International Edition
  
  • Με τον γ.γ. του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα θα συναντηθεί την Τετάρτη στη 1 μ.μ. ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας. Στις 2 μ.μ. θα επακολουθήσει συνάντηση με τον Υπουργό Αμυνας, Δημήτρη Αβραμόπουλο
Τρίτη 22 Ιουλίου 2014
 
 

Συγκοινωνίες: Με αυξήσεις εισιτηρίων 40% αύξηση εσόδων 6%

Η μεγάλη απόκλιση από τους στόχους και το κίνημα «δεν πληρώνω»
Συγκοινωνίες: Με αυξήσεις εισιτηρίων 40% αύξηση εσόδων 6%
Τα εισιτήρια αυξήθηκαν έως και 40%. Τα έσοδα μόλις 6%
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Ξεχωριστό κεφάλαιο στις οικονομικές σχολές φαίνεται ότι θα αποτελέσει αυτό των Αστικών Συγκοινωνιών της Αττικής, καθώς, έναν χρόνο μετά την ψήφιση του «νόμου Ρέππα» και τις θεαματικές αυξήσεις των εισιτηρίων έως και κατά 40%, ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ κατάφεραν να αυξήσουν τα έσοδά τους μόλις κατά 6%.

Σύμφωνα με απαντήσεις που έδωσε σε ερωτήσεις και αναφορές βουλευτών ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης, ο ΟΑΣΑ υπολογίζει ότι οι θυγατρικές του «θα παρουσιάσουν αύξηση των εσόδων από πωλήσεις συγκοινωνιακών υπηρεσιών ύψους 6,2% κατά το 2011, έναντι των εσόδων του 2010». Κατά τον Οργανισμό, οι λειτουργικές δαπάνες των εταιριών «μειώθηκαν σημαντικά έναντι αυτών του 2010 (περίπου κατά 20% της ΟΣΥ ΑΕ και κατά 24% της ΣΤΑΣΥ ΑΕ) με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των λειτουργικών ελλειμμάτων των εταιριών». «Ειδικότερα», αναφέρει η απάντηση του ΟΑΣΑ, «το λειτουργικό έλλειμμα για την ΟΣΥ εκτιμάται ότι θα μειωθεί στο επίπεδο του 64%, ενώ της ΣΤΑΣΥ κατά 96% έναντι του 2010».

«Πληγή» σε λεωφορεία - τρόλεϊ
Σύμφωνα με την ΟΣΥ, η υστέρηση των εσόδων, που κατεγράφη στις αρχές του 2011 «οφείλονταν κυρίως στο κίνημα "δεν πληρώνω", στην αθρόα μετακίνηση λαθρομεταναστών και στις απεργιακές κινητοποιήσεις».

Όπως αναφέρει η εταιρία, η ΟΣΥ παρουσιάζει αύξηση εσόδων από κάρτες κατά 15% και από εισιτήρια κατά 9% στο 11μηνο του 2011, ενώ τα έσοδα από πρόστιμα παρουσιάζουν αύξηση κατά 50%.

Ο επιχειρησιακός στόχος της εταιρίας εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί στο 80% στο σκέλος των εσόδων και στο 98% στο σκέλος των δαπανών, ενώ υπογραμμίζεται ότι πλέον η εταιρία δεν καταφεύγει στον δανεισμό.

Στο μεταξύ, σε άλλη απάντησή στη Βουλή ο ΟΑΣΑ, αναφερόμενος στην ΟΣΥ, παραδέχεται ότι «λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες πόρων και δυναμικού αποφασίσαμε, προσωρινά, την εφαρμογή του θερινού προγράμματος δρομολόγησης», γεγονός που εξηγεί και τις αραιές συχνότητες των λεωφορείων και των τρόλεϊ, που θυμίζουν... Αύγουστο.

Εντός των ημερών, η εταιρία θα παρουσιάσει στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΟΣΑ το business plan για το 2012 και η ΟΣΥ, η οποία έχει «ματώσει» από την εισιτηριοδιαφυγή, σύμφωνα με τα συνδικάτα.

Ξαναγράφει το business plan η ΣΤΑΣΥ
Αναθεώρησε προς τα κάτω πριν από λίγες ημέρες το επιχειρηματικό σχέδιο για το 2012 η ΣΤΑΣΥ, η εταιρία δηλαδή που εκμεταλλεύεται το Μετρό, τους ΗΣΑΠ και το Τραμ.

Συγκεκριμένα, η εταιρία προβλέπει σύνολο εσόδων εκμετάλλευσης 212 εκατ. ευρώ, αντί 226 εκατ. ευρώ του αρχικού business plan, πρόβλεψη μάλλον αισιόδοξη, αφού εκτιμά ότι το 2011 θα κλείσει με μόλις 186 εκατ. ευρώ. Η εταιρία υπολογίζει σε αυτά τα χρήματα και την κρατική επιχορήγηση, η οποία αρχικά δεν προβλεπόταν να δίδεται στην ΣΤΑΣΥ. Η επιδότηση του κράτους θα ανέλθει στα 54 εκατ. ευρώ, αντί 28 εκατ. ευρώ το 2011.

Σε ότι αφορά το σύνολο των εξόδων εκμετάλλευσης, προβλέπει 203 εκατ. ευρώ, αντί 208 εκατ. ευρώ, όταν το 2011 εμφάνιζε συνολικές δαπάνες 233 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, θα πρέπει να «κόψει» άλλα 30 εκατ. ευρώ.

Το 2011 εκτιμάται ότι θα κλείσει με προ επιδότησης συνολικό έλλειμμα εκμετάλλευσης ύψους 46 εκατ. ευρώ, το οποίο μετά την επιχορήγηση θα «κλείσει» στο -1,8 εκατ. ευρώ.

Για το 2012, προβλέπεται πλεόνασμα - μετά την επιδότηση - ύψους 8,5 εκατ. ευρώ, αρχικά, όμως, αναμενόταν να είναι υψηλότερο και να ανέρχεται στα 17,5 εκατ. ευρώ.

Εκτός στόχων
Είναι πάντως ενδεικτικό ότι το αρχικό business plan του ΟΑΣΑ, που είχε εγκρίνει η Διυπουργική ΔΕΚΟ και, στη συνέχεια, η Τρόικα προέβλεπε για το 2012 έσοδα 400 εκατ. ευρώ και έξοδα 499 εκατ. ευρώ, μία διαφορά που θα καλύπτονταν με μία εύλογη κρατική επιδότηση.

Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών σχολιάζουν ότι αυτοί οι στόχοι ήταν εξ αρχής εκτός πραγματικότητας, ωστόσο, η μεγάλη απόκλιση έφερε νέα αύξηση εισιτηρίων από το 2013, έπειτα από την πίεση των δανειστών.

Στο μεταξύ, τόσο το υπουργείο Υποδομών όσο και το υπουργείο Οικονομικών έχουν παύσει να δημοσιοποιούν τα οικονομικά στοιχεία των μεταφορικών ΔΕΚΟ, γεγονός που μόνο ως τυχαίο δεν κρίνεται από ανώτατες πηγές των αστικών συγκοινωνιών.

Κακοδαιμονία διαρκείας
Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιανουάριο το δημόσιο ανέλαβε εξ ολοκλήρου δάνεια του ΟΑΣΑ ύψους 2,1 δισ. ευρώ, τα οποία είχαν δοθεί με την εγγύηση του κράτους και πλέον πέρασαν στη Διεύθυνση Χρέους του υπουργείου Οικονομικών.

Παράλληλα, όμως, διεγράφησαν τα χρέη των υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ, ύψους 610 εκατ. ευρώ, τα οποία συγκεντρώθηκαν από το 2002 έως το 2010, διότι το κεντρικό κράτος έκανε όλα αυτά τα χρόνια τζάμπα κοινωνική πολιτική, χωρίς να πληρώνει το αντίτιμο στις συγκοινωνίες.

Συγκεκριμένα, για χορήγηση φοιτητικών και μαθητικών δελτίων, την μείωση του κομίστρου για τους πολίτες άνω των 65 ετών, το χαμηλό εισιτήριο για τους πολυτέκνους και την δωρεάν μεταφορά ειδικών ομάδων του πληθυσμού, συγκεντρώθηκαν οι εξής οφειλές:

- Από το υπουργείο Παιδείας 318,3 εκατ. ευρώ
- Από το υπουργείο Εργασίας 29 εκατ. ευρώ
- Από το υπουργείο Υγείας, 261 εκατ. ευρώ
- Από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, 0.3 εκατ. ευρώ

Επίσης, από το 2009 τα ίδια υπουργεία δεν έχουν πληρώσει οφειλές ύψους 63 εκατ. ευρώ.

Στις καλένδες οι μειώσεις για ανέργους
Στο μεταξύ, το «μπαλάκι» στο υπουργείο Εργασίας για το μειωμένο εισιτήριο των ανέργων «πέταξε» ο υπουργός Υποδομών, ερωτηθείς σχετικά στη Βουλή.

Ο κ. Βορίδης απάντησε ότι «η ισχύουσα νομοθεσία παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς και άλλων κατηγοριών επιβατών με μειωμένο κόμιστρο, εφόσον, όμως, επωμισθεί την προκύπτουσα απώλεια εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων το αρμόδιο υπουργείο (Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης».

Το εισιτήριο που θα παρείχε έκπτωση κατά 50% σε 260.000 ανέργους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είχε αποτελέσει πρωτοβουλία του πρώην υφυπουργού Υποδομών, κ. Σπ. Βούγια και της πρώην υπουργού Εργασίας, κυρίας Λούκας Κατσέλη.

Το συνολικό ποσό που απαιτούνταν έφτανε περίπου τα 35 εκατ. ευρώ, τα οποία θα δίδονταν από ειδικό αποθεματικό για την ενίσχυση κοινωνικά αδύναμων ομάδων, μέσω του ΕΣΠΑ. Αν και η υπόθεση είχε προχωρήσει πολύ και η αρμόδια ομάδα εργασίας είχε δουλέψει εντατικά, εν τούτοις, τα χρήματα «κόλλησαν» στο υπουργείο Ανάπτυξης. Έτσι, το σχέδιο εγκαταλείφθηκε.


Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (8)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    akis | 01/03/2012 20:08
    ελεγκτες και πρασινα αλογα....συστημα εισοδου με μπαρες να τελειωνουμε οπως στο εξωτερικο....99% αποδοση με ενα εξοδο μια καια εξω...ουτε ρουσφετια με ελεγκτες ουτε τπτ......ουτε να περνει αλλος το δικος μας βγαινοντας
    Ανώνυμος / η
    απάντηση00
     
     
    που΄ναι οι ελεγκτές οέο? | 01/03/2012 19:03
    Κυκλοφορώ κάθε μέρα με μετρό, συνολικά 17 σταθμούς στο πήγαινε και άλλους τόσους στο έλα. Από τον προηγούμενο Ιούνιο δεν έχω δει ελεγκτή. Τί να λέμε τώρα?
    mk
    απάντηση10
     
     
    λαθροεπιβάτες κτλ | 01/03/2012 17:06
    κόλλησαν στο υπουργείο ανάπτυξης τα λεφτά μέσω ΕΣΠΑ για να δωθούν στις συγκοινωνίες ; πάτε καλά ; να ξεκολλήσουν! τι λέτε βρε τομάρια ! νατα ξεκολλήσετε άμεσα! άκου εκεί κόλλησαν στο υπουργείο μάλιστα το οποίο θεωρητικά θα έπρεπε να τα ξεκολλάει απο παντού για να πέφτουν στη χώρα επίσης κάντε κάτι με τους τζαμπατζήδες ... οι άλλοι τι φταίμε να πληρώνουμε τα εισιτήριά μας και μετά να τα ξαναπληρώνουμε μέσω προυπολογιμού; βάλτε μπάρες , εισπράκτορες , τουφέκια , κανόνια κτλ αλλά λύστε το ! βορίδη άμα θες καριέρα , λύσε το πρόβλημα με τους τζαμπατζήδες! οι λαθρομετανάστες μάλιστα δεν πληρώνουν ποτέ τίποτα , έχουν άλλα δικαιώματα απο εμάς ; είναι λαθραίος και δεν φοβάται τίποτα Ελλάδα μας τι κάνεις ; κουράστηκες ; άντε πάνε να κοιμηθείς τότε , οι λάθραίοι μας είναι εδώ και η ανομία σε όλα συνεχίζεται !
    Γιώργος
    απάντηση20
     
     
    ΤΕΡΜΑ | 01/03/2012 15:29
    Τερμα τα σκατα. ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. Ο ΛΑΟΣ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΝΑ ΕΠΩΦΕΛΕΙΤΑΙ. ΕΞΩ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΩΝΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ. ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ. ΑΙΝΤΕ ΞΥΠΝΑΜΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ
    JS
    απάντηση02
     
     
    Γιατί ποιος πληρώνει; ΚΑΝΕΙΣ!! | 29/02/2012 22:12
    Καλά το μπάτε σκύλοι αλέστε είναι στα ΜΜΜ!! Και κανείς δεν κάνει το πολύ απλό, όπως σε όλες τις χώρες του κόσμου, ΜΠΑΡΕΣ και αν πηδήσειν την μπάρα πληρώνεις και πας και φυλακή αν το επαναλάβεις! Εμείς εδώ ακόμα γαϊδούρια καβαλάμε!
    Τσαμπατζήδες
    απάντηση30
     
     
    ... | 29/02/2012 15:52
    η λυση ειναι απλη. να βαλουν σιδερενιες πορτες οι οποιες να ανοιγουν μονο με την εισοδο του εισιτηριου στην ειδικη σχισμη. αλλα στον ησαπ δεν το θελουν αυτο γιατι ετσι θα χασουν το μεροκαματο που βγαζουν απο τα προστιμα οταν κανουν ελεγχο στα βαγονια
    k
    απάντηση110
     
     
    Ελεγχος απο τους χαρατσωμενους επιβάτες ! | 29/02/2012 14:41
    επειδη τους πασης φυσεως τσαμπατζηδες και τους λαθρομεταναστες τους πληρωνουν οι μισθωτοι και συνταξιουχοι που τους χαρατσωνουν για να καλύψουν τα ελλείμματα ,και οι υπαλληλοι ειναι ανικανοι να ελέγξουν τους τσαμπατζηδες μηπως πρεπει να αναλάβουν οι ιδιοι οι επιβατες τον έλεγχο ?Στις ΗΠΑ περαν απο τον έλεγχο απο τον ιδιο τον οδηγο, οι επιβατες βλεπουν σε οθονη τα εισιτηρια που εχουν εκδοθει !!!!!!!!!!!!!!!!!!!Εμεις εχουμε τους τζαμπατζηδες !
    αντισταση στους τσαμπατζήδες
    απάντηση72
     
     
    Τι να περιμένει κανείς στην χώρα μας; | 29/02/2012 13:10
    Συνεχίζεται η έλλειψη κάθε ελέγχου στα ΜΜΜ. Όποιος θέλει μπαινοβγαίνει. Ένας σωρός τεμπέληδες και υποαπασχολούμενοι υπάρχουν στις αντίστοιχες εταιρίες αλλά και στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα. Δεν μπορούν να υπάρξουν ελεγκτές σε συνεχή βάση;. Έγινε ποτέ κάποια χρονομελέτη για κάθε διαδρομή των ΜΜΜ για να διαπιστωθεί πόσα δρομολόγια μπορούν να γίνουν, αντί κάποιοι να τεμπελιάζουν, βλέπουν ποδόσφαιρο ή πάνε βόλτες φίλους τους όπως πληροφορήθηκα τυχαία. Περίπτωση με λεωφορείο;. Ήμουν στο Λονδίνο προ ημερών. Εκτός από τα ψηλά κόμιστρα, ο έλεγχος με εξοπλισμό και ανθρώπους σε κάθε σταθμό του Μετρό, σε εισόδους και εξόδους, είναι φοβερός. Κουνούπι δεν περνά χωρίς εισιτήριο. Τι να περιμένει όμως κανείς στην χώρα μας με τις κομματικές ανίκανες διοικήσεις, ίδιες μ' αυτούς που τους διόρισαν, τους αγράμματους τεμπέληδες συνδικαλιστές που εμποδίζουν κάθε πρόοδο και κάθε έλεγχο, το λαϊκίστικο, δήθεν φιλάνθρωπο στιλάκι, και τα ψεύτικα στοιχεία για μικρά ποσοστά λαθρεπιβατών;
    Νικόλας
    απάντηση191
     
-