Η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων στην Ευρώπη από απόψεως μεριδίου αγοράς, η ολλανδική Accell, εκδήλωσε πρόσφατα την επιθυμία της να εξαγοράσει την ιστορική βρετανική βιομηχανία ποδηλάτων Raleigh. Η τελευταία μετρά 125 χρόνια από την ίδρυσή της και είναι γνωστή σε πολλούς για τα ιστορικά πλέον μοντέλα ποδηλάτων της, όπως το Chopper της δεκαετίας του ’70.
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις εκπροσώπων του ομίλου της Accell, οι συνομιλίες για την εξαγορά της Raleigh βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Βέβαια η Raleigh σήμερα μπορεί να μην κατασκευάζει αλλά μόνο να σχεδιάζει ποδήλατα, αλλά ο ολλανδικός όμιλος θέλει να τη χρησιμοποιήσει σαν ένα «κανάλι» στην αγγλοσαξονική αγορά.
«Η Raleigh είναι μια σημαντική φίρμα, γνωστή σχεδόν σε όλον τον κόσμο. Για εμάς σημαίνει είσοδο σε νέες, μεγάλες αγορές στην Αμερική, στον Καναδά και στην Αγγλία» αναφέρει ο κ. Ρενέ Τάκενς, κορυφαίο εκτελεστικό στέλεχος του ομίλου Accell.
Τα πιο επιτυχημένα και διαδεδομένα μοντέλα της Raleigh σε όλον τον κόσμο είναι το DiamondBack Racer και το Chopper.
Μόλις πέρυσι τα μοντέλα αυτά πούλησαν 850.000 τεμάχια, πραγματοποιώντας πωλήσεις 260 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την Accell.
Η Raleigh το 2001 εξαγοράστηκε από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλό της Αλαν Φίντεν-Κροφτς, καθώς η θυγατρική της Derby Cycle χρεοκόπησε την εποχή που τα mountain bikes κέρδιζαν σημαντικό έδαφος στις προτιμήσεις των φίλων του ποδηλάτου.
Ο κ. Κροφτς, σήμερα πρόεδρος της εταιρείας, εξακολουθεί να διατηρεί ένα μερίδιο της Raleigh μαζί με το αμερικανικών συμφερόντων fund, το Perseus Capital.
Ολη την περασμένη δεκαετία η Raleigh έδινε «φασόν» την κατασκευή των ποδηλάτων που σχεδίαζε η ίδια και προσπάθησε να κερδίσει έδαφος μέσα από το δικό της «κανάλι» λιανικής πώλησης.
Από την άλλη πλευρά η Accell ελέγχει το 40% της εγχώριας αγοράς σε μια παραδοσιακή για τη χρήση ποδηλάτου χώρα όπως η Ολλανδία, παρά το γεγονός ότι υπάρχει αρκετός κορεσμός. Σημειώνεται ότι το 70% των εσόδων της προέρχεται από εξαγωγές κυρίως στη Γερμανία με τα μοντέλα της Hercules, Ghost και Staiger.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η συγκεκριμένη εξαγορά θα μπορούσε εύκολα να επιτευχθεί, καθώς η Raleigh δίνει την παραγωγή της σε τρίτους κατασκευαστές. H Accell απλώς θα προσθέσει νέα μοντέλα στην γκάμα της. Δεν έχουν να διαχειρισθούν εργοστάσιο, όπως συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ