Τη μείωση των κρατήσεων υπέρ τρίτων στα εισιτήρια και την επανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας ζήτησε το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρησεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) στη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μ. Χρυσοχοΐδη και τον αναπληρωτή υπουργό κ. Χ. Παμπούκη, αρμόδιο για θέματα ναυτιλίας.
Σε ένα πολυσέλιδο υπόμνημα το προεδρείο του Συνδέσμου περιέγραψε την κατάσταση στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα. Ειδικότερα για την ακτοπλοΐα επισημάνθηκε πως το κόστος του καυσίμου σε σχέση με το 2009 έχει αυξηθεί κατά 70% και παράλληλα η επιβατική κίνηση λόγω και της κρίσης έχει υποχωρήσει το πρώτο εξάμηνο του 2011 σε σχέση με πέρσυ από 5%- 15% ανάλογα με τη γραμμή.
Οι ακτοπλόοι υποστηρίζουν πως για να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικοί και οι επιβάτες να πληρώνουν χαμηλότερα ναύλα θα πρέπει να μειωθούν οι κρατήσεις υπέρ τρίτων και η φορολογία. Οπως επισημαίνουν, το 30% της τιμής του εισιτηρίου αφορά τις κρατήσεις υπέρ τρίτων (λιμενικά τέλη κ.α.), τη φορολογία με ΦΠΑ 13% για τους επιβάτες και 23% για τα αυτοκίνητα και τις προμήθειες των πρακτόρων και μόνο το 70% πηγαίνει στα ταμεία των εταιρειών.
Για την κρουαζιέρα ζητήθηκε σταθερό θεσμικό πλαίσιο καθώς πρόκειται για ένα κλάδο που λειτουργεί με μακροπρόθεσμο ορίζοντα αφού από φέτος για παράδειγμα κλείνονται τα συμβόλαια για το 2013.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο υπουργοί έδειξαν να αντιλαμβάνονται τα προβλήματα, το κλίμα ήταν καλό αλλά βεβαίως δεν υπήρξε καμία δέσμευση, καθώς η συνάντηση είχε χαρακτήρα γνωριμίας.
Το άγχος βεβαίως των ακτοπλόων είναι να μην προχωρήσει η ΠΝΟ σε απεργία μετά τις 20 Ιουλίου. Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία έχει ζητήσει την κατάργηση του άρθρου 44 του εφαρμοστικού νόμου που προβλέπει μείωση της χρηματοδότησης του ΝΑΤ, κάτι που επηρεάζει τις συντάξεις. Η ΠΝΟ έχει διαμηνύσει στην κυβέρνηση ότι αν μέχρι τις 20 Ιουλίου δεν έχει δώσει λύσει θα προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Αυτό το ενδεχόμενο τρομάζει τις εταιρείες που πραγματοποιούν το μεγαλύτερο τζίρο τους το Καλοκαίρι για αυτό και οι δύο ακτοπλοϊκοί φορείς, ο ΣΕΕΝ και η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, άρχισαν τις διεργασίες συνένωσης ώστε να υπάρχει ένας ισχυρός φορέας που να εκπροσωπεί τον κλάδο στις διαπραγματεύσεις με την Κυβέρνηση αλλά και με την ΠΝΟ.