Σε φάση περισσότερο ουσιαστικών συζητήσεων-διαπραγματεύσεων έχουν εισέλθει από τον Ιούνιο οι δύο εταιρείες που κατέχουν σήμερα τις ψηφιακές πλατφόρμες στην Ελλάδα, η ολλανδικών συμφερόντων πολυεθνική Netmed, που έχει τη Nova, και η Alpha Digital.


Οι δύο πλευρές συζητούν το ενδεχόμενο συγχώνευσης και ενδυνάμωσης με την παρουσία τελικώς στην Ελλάδα μιας κοινής πλατφόρμας, η οποία θα έχει και οικονομικό αντίκρισμα για τις εταιρείες που κατά γενική (αλλά και δική τους) ομολογία σήμερα χάνουν σημαντικά κεφάλαια. Υπολογίζεται ότι μηνιαίως και οι δύο πλευρές χάνουν το αστρονομικό για τα ελληνικά δεδομένα ποσό των 5,5 δισ. δρχ. Ηδη η παλαιότερη σε παρουσία ολλανδική εταιρεία της Netmed έχει επενδύσει ποσό της τάξεως των 60 δισ. δρχ. και βρίσκεται μπροστά σε αποφάσεις, όπως αυτή της καταβολής του ποσού της αυξήσεως μετοχικού κεφαλαίου για το Filmnet της τάξεως των 12 δισ. δρχ.


Ενώ και η Alpha Digital έχει ήδη δαπανήσει για να βγει στον «αέρα» από το προηγούμενο φθινόπωρο, αλλά και να επιτύχει εμπορικές συμφωνίες με μεγάλες ποδοσφαιρικές ομάδες (για προβολή αγώνων), περίπου 30 δισ. δρχ. Στο business plan της Alpha προβλέπονται περαιτέρω δαπάνες για τη στήριξη της επένδυσης της τάξεως των 30 δισ. δρχ.


Αυτή καθεαυτή η παρουσία της δεύτερης ψηφιακής πλατφόρμας δημιούργησε το πρόβλημα βεβαίως στην αγορά, αφού μπήκε ανταγωνιστικά μέσω της προβολής των ποδοσφαιρικών αγώνων που κατείχε ως πέρυσι το Filmnet (SuperSport) φιλοδοξώντας να μοιράσει ουσιαστικά την πίτα της τηλεθέασης στη μέση την επόμενη διετία. Σήμερα η Nova έχοντας την προίκα της πολυετούς εμπορικής παρουσίας του Filmnet έχει περί τους 85.000 συνδρομητές, ενώ η Alpha Digital έχει περίπου 35.000 συνδρομητές και ήδη έχει ανακοινώσει προσφορά για να αυξήσει τον αριθμό αυτό.


Πληροφορίες αναφέρουν ότι εκπρόσωποι σε υψηλότατο επίπεδο των δύο πλευρών συναντήθηκαν προ ολίγων ημερών στο εξωτερικό (πιθανόν στην Ολλανδία) όπου ετέθη το θέμα μιας ενδεχόμενης συγχώνευσης. Ακόμη φυσικά βρίσκονται στο στάδιο της διαπραγμάτευσης, αφού η πλευρά της Alpha ζητεί, πάντοτε κατά πληροφορίες, ισότιμη σχέση και ισχυρή παρουσία στο management του σχήματος που δύναται να προκύψει. Η ισότιμη αυτή σχέση δεν είναι απαραίτητο να εκφρασθεί σε ποσοστά, αλλά σε μια σειρά από ζητήματα που θα διασφαλίζουν τα συμφέροντα των μετόχων.