Θα μπορούσε να αποτελεί παράδειγμα πετυχημένης επιχειρηματικής ιδέας που να διδάσκεται σε οικονομικές σχολές. Μια ιστοσελίδα που ξεκίνησε για πλάκα στην Αθήνα, σύντομα έγινε κανονική δουλειά για τους ιδρυτές της, γνώρισε αναπάντεχη επιτυχία, επεκτάθηκε γρήγορα στο εξωτερικό και έφερε ύστερα από αίμα, δάκρυα και ιδρώτα επενδυτές, εξασφαλίζοντας το «καύσιμο» για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Αυτή είναι η ιστορία του Daily Secret (www.dailysecret.com), «καρπού» της δουλειάς δύο νέων επιχειρηματιών, του κ. Νίκου Κακαβούλη και της κυρίας Φαίδρας Χρούσου.
Οσοι εγγράφονται στο dailysecret λαμβάνουν σε καθημερινή βάση στο email τους πληροφορίες για ένα καλά κρυμμένο μυστικό της πόλης, το οποίο μπορεί να είναι ένα μπαράκι, ένα εστιατόριο, ένα μικρό μουσείο ή κάποιος ιδιαίτερος χώρος μέσα στο αστικό περιβάλλον. «Δεν ανακαλύψαμε κάτι. Απλά, υιοθετήσαμε ένα γνωστό επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο στηρίζεται στη διαφήμιση, αλλά έχει τη δυνατότητα να κάνει ό,τι δεν μπορούν να κάνουν οι παραδοσιακές ιστοσελίδες» εξηγεί ο κ. Κακαβούλης.

Σε Αθήνα και Νέα Υόρκη
Η ελληνική αγορά είναι μικρή και έτσι για το ξεκίνημα της εταιρείας χρειάστηκαν λίγα λεφτά. Γρήγορα όμως ξέφυγε από τα στενά αθηναϊκά όρια και σήμερα έχει φθάσει να έχει παρουσία σε 15 πόλεις, όπως η Κωνσταντινούπολη, η Αγκυρα, η Μαδρίτη, η Βιέννη, το Παρίσι, το Τελ Αβίβ, η Σανγκάη, η Μπανγκόκ, το Χονγκ Κόνγκ, το Σαν Φρανσίσκο, το Μεξικό, η Λίμα και το Μπουένος Αϊρες. Πρόκειται, όπως αναφέρει ο συνιδρυτής του, για το «πρώτο digital media προϊόν που βγαίνει εκτός Ελλάδας». Ετσι η εταιρεία πλέον διοικείται παράλληλα από Αθήνα και Νέα Υόρκη.
Οπως σημειώνει ο κ. Κακαβούλης, η εξεύρεση των επενδυτών ήταν το πιο δύσκολο πράγμα που έχει κάνει στη ζωή του. «Εξι μήνες έτρωγα χαστούκια» λέει διηγούμενος την περιπέτεια που έζησε στη Νέα Υόρκη όταν προσπαθούσε να πείσει επενδυτές και venture capitals να χρηματοδοτήσουν την επέκταση της επιχείρησης. «Τελικώς την ώρα που ήμουν έτοιμος να τα παρατήσω οι επενδυτές βρέθηκαν και στις αρχές Φεβρουαρίου έκλεισε το ντιλ. Νόμιζα ότι μου έκαναν πλάκα!» αναφέρει. Στο ντιλ μπήκαν τα επενδυτικά κεφάλαια BV Capital, Greycroft Partners και Trigger Media, χρηματοδοτώντας το Daily Secret με 1,8 εκατ. δολάρια (1,4 εκατ. ευρώ).

Στόχος ένα εκατ. συνδρομητές
Πλέον, στόχος του Daily Secret είναι να φθάσει στην επόμενη διετία το 1 εκατομμύριο συνδρομητές (από 300.000 σήμερα) και να επεκταθεί σε άλλες 22 πόλεις του κόσμου, για να φθάσει τις 35. Ηδη η εταιρεία παρουσιάζει θετικές χρηματορροές, όμως η συμφωνία εμπιστευτικότητας με τους επενδυτές δεν επιτρέπει την ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων.
Ο συνιδρυτής του Daily Secret σημειώνει ότι δίχως την εμπιστοσύνη, την επιμονή και τη δουλειά της ομάδας της Αθήνας δεν θα είχε γίνει τίποτε, αφού, όπως παρατηρεί, τα περισσότερα start ups εγκαταλείπονται από τα μέλη τους, προτού φθάσουν στον στόχο.
Σχολιάζοντας τη σημερινή κατάσταση, ο κ. Κακαβούλης υπογραμμίζει ότι το ενδεχόμενο χρεοκοπίας και επιστροφής στη δραχμή «θα είναι μια ήττα για εκείνους που έχουν επενδύσει στην Ελλάδα». «Εάν είχαμε τώρα τη δραχμή, η εταιρεία μας δεν θα μπορούσε καν να ξεκινήσει, διότι δεν θα μπορούσαμε να αγοράσουμε τα λάπτοπ» λέει.
«Η Ελλάδα έχει 20% ανεργία, αλλά οι επιχειρήσεις έχουν ακάλυπτες θέσεις» σημειώνει και εξηγεί ότι χρειάστηκε να εκπαιδεύσει στελέχη της για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στη φύση της δουλειάς.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ