Στο ένα τρις δολάρια ετησίως ανέρχονται τα έσοδα από τον online τουρισμό, καθώς οκτώ από τους δέκα ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν διαδικτυακή πληροφόρηση ξεκινούν από μηχανές αναζήτησης για να βρουν σχετική πληροφόρηση. Παράλληλα το διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό κανάλι κρατήσεων υπηρεσιών τουρισμού μεταξύ των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου, ιδιαίτερα για αεροπορικές κρατήσεις και για κρατήσεις διαμονής

Τα παραπάνω σημειώθηκαν στην πρώτη ενημερωτική ημερίδα σχετικά με τον τουρισμό και τις δυνατότητες ανάπτυξής του μέσω διαδικτύου «Google Travel Forum», που διοργάνωσε η Google Ελλάδας στις 2 Φεβρουαρίου. Ανοίγοντας την ημερίδα, που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ο γενικός διευθυντής της Google Ελλάδας, κ. Σ. Λουκάκος, τόνισε τις ευκαιρίες που παρέχονται στις ελληνικές επιχειρήσεις να καινοτομήσουν μέσω του διαδικτύου.

Στον χαιρετισμό του ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνος, υπογράμμισε ότι η ανάπτυξη μίας υγιούς και εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να επανέλθει η οικονομία σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ενώ σημείωσε ότι το διαδίκτυο ανοίγει νέους δρόμους στον ελληνικό τουρισμό, αφού η online προβολή της χώρας μας σημαίνει αυτόματα προβολή σε όλο τον κόσμο.

Η τιμή και ο προορισμός είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία αποφάσεων για ένα ταξίδι, με τις καλές τιμές να θεωρούνται κινητήρια δύναμη για τις online αγορές. Αναφερόμενος στο θέμα ο διευθύνων σύμβουλος της youtravel.com και της ξενοδοχειακής αλυσίδας Aquis Hotels κ. Ι. Κεντ, επισήμανε ότι όσο εντείνεται η οικονομική κρίση, τόσο θα αυξάνεται ο αριθμός των τουριστών που στρέφονται στο internet. Μάλιστα υπογράμμισε ότι το 2012 αναμένεται η Ευρώπη να αναδειχθεί ως ο μεγαλύτερος παίκτης στη διαδικτυακή ταξιδιωτική αγορά, γεγονός που μπορεί να δώσει μεγάλο προβάδισμα στο ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Για το ελληνικό τουριστικό προϊόν μίλησε ο brand strategist διεθνούς βεληνεκούς κ. Peter Economides, σημειώνοντας ότι τα πάντα είναι ένα brand, ενώ η Ελλάδα – αν υποστηριχθεί όπως της αξίζει – μπορεί να γίνει ένα από τα πιο δυνατά brands της τουριστικής βιομηχανίας. Για τη σημασία του τουρισμού στην Ελλάδα αλλά και για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της Google για την ελληνική τουριστική αγορά και τα αξιόλογα περιθώρια ανάπτυξής της, αναφέρθηκε στο μήνυμά του ο Executive Chairman of the Board της Google κ. Eric Schmidt.

Στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκαν οι τέσσερις σύγχρονες τάσεις του internet: η αναζήτηση, η χρήση του video, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέσα ανταλλαγής εμπειριών και πληροφοριών και η εύρεση πληροφορίας εν κινήσει, μέσω του κινητού. Επίσης παρουσιάστηκαν τα πέντε στάδια του ταξιδιού, καθώς όλοι οι ταξιδιώτες ονειρεύονται, ψάχνουν, προγραμματίζουν, ταξιδεύουν και μετά μοιράζονται την εμπειρία τους.