Με νέες συγχωνεύσεις σχολείων -αν και σε πολύ μικρότερη κλίμακα σε σχέση με πέρυσι- θα προσπαθήσει το υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των κενών διδακτικών θέσεων για την επόμενη χρονιά. Ηδη προχωρά σε διερεύνηση των όποιων δυνατοτήτων υπάρχουν, μέσα από την πλήρη καταγραφή του εκπαιδευτικού «χάρτη» με αριθμούς.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο υφυπουργός Παιδείας κ. Θεόδωρος Παπαθεοδώρου ζητάει, με έγγραφο του, από τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέχρι τις 19 Οκτωβρίου να καταχωρήσουν ηλεκτρονικά στο Σύστημα Καταγραφής (Survey) του υπουργείου τις προτάσεις-εισηγήσεις τους για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους. Ζητάει, ακόμη, να πάρουν εγγράφως τη γνωμοδότηση των δημοτικών συμβουλίων των περιοχών τους για προτάσεις που έχουν κατατεθεί σχετικά με θέματα σχολικών μεταβολών (ίδρυση, προαγωγή, συγχώνευση, υποβιβασμό, κατάργηση και μετατροπές).
Το υπουργείο ενδιαφέρεται κυρίως για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων, τον αριθμό των μαθητών, την διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, την χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές και τις κτιριακές υποδομές.
Όπως αναφέρεται στο έγγραφο του κ. Παπαθεοδώρου, στόχος είναι η αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η εφαρμογή των καινοτόμων παιδαγωγικών προγραμμάτων σε εξοπλισμένες και επαρκώς επανδρωμένες σχολικές μονάδες.