορά μόνο τη συνταγή αλλά και την προσέγγιση της αγοράς και το μάρκετινγκ. «Υπάρχουν εταιρείες που επενδύουν σε πράγματα που δημιουργούν υπεραξία. Οσοι το κατάφεραν αυτό συνεχίζουν και περιμένουν καλύτερα αποτελέσματα. Εκ των πραγμάτων η ελληνική διατροφή και κουζίνα έχει σημαντικές δυνατότητες. Χρειάζεται στρατηγική και σωστή προσέγγιση της αγοράς» καταλήγει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ