Την διαβεβαίωση ότι θα προχωρήσουν οι απαραίτητες επενδύσεις σε στρατηγικές υποδομές για συνδυασμένες μεταφορές στην εφοδιαστική αλυσίδα έδωσε χθες ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Σπ. Βούγιας.

Ο κ. Βούγιας, μιλώντας στην ημερίδα «Πράσινη ανάπτυξη και συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές» που διοργάνωσε το Εργαστήριο Συστημάτων Σχεδιασμού, Παραγωγής και Λειτουργιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος, TRANSit, τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών θα βάλει μπρος μία σειρά από πρωτοβουλίες, προκειμένου να καταστήσει την Ελλάδα κόμβο της εφοδιαστικής αλυσίδας για την Ευρώπη, τη Μεσόγειο και την Μαύρη Θάλασσα.

Όπως τόνισε στόχος του υπουργείου είναι:

– να προχωρήσουν τα νέα εμπορευματικά κέντρα σε Θριάσιο και Σίνδο

– να ολοκληρωθεί μέσα στο 2012 η σύνδεση του λιμένα του Πειραιά με το Θριάσιο, με την κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 17 χλμ

– να αξιοποιηθεί ο Άξονας Άξονα Προτεραιότητας Νο. 22 του ευρωπαϊκού προγράμματος TEN – T, που συνδέει τον Πειραιά, την Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη με τα μεγάλα εμπορευματικά κέντρα της Ευρώπης και της Μαύρης Θάλασσας

– να εξυγιανθεί και να αναδιοργανωθεί ο ΟΣΕ, με έμφαση στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών

– να προχωρήσει το σχέδιο Fiber to the Home (Οπτική Ίνα στο Σπίτι)

Γκρίνια από την αγορά

Στις ελλείψεις σύγχρονων υποδομών και στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας αναφέρθηκε ο Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, κ. Ι. Σιαμάς.

Ο κ. Σιαμάς σημείωσε ότι η κείμενη νομοθεσία δεν ευνοεί την ανάπτυξη των συνδυασμένων, εμπορευματικών μεταφορών, τόνισε ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος δεν είναι ανταγωνιστικός, υπογράμμισε την ολιγοπωλιακή μορφή των οδικών μεταφορών και ζήτησε να προχωρήσει η κατασκευή σύγχρονων υποδομών.

Όπως είπε, η Ελλάδα, ενώ μπορεί να προσελκύσει πελατεία, δεν το κάνει, λόγω των αδυναμιών που αντιμετωπίζει στη θεσμική οργάνωση του κράτους και της γραφειοκρατίας, κάτι που οδηγεί σε μείωση της ανταγωνιστικότητας της χώρας μας.

Στην προσδοκία ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αυξήσει το μερίδιό της στις εμπορευματικές μεταφορές στάθηκε ο σύμβουλος διοίκησης της εταιρίας, Χρ. Τόλης, ο οποίος τόνισε ότι η καλύτερη αξιοποίηση των εμπορευματικών κέντρων σε Οινόη και Θεσσαλονίκη θα βοηθήσει σε αυτό το σκοπό.

Ο κ. Τόλης ανέφερε επίσης ότι το 2009 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε έσοδα από το εμπορευματικό της έργο της τάξεως των 24,2 εκατ. ευρώ, καθώς μετέφερε 3,6 εκατ. τόνους φορτίου. Επίσης, επισήμανε ότι η χώρα μας μπορεί να αποτελέσει κόμβο στην εφοδιαστική αλυσίδα στους άξονες Σουέζ – Αδριατική – Κ. Ευρώπη, Σουέζ – Εύξεινο Πόντο – Ρωσία και Σουέζ – Γιβραλτάρ – Ρότερνταμ.

Στο μεταξύ, εντυπωσίασε η παρουσίαση του γενικού γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών της Σλοβενίας, κ. Λιούμπο Ζέρακ, ο οποίος κατέστησε σαφές ότι η χώρα του επιθυμεί να μετατραπεί στον κεντρικό άξονα Βορρά και Νότου στις εμπορευματικές μεταφορές, επενδύοντας 9 δισ. ευρώ σε σιδηροδρομικά έργα!

Μάλιστα, 900 εκατ. ευρώ θα διοχετευθούν υπέρ μίας και μόνο σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 27,3 χλμ, που συνδέει το λιμάνι της χώρας με το εμπορευματικό της κέντρο. Σημειωτέον ότι πρόκειται για ένα κράτος λίγο μεγαλύτερο από την Πελοπόννησο!