Ναυαγεί, κατά τα φαινόμενα, το σχέδιο μείωσης του προσωπικού των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, τουλάχιστον κατά 10%, μέσω προγράμματος εθελουσίας εξόδου, ενώ παράλληλα αυξάνονται οι ανησυχίες για το μέλλον της επιχείρησης λόγω συσσώρευσης νέων τεραστίων οφειλών και ζημιών. Για το 2005 η εταιρεία Ελληνικά Ναυπηγεία, όπως είναι η επίσημη ονομασία της, παρουσίασε μεν τζίρο 197,6 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 52%, αλλά και ζημιά 70,6 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να τίθεται εκ νέου θέμα νόμιμης συνέχισης των εργασιών της, αφού τα ίδια κεφάλαιά της είναι αρνητικά κατά 182,4 εκατ. ευρώ.


«H ευρωστία και το κύρος του μετόχου αρκούν ώστε να μην υπάρχει πραγματικά λόγος ανησυχίας» αναφέρει καθησυχαστικά αρμόδιος παράγων της ελεγχόμενης από το γερμανικό γκρουπ ThyssenKrupp Marine Systems επιχείρησης. Ωστόσο, δεδομένης και της καθυστέρησης που παρατηρείται στην εξασφάλιση νέων έργων για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού, στα ναυπηγεία αιωρείται η απειλή δραστικής συρρίκνωσης των εργασιών και μείωσης του προσωπικού μέσω απολύσεων, από τον επόμενο μήνα.


H επιχείρηση έχει θέσει προθεσμία ως τα τέλη του μήνα για την ανταπόκριση τουλάχιστον 150 εργαζομένων σε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, αλλά σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί, δεν πρόκειται να υπερβούν τους πενήντα οι εργαζόμενοι που δέχονται να αποχωρήσουν. «Ολα δείχνουν ότι η εταιρεία οδηγείται σε αποφάσεις για απολύσεις» φοβάται εκπρόσωπος του σωματείου 1.440 εργαζομένων με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου και των 210 απασχολουμένων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. H επιχείρηση φέρεται να έχει αποφασίσει να τερματίσει οπωσδήποτε από τον προσεχή Ιούνιο τη δραστηριότητα κατασκευής τρένων. Κάμψη παρατηρείται εξάλλου στον τομέα των επισκευών πλοίων, ενώ ο στόχος εξασφάλισης της κατασκευής ενός μεγάλου ταχύπλοου επιβατικού – οχηματαγωγού πλοίου για λογαριασμό της ελληνικής εταιρείας Hellenic SeaWays έμεινε ανεκπλήρωτος, αφού το σχετικό έργο θα γίνει, σύμφωνα με πληροφορίες, στα ανταγωνιστικά Ναυπηγεία Ελευσίνας.


Εκπρόσωπος της ThyssenKrupp Marine Systems κάνει λόγο για «πολιτική νέων επενδύσεων» που βρίσκονται σε εξέλιξη στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, προφανώς εν όψει της ανάθεσης σε αυτά, όπως ελπίζει η εταιρεία, του έργου ή μέρους των εργασιών κατασκευής ενός νέου πλοίου για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, την ίδια στιγμή που το σωματείο των εργαζομένων κατηγορεί την επιχείρηση ότι ακολουθεί «στρατηγική συρρίκνωσης» των εργασιών του ναυπηγείου.


Σύντομα ίσως τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα δεχθούν ένα καίριο, όπως ορισμένοι φοβούνται, πλήγμα, καθώς επίκειται απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το κόστος των αποζημιώσεων προσωπικού που είχε καταβάλει το Δημόσιο προ ετών, όταν η επιχείρηση ανήκε ακόμη σε αυτό. Το κόστος αυτό, που είχε υπερβεί τα 80 εκατ. ευρώ, ενδέχεται να βαρύνει κατά ένα μέρος τουλάχιστον την επιχείρηση.