από metereologos.gr
Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017
 

Δημοπούλου Λυδία

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/07/1998, 00:00 Κυριακή, 5 Ιουλίου 1998 • σχολιάστε
ΤΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Θερινές εκδηλώσεις για διαφορετικά γούστα Τι θα δείτε, πού και με ποιους, τους τρεις προσεχείς μήνες στα φεστιβάλ της χώρας Με τις θεατρικές παραστάσεις να κυριαρχούν και αυτό το καλοκαίρι στις πολιτιστικές εκδηλώσεις των κατά τόπους φεστιβάλ, οι τρεις προσεχείς μήνες διαθέτουν λίγο από όλα. Κλασική μουσική και χορό, ρεσιτάλ αλλά
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/06/1998, 00:00 Κυριακή, 14 Ιουνίου 1998 • σχολιάστε
Σούζαν Σόνταγκ Το μυθιστόρημα ως μεταφορά Ενα ερωτικό σκάνδαλο του 18ου αιώνα ερεθίζει τη διάσημη αμερικανίδα κριτικό να γράψει ένα μεταμοντέρνο μυθιστόρημα. Η ιστορία, η τέχνη, η μουσική και ο έρωτας δημιουργούν ένα μείγμα ηφαιστειακής δύναμης, στη σκιά του Βεζούβιου ΛΥΔΙΑ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ Τη χαρακτήρισαν «Νάταλι Γουντ της αμερικανικής αβάν γκαρντ» καθώς και «Σκοτεινή κυρία των αμερικανικών γραμμάτων».
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/05/1998, 00:00 Κυριακή, 24 Μαΐου 1998 • σχολιάστε
ΧΑΡΙ ΜΟΥΛΙΣ Ο ιππότης του Χάαρλεμ Είναι η διασημότερη λογοτεχνική φωνή της Ολλανδίας. Διδάσκεται στα σχολεία και η κριτική τον συγκρίνει με τον Βλαντίμιρ Ναμπόκοφ και τον Γκύντερ Γκρας, αν και το πολυσχιδές έργο του δεν μπορεί να ταξινομηθεί Ο Χάρι Μούλις είναι σήμερα ο διασημότερος ολλανδός συγγραφέας. Η λογοτεχνική κριτική αποφάνθηκε ότι η θέση που κατέχει στη χώρα του θα μπορούσε να συγκριθεί με
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/05/1998, 00:00 Κυριακή, 10 Μαΐου 1998 • σχολιάστε
ΑΛΑΝ ΧΟΛΙΝΓΚΧΕΡΣΤ Απαγορευμένοι καρποί Στα μυθιστορήματά του κυριαρχεί η μονομανία του ομοφυλοφιλικού έρωτα. Στη γραφή του συνυπάρχουν το δράμα και η φάρσα. Στη Βρετανία θεωρείται ήδη επίγονος του Οσκαρ Γουάιλντ, ήρωας ενός ιδιότυπου αισθητισμού «Δεν μπορώ να τιμωρήσω κάποιον επειδή δημοσιεύει σκουπίδια» είχε γράψει κάποιος κριτικός για τον Αλαν Χόλινγκχερστ, όταν το 1988 εκδόθηκε το πρώτο του μυθιστόρημα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/04/1998, 00:00 Κυριακή, 19 Απριλίου 1998 • σχολιάστε
ΠΑΣΚΑΛ ΜΠΡΥΚΝΕΡ Ο συγγραφέας - έντομο Η ομορφιά συνιστά a priori έγκλημα. Και στο καινούργιο μυθιστόρημα του γάλλου δημιουργού και στοχαστή όλα τα εκπάγλου κάλλους πλάσματα που επιβάλλουν εν αγνοία τους, σχεδόν φασιστικά, το επικίνδυνο θέαμα της τελειότητάς τους πρέπει να τιμωρούνται Κάποιο ζεστό καλοκαίρι, πριν από δέκα χρόνια, ο Μπρυκνέρ μαζί με ένα φίλο του κάθονταν σε ένα καφέ και θαύμαζαν τις
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/04/1998, 00:00 Κυριακή, 12 Απριλίου 1998 • σχολιάστε
Το μετέωρο βήμα της ομορφιάς Εχω ένα μηχανάκι που το λένε Μήτσο και ένα χνουδωτό σκύλο, τον Μπούγκι Τα κορίτσια επέδειξαν και εφέτος τα καλλίγραμμα πόδια τους και την αβάσταχτη ελαφρότητα της προκατασκευασμένης καλλονής «Ο αληθινός δρόμος ένα τεντωμένο σκοινί, όχι ψηλά, μα μόλις πάνω από το έδαφος. Μοιάζει να ''ναι ''κεί για να σε πεδικλώσει μάλλον παρά για να το περπατήσεις»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/03/1998, 00:00 Κυριακή, 22 Μαρτίου 1998 • σχολιάστε
Ερωτοδικείο Ασυλο ψευδαισθήσεων και χαμένων ονείρων Κάνω το κέφι μου, μπορώ να ξεστομίσω ό,τι θέλω χωρίς να μου κλείσει κανένας το στόμα. Τη βρίσκω. Θέλω να βλέπω βούρλα από κοντά ΛΥΔΙΑ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ Ο έρωτας στενάζει στα έδρανά του. Ανθρωποι που ζουν στο εκτόπισμα της ίδιας τους της ζωής προσφεύγουν σε αυτό αποζητώντας τη λύτρωση της ψυχής τους ή την αναδρομική εκπλήρωση
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/03/1998, 00:00 Κυριακή, 22 Μαρτίου 1998 • σχολιάστε
ΛΑΟΥΡΑ ΕΣΚΙΒΕΛ «Multimedia συγγραφέας» Με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας και σελίδες δανεισμένες από κόμικς η μεξικανή συγγραφέας γράφει το δεύτερο μυθιστόρημά της που έχει ως κεντρικό άξονα αφήγησης την αβεβαιότητα του έρωτα. Την έκδοση συμπληρώνει μια συλλογή τραγουδιών Στον σύγχρονο κόσμο, όπου κυριαρχεί ο υλισμός, η απάτη και η ηθική κατάπτωση, η μόνη πιθανότητα για να σωθεί κανείς είναι να ακολουθήσει
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08/03/1998, 00:00 Κυριακή, 8 Μαρτίου 1998 • σχολιάστε
Ενα σκουπίδι στην άκρη της μικρής οθόνης Ηθελα η εκπομπή μας να χειρίζεται θέματα επιστημονικά, επικαιρότητας, να μη δείχνουμε μπούτια, τα αίσχη του ανθρώπου που γελοιοποιείται Ανθρωποι που ζούσαν στη σκιά της ζωής συλλαμβάνονται επ'' αυτοφώρω να πρωταγωνιστούν σε ρόλους όπου κανένας σεναριογράφος δεν χρειάζεται να επέμβει. Η αλήθεια τους γίνεται θέαμα, προς άγραν τηλεθέασης.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/03/1998, 00:00 Κυριακή, 1 Μαρτίου 1998 • σχολιάστε
Ερωτας ταυρομάχος Η κουβανική κοινωνία στην προεπαναστατική εποχή. Η παράδοση και ο μοντερνισμός, η ζωή και ο θάνατος, ο έρωτας και η προδοσία, ο παγανισμός και η χριστιανική θρησκεία μέσα από ένα μυθιστόρημα που θυμίζει μελόδραμα ΛΥΔΙΑ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ Ο danzon είναι ο πιο γοητευτικός και αισθησιακός χορός της Κούβας. Ισως γιατί συνδυάζει δύο αντιφατικά στοιχεία: τον ευρωπαϊκό πουριτανισμό και την ηδυπάθεια
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08/02/1998, 00:00 Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 1998 • σχολιάστε
ΣΕΪΜΟΥΣ ΝΤΙΝ Φως και σκοτάδι Η πραγματικότητα της σύγχρονης Ιρλανδίας και η ποιητική μεταγραφή της μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Ενας μπαρόκ ρομαντισμός με φόντο την πολιτική ιστορία και την ιδιότυπη συνείδηση των ανθρώπων αυτής της βόρειας νησιωτικής χώρας Ανήσυχα πνεύματα, οράματα, στοιχειωμένοι τόποι, παράξενα νυχτερινά τραγούδια, το πράσινο φως που λαμπυρίζει στο σκοτάδι πάνω στους τάφους, άνθρωποι
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/01/1998, 00:00 Κυριακή, 18 Ιανουαρίου 1998 • σχολιάστε
ΣΛΟΜΠΟΝΤΑΝ ΣΕΛΕΝΙΤΣ Μπλουζ στο Βελιγράδι Η Γιουγκοσλαβία του παρελθόντος και η Σερβία του παρόντος. Ανάμεσά τους η φρίκη δύο πολέμων, του Β'' Παγκοσμίου και του πρόσφατου εμφυλίου. Ο σέρβος συγγραφέας σιγοψιθυρίζει ένα μπλουζ για τη θλίψη της Ιστορίας «Να, ένα βιβλίο είναι αυτό που είναι», λέει η Γέλενα, η ηρωίδα του μυθιστορήματος του Σλόμπονταν Σέλενιτς «Φόνος εκ προμελέτης». «Γνωρίζω καλά ότι ένα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 30/11/1997, 00:00 Κυριακή, 30 Νοεμβρίου 1997 • σχολιάστε
ΑΝΤΡΕΪ ΜΑΚΙΝ Ο περιπατητής της στέπας Μεταφέρει τη μοναχικότητα της στέπας στο Παρίσι. Κέρδισε το βραβείο Γκονκούρ αλλά μένει πιστός στον ασκητικό βίο. Στην «Κληρονομιά» ο ήρωας αναζητεί την ταυτότητά του, διχασμένος ανάμεσα στη Γαλλία της μπελ επόκ και στη Ρωσία της επανάστασης Ο Αντρέι Μακίν είναι Ρώσος, ένας πραγματικός, ρομαντικός Ρώσος. Με γενειάδα, ρωσική προφορά, βλέμμα γαλήνιο και μια ζεστή
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/11/1997, 00:00 Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 1997 • σχολιάστε
ΟΡΧΑΝ ΠΑΜΟΥΚ Μυστήρια στον Βόσπορο Ο αιρετικός τούρκος συγγραφέας αναδεικνύει την Κωνσταντινούπολη σε δραματικό χώρο μεγάλων εντάσεων όπου συγκρούονται καθημερινώς η Δύση με την Ανατολή, το παλιό με το καινούργιο, το Ισλάμ με το λαϊκό κράτος Ο Ορχάν Παμούκ θεωρείται πλέον μια από τις κορυφαίες μορφές της τουρκικής λογοτεχνίας. Τα πέντε μυθιστορήματά του έχουν μεταφραστεί σε 15 γλώσσες, ενώ στην Τουρκία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/10/1997, 00:00 Κυριακή, 12 Οκτωβρίου 1997 • σχολιάστε
ΑΪΝ ΡΑΝΤ Η δύναμη των παύσεων Τα έργα της έχουν πουλήσει περισσότερα από 20 εκατομμύρια αντίτυπα μόνο στην αγγλική γλώσσα. Το «Κοντά στον ουρανό», με ήρωα έναν αρχιτέκτονα που ταυτίζεται με το πρόσωπο του Φρανκ Λόιντ Ράιτ, είναι ένα μανιφέστο για την τέχνη και τις περιπέτειές της «Αν το "Κοντά στον ουρανό" δεν με κάνει διάσημη, θα συνεχίσω να γράφω αλλά δεν θα περιμένω πια την αναγνώριση στη ζωή μου.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/09/1997, 00:00 Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου 1997 • σχολιάστε
Νύχτες αραβικές Ο Ρομπέρ Σολέ, διευθυντής της εφημερίδας «Le Monde», αναβιώνει τον κόσμο της αιγυπτιακής Μπελ Επόκ μέσα από την ιστορία μιας φωτογράφου Οι μαμελούκοι ήταν στρατιωτικές δυνάμεις δούλων («μαμλούκ») οι οποίοι κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα κατάφεραν να εξουσιάσουν διάφορα μουσουλμανικά κράτη. Μαμελούκοι στρατηγοί εγκαθίδρυσαν τη δυναστεία τους στην Αίγυπτο και στη Συρία, όπου κυβέρνησαν
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/09/1997, 00:00 Κυριακή, 14 Σεπτεμβρίου 1997 • σχολιάστε
ΜΙΛΟΡΑΝΤ ΠΑΒΙΤΣ Ο συγγραφέας «πελεκάνος» Εχει γράψει ένα μυθιστόρημα - λεξικό· ένα μυθιστόρημα - κλεψύδρα· ένα μυθιστόρημα - σταυρόλεξο. Και τώρα ένα μυθιστόρημα - τράπουλα ταρό. Ο σέρβος συγγραφέας εξακολουθεί να μας εκπλήσσει με το παιχνίδι της διπλής ανάγνωσης Εχουν πει γι'' αυτόν πως σκέφτεται με τον τρόπο που οι άλλοι ονειρεύονται. Στα βιβλία του εμπλέκονται τα σύμβολα, τα μυστήρια, η ιστορία,
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 31/08/1997, 00:00 Κυριακή, 31 Αυγούστου 1997 • σχολιάστε
ΦΕΡΙΝΤΕ ΤΣΙΤΣΕΚΟΓΛΟΥ Η απαγορευμένη γη Δυναμική εκπρόσωπος της νέας τουρκικής λογοτεχνικής σκηνής. Νοσταλγεί την άλλη μεριά του νερού και πιστεύει ότι η Πόλη έχασε το πνεύμα της από τότε που έφυγαν οι Ελληνες Δεν συμβαίνει συχνά ένα ξένο λογοτεχνικό βιβλίο να μυρίζει τόσο πολύ Ελλάδα. Και μάλιστα μιαν Ελλάδα ιδιαίτερη: που πονάει από τη νοσταλγία του αγνώστου. Πόσο μάλλον όταν το βιβλίο αυτό προέρχεται