Σχεδόν διπλάσιος είναι ο αριθμός των θεωρήσεων βίζας που καταγράφονται από τη Ρωσία το 2011 σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), στοιχείο που καταδεικνύει τη δυναμική της αγοράς αυτής για τη χώρα.

Πιο συγκεκριμένα μεταξύ 1/1/2010 έως 30/4/2011, η αύξηση στις θεωρήσεις βίζας στη Ρωσία ανήλθε σε ποσοστό 91,95% ενώ στην Ουκρανία έφθασε το 27,45%, ενώ κατά μέσο όρο και για τις δύο χώρες υπολογίζεται σε 80,34%. Αναλυτικά, στη Μόσχα χορηγήθηκαν 18.693 θεωρήσεις το 2010 και 37.156 το 2011, με ποσοστό αύξησης 98,76%, ενώ στο Κίεβο χορηγήθηκαν 4.550 θεωρήσεις το 2010 και 5.799 το 2011.

Πάντως, τα θετικά μηνύματα για την εξέλιξη της φετινής τουριστικής περιόδου στη χώρα δεν έρχονται μόνο από τη ρωσική αγορά. «Προσπάθεια για τη διευκόλυνση στην παροχή αδειών visa γίνεται και στις αγορές της Κίνας, όπου εφέτος έχει καταγραφεί αύξηση 50% στις θεωρήσεις και της Ινδίας, οι οποίες παρουσιάζουν στρατηγικό ενδιαφέρον για τον ελληνικό τουρισμό», αναφέρει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Γ. Κολέτσος.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον ίδιο, σημαντική αύξηση παρουσιάζει ο εισερχόμενος τουρισμός από το Ισραήλ, καθώς το πρώτο τετράμηνο του 2011 καταγράφηκε 45% άνοδος των αναχωρήσεων Ισραηλινών προς τη χώρα, η οποία αναδεικνύεται σε κορυφαίο σε αύξηση προορισμό για τους Ισραηλινούς παγκοσμίως.

Η αύξηση της κίνησης ιδιαίτερα από τη Ρωσία πλησιάζει το 50%, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Α. Ανδρεάδη, ο οποίος εκτιμά ότι «ο στόχος της αύξησης των Ρώσων τουριστών για εφέτος από τις 400.000 στις 600.000 μοιάζει εφικτός».

Συνολικά η αύξηση της κίνησης στη χώρα υπολογίζεται σε ποσοστό 10%, ενώ άνοδος σε διψήφιο αριθμό αναμένεται και από την κρουαζιέρα και τον τουρισμό από βαλκανικές χώρες.

Ειδικότερα για την κρουαζιέρα σύμφωνα με τον κ. Κολέτσο η άνοδος στις προσεγγίσεις αγγίζει το 20% στο Κατάκολο, όπου ο ΕΟΤ πρόκειται να προχωρήσει μέσω του ΕΣΠΑ σε έργα αναμόρφωσης του χώρου προσέγγισης των κρουαζιεροπλοίων. Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ εστιάζει τις προτεραιότητες της διοίκησης σε δύο άξονες, της στρατηγικής προώθησης της χώρας και της αναδιοργάνωσης του Οργανισμού.

Ετσι στα τέλη Μαΐου θα ξεκινήσει η διαφημιστική καμπάνια του Οργανισμού, με προϋπολογισμό 600.000 ευρώ, η οποία θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την Google. Η διαφημιστική προβολή θα διαρκέσει έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2011 και θα πραγματοποιηθεί στοχευμένα σε Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Σκανδιναβικές χώρες, ΗΠΑ και Καναδά.

Την ίδια ώρα ενισχύονται οι συνέργιες με τουριστικούς φορείς στη χώρα, αλλά και με τον ιδιωτικό τομέα, τόσο σε ό,τι αφορά τα ταξίδια εξοικείωσης ξένων δημοσιογράφων (fam trips), ενώ σχεδιάζονται και ταξίδια «εκπαίδευσης» σε φορείς του εξωτερικού, με στόχο την προώθηση της πώλησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Στο πλαίσιο της συνεργασίας προωθείται επίσης πρόγραμμα συνδιαφήμισης με Tour Operators στη Ρωσία.

Μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται και η ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάργησης του ενός τρίτου των 29 γραφείων εξωτερικού του ΕΟΤ, με βάση την απόφαση του πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου. Στόχος για τα γραφεία εξωτερικού του Οργανισμού είναι όπως τονίζει ο κ. Κολέτσος, η μετατροπή τους σε Κέντρα Πωλήσεων του ελληνικού τουρισμού, ενώ στις χώρες που δεν λειτουργούν γραφεία, ενεργοποιούνται αντίστοιχα τα προξενεία και οι πρεσβείες.

Παράλληλα προωθούνται μέτρα βελτίωσης της λειτουργίας του ΕΟΤ «χωρίς κόστος», όπως τονίζει, καθώς έχει ήδη υιοθετηθεί ημερήσιο σύστημα έκθεσης δαπανών (και προωθείται η μηνιαία ενημέρωση), το οποίο αφορά στα γραφεία εξωτερικού, την κεντρική διοίκηση και τις περιφέρειες (Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού), ενώ εγκαθίσταται διπλογραφικό σύστημα δαπανών.

Επίσης δύο φορές κάθε μήνα αποστέλλεται σε Ελλάδα και εξωτερικό Newsletter με τουριστικά νέα (σε Tour Operators και επαγγελματικές επαφές), δημιουργείται εταιρικό site του Οργανισμού, πέρα από το VisitGreece το οποίο θα ολοκληρωθεί με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, ενώ ολοκληρώθηκε το site MyGreece.

Στους στόχους του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ είναι επίσης η διαμόρφωση εταιρικής ταυτότητας για την ομοιογένεια στην επικοινωνία, η ανακατανομή του προσωπικού στις ΠΥΤ, καθώς επίσης η δημιουργία μητρώου τουριστικών επιχειρήσεων και η ενοποίηση του μηχανογραφικού συστήματος των υπηρεσιών.