ΤΗΛΕ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ 2005-2010 Το κινητό τηλέφωνο πολυλειτουργικό εργαλείο επικοινωνίας
Στο πλαίσιο ενός ισχυρά ανταγωνιστικού και διαρκώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος, η ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας λειτουργεί ως πρότυπο αποδοτικότητας και ανάπτυξης τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Συμπληρώνοντας 11 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας, η κινητή τηλεφωνία έχει πλέον αναδειχθεί μέσο πρώτης ανάγκης και αναπόσπαστο εργαλείο της καθημερινότητάς μας, όπως άλλωστε προκύπτει και από το ποσοστό πληθυσμικής διείσδυσης, που έχει ήδη ξεπεράσει το 100% και συγκαταλέγεται ανάμεσα στα υψηλότερα της Ευρώπης.
Καθώς ωστόσο η αγορά εισέρχεται σε φάση ωριμότητας, όπου μοιραία επιβραδύνεται και o ρυθμός αύξησης των συνδρομητών, η ανάγκη για νέες στρατηγικές προσεγγίσεις από την πλευρά των επιχειρήσεων γίνεται ολοένα επιτακτικότερη.
H πενταετία μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες θεωρείται βέβαιο ότι θα αποτελέσει μια κρίσιμη περίοδο για τον ευρύτερο τομέα των τηλεπικοινωνιών, μια περίοδο κατά τη διάρκεια της οποίας οι ελληνικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα έλθουν αντιμέτωπες με ένα νέο φάσμα προκλήσεων και ευκαιριών, που προκύπτουν κυρίως από τις θεαματικές τεχνολογικές εξελίξεις και τις συνεπαγόμενες τάσεις της παγκόσμιας αγοράς, το ρυθμιστικό περιβάλλον, αλλά και την αυξανόμενη διεθνοποίηση του κλάδου. Κρίσιμη θα αποδειχθεί η ικανότητα των εταιρειών να «αφουγκραστούν» τις επικείμενες αυτές αλλαγές και τα μηνύματα της αγοράς και να ενσωματώσουν εγκαίρως και αποτελεσματικά τις ανάλογες δράσεις στα επιχειρηματικά τους πλάνα. Στο πλαίσιο αυτό και λόγω της όλο και μεγαλύτερης απήχησης των υπηρεσιών δεδομένων, είναι, νομίζω, σαφές ότι η ανάπτυξη νέων, πρωτοποριακών υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και, περαιτέρω, η εξατομίκευση των υπηρεσιών αυτών θα αποτελέσουν το επόμενο βήμα στην κινητή τηλεφωνία.
Εξαιρετικά σημαντικό συντελεστή για την ανάδειξη των υπηρεσιών δεδομένων σε παράγοντα ανάπτυξης του κλάδου αναμφισβήτητα θα αποτελέσουν η καλλιέργεια και η εμπέδωση μιας νέας κουλτούρας χρήσης που θα αναδείξει το κινητό τηλέφωνο σε πολυλειτουργικό εργαλείο επικοινωνίας το οποίο θα προσδίδει στον χρήστη νέες διαστάσεις και δυνατότητες. Αλλωστε έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει μια σημαντική δυνητική πελατειακή βάση η οποία μπορεί να αποτελέσει σταθερό παράγοντα ζήτησης που θα προσεγγίζεται με κατάλληλα στοχευμένες στρατηγικές.
Κατά τη διάρκεια της επόμενης πενταετίας καθοριστικές θα είναι λοιπόν η ευελιξία που θα επιδείξουν οι εταιρείες του κλάδου στη διαμόρφωση της εμπορικής πολιτικής τους, η βούλησή τους για συνέργειες διεθνούς εμβελείας και ακόμη η διορατικότητά τους στην αναζήτηση νέων αγορών με πολλαπλές επιχειρηματικές δυνατότητες.
Εχοντας ήδη αποδείξει την πρωτοπορία και την ικανότητά της να πραγματοποιεί τους στόχους που θέτει, η Cosmote είναι καθ’ όλα έτοιμη να συναντήσει τη νέα αυτή εποχή. H εμπορική διάθεση και η ανάπτυξη των υπηρεσιών τρίτης γενιάς και i-mode, η συμμετοχή της σε μια ισχυρή παγκόσμια συμμαχία (μέσω της συνεργασίας της με την ιαπωνική ΝΤΤ DoCoMo), η σταδιακή γεωγραφική της επέκταση στις ανερχόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αποτελούν σαφή δείγματα της φιλόδοξης στρατηγικής της και παράλληλα διανοίγουν νέους ορίζοντες ώστε η Cosmote να υποδεχθεί τη νέα εποχή με ακόμη μεγαλύτερες επιτυχίες, ακόμη περισσότερες κατακτήσεις και, κυρίως, να διατηρήσει αλλά και να επαυξήσει την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας.
O K. Λιαμίδης είναι Γενικός εμπορικός διευθυντής της Cosmote