Επιασε πάτο το 2006 και από εφέτος ανακάμπτει η ελληνική παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών υλών και ενδυμάτων αλλά και υποδημάτων; Ο «σοφός» του κλάδου, ο κ. Χρ. Ακκάς, που απ’ τα χείλη του κρέμονται πολλοί νεότεροι και συνομήλικοί του βιομήχανοι κλωστοϋφαντουργίας και ένδυσης, κρατά, όπως είναι φυσικό, κάποιες επιφυλάξεις, ωστόσο κάνει λόγο για «σημαντικά βελτιωμένη» κατάσταση και «μεταστροφή».


Αυτό λένε και τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, καθώς ο όγκος της παραγωγής κλωστοϋφαντουργικών υλών το πρώτο τρίμηνο εμφανίζεται αυξημένος σε σχέση με την ίδια χρονική περίοδο, έστω κατά 1,5%. Ο Μάρτιος δεν πήγε καλά, αλλά η άνοδος το πρώτο δίμηνο του 2007 πλησίασε το 6%, παρ’ όλο που ο τομέας της εκκόκκισης βάμβακος τους προηγούμενους μήνες υπέφερε κάνοντας δύσκολη και τη ζωή των κλωστηρίων. Ούτε για τη βιομηχανία ένδυσης ήταν καλός ο Μάρτιος, πλην όμως το τρίμηνο έκλεισε με άνοδο 5,7% σε σχέση με το 2006 έναντι 10% το δίμηνο, ενώ στην υπόδηση και στα άλλα δερμάτινα είδη η τριμηνιαία αύξηση είναι 4%.


Εχοντας υπόψη τους την ασταμάτητα κατηφορική πορεία των προηγουμένων ετών κάποιοι δεν διστάζουν να κάνουν λόγο για ενδείξεις ανάστασης του ευρύτερου κλάδου, η παραγωγή του οποίου πάντως, ακόμη και μετά τη δειλή ίσως ανάκαμψη που μαρτυρούν τα στατιστικά στοιχεία της ΕΣΥΕ και επιβεβαιώνουν αρκετοί επιχειρηματίες, είναι μειωμένη σε σχέση με το 2000 κατά 43% στην κλωστοϋφαντουργία, κατά 26% στην ένδυση και κατά 30% στην υπόδηση. Τα πλήγματα από το «τσουνάμι» της γεωγραφικής μετατόπισης της παραγωγής είναι έκδηλα σε όλους τους τομείς του ευρύτερου κλάδου.


Ωστόσο, «ύστερα από μια περίοδο ετών κάμψης στη ζήτηση, η εικόνα στον κλάδο μας παρουσιάζεται σημαντικά βελτιωμένη» σημειώνει ο επικεφαλής του ομίλου της Ελληνικής Υφαντουργίας κ. Χρ. Ακκάς.


Τα πρώτα σημάδια ότι κάτι αλλάζει φάνηκαν πέρυσι. «Το 2006» εξηγεί «ήταν σαφώς μια καλύτερη χρονιά από το 2005 για τον κλάδο της ελληνικής κλωστοϋφαντουργίας και ένδυσης, αφού οι εξαγωγές συνολικά σημείωσαν κάμψη μόνο κατά 3,7%, ενώ η κάμψη των εξαγωγών στην κλωστοϋφαντουργία περιορίστηκε σε ποσοστό 2%».


Σε σύγκριση με το 2006 όμως η κατάσταση εφέτος δείχνει σαφώς – και απροσδόκητα ίσως – βελτιωμένη.


«Τα μέχρι στιγμής στοιχεία που αφορούν το πρώτο τετράμηνο του 2007» συνεχίζει ο κ. Χρ. Ακκάς «είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, με αποτέλεσμα να παρατηρείται μια μεταστροφή του αρνητικού κλίματος που επικρατούσε επί σειρά ετών στον κλάδο».


Ο «σοφός» του κλάδου, βασικός δημιουργός και ιθύνων νους ενός επιχειρηματικού ομίλου που εξάγει προϊόντα του σε δεκάδες χώρες δεν αρκείται στη διαίσθησή του ή σε όσα αντιλαμβάνεται από την πορεία του δικού του ομίλου και μαθαίνει από συναδέλφους του. Εχει συγκεκριμένες πληροφορίες. «Μεγάλες ευρωπαϊκές αλυσίδες καταστημάτων όπως η Η&Μ και η Zara» εξηγεί «απεκόμισαν αρνητική εμπειρία από τη συνεργασία τους με ασιατικές χώρες χαμηλού κόστους τόσο στην ποιότητα όσο και στη συνέπεια των παραδόσεων. Ως αποτέλεσμα αυτού επανήλθαν στην ελληνική αγορά, όπου οι επιχειρήσεις παραγωγής ετοίμων ενδυμάτων προσφέρουν άριστη ποιότητα, εξειδίκευση στην παραγωγή και άμεση ανταπόκριση στις παραγγελίες».


Ετσι ερμηνεύεται η δειλή έστω ανάκαμψη που και άλλοι επιχειρηματίες του κλάδου διαβλέπουν.