Οι αφανείς ήρωες που ζωντανεύουν τις διαφημίσεις μιλούν γι’ αυτές και αποκαλύπτουν τα μυστικά τους. Μια δουλειά με αβέβαιο μέλλον αλλά με καλοπληρωμένο παρόν. Κανένας άλλωστε δεν κρύβει ότι κάνει τη δουλειά για τα χρήματα και μόνον. Οπως λένε και οι ίδιοι, δεν χαρίζουν τη φωνή τους στις διαφημίσεις αλλά τη νοικιάζουν. Οι τιμές; Κυμαίνονται από 60.000 ως 90.000 δρχ., αναλόγως του μέσου όπου εκφωνούνται. Απαραίτητα προσόντα για να νοικιάσεις τη φωνή σου: να είναι μελωδική και να έχει μια χαρακτηριστική χροιά. Γράμματα όπως το «τ», το «σ» και το «ξ» προκαλούν «κυκλοφοριακό» πρόβλημα στη γλώσσα των εκφωνητών, πράγμα όμως που δεν φαίνεται να τους ενοχλεί. Τα σαρδάμ είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα γι’ αυτούς. Μοναδικός εχθρός τους, η παρουσία του πελάτη την ώρα που εκφωνούν το διαφημιστικό. Σήμερα, όμως, και για πρώτη φορά, δεν εκφωνούν. Γράφουν για εσάς το δικό τους διαφημιστικό σποτάκι, με προϊόν τον ίδιο τους τον εαυτό. Πέμυ Ζούνη




(ηθοποιός)


Εκφωνητής διαφημίσεων:


Μια ειδικότητα που αγγίζει τον ηθοποιό.


Μια δουλειά που την κάνουν κατά κύριο λόγο ηθοποιοί:


Οι διαφημίσεις έχουν πια απαιτήσεις. Χρειάζεται να μπαίνεις και να βγαίνεις από ρόλους, να αλλάζεις διαθέσεις με ευκολία.


Τα προσόντα για να κάνει κάποιος αυτή τη δουλειά:


Η χροιά της φωνής ­ είναι κάτι που το έχεις ή όχι ­ αλλά και μουσικό αφτί για να καταλαβαίνεις τους τονισμούς που θέλουν.


Νοικιάζω τη φωνή μου για ένα χρόνο:


Τα λεφτά είναι καλά και αν παιχθεί ξανά και την επόμενη χρονιά πληρώνομαι ξανά το διαφημιστικό.


Η διαφήμιση έχει γίνει χιουμοριστική:


Αλλά δεν λείπουν τα κλισέ.


Τι εννοώ:


Λέξεις όπως τώρα, υπέροχο, μοναδικό. Αν και θα έπρεπε να είναι μοναδικές, έχουν γίνει συνηθισμένες.


Με άριστα το δέκα βάζω:


Δέκα στη φωνή της Ντέμι Μουρ και εννέα στη δική μου.


Μου αρέσει η φωνή μου:


Οταν έχει γρέζι, όταν έχει αυτή την υγρασία που ακούγεται σαν γρατσούνισμα. Οι διαφημιστές όμως έχουν άλλη γνώμη.


Οι αποχρώσεις της φωνής μου:


Κινείται σε μπλε τόνους, αν και κατά καιρούς την έχω πάει και σε ροζ (χαζοχαρούμενη), άσπρους (αθώα), ακόμη και σε κόκκινους (πάθος) τόνους, ανάλογα με τις ανάγκες της διαφήμισης.


Αν η φωνή μου ήταν ποτό:


Θα ήταν τεκίλα.


Η φωνή μου, ένα μουσικό όργανο:


Τσέλο.


Αισθησιακή φωνή…:


Αυτή που σε παίρνει μαζί της.


Ομορφη φωνή…:


Αυτή που την προσέχεις μέσα στη βαβούρα.


Διαφήμιση της μιας λέξης:


Θυμάμαι, έλεγα το όνομα ενός ποτού και μόνο. Το είχα εκφωνήσει με 34 διαφορετικούς τρόπους.


Είναι ανησυχητικό:


Αν η εκφώνηση ενός διαφημιστικού διαρκέσει πάνω από ώρα.


Υπουλες λέξεις:


Αυτές που έχουν μέσα «σ».


Ο εφιάλτης του ντουμπλάζ:


Οταν το μοντέλο είναι ξένο και ο ρυθμός που λέει τις λέξεις είναι διαφορετικός από αυτό που εκφωνώ εγώ.


Δεν με ενοχλεί όταν ντουμπλάρω μοντέλα:


Γιατί συνήθως είναι κάτι δίμετρες κουκλάρες και δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα.


Αντί για πρωινό γεύμα:


Είχαμε βρεθεί με τον Χρήστο Σιμαρδάνη νωρίς το πρωί σε στούντιο και έπρεπε να κάνουμε σεξουαλικά γελάκια για μια διαφήμιση αντηλιακού.


Η εποχή της ανασφάλειας πέρασε:


Οχι, δεν λέω τις ατάκες στο αυτοκίνητο φεύγοντας από το στούντιο.


«Επρεπε να το είχα καταλάβει»:


Ηταν ένα διαφημιστικό πακέτο και μας είχε πάρει ώρες γιατί «παίζονταν» πολλά λεφτά.


Θυμάμαι χαρακτηριστικά:


Είχα πει στους διαφημιστές ότι τέτοια ανάλυση ούτε στον «Βυσσινόκηπο» δεν έχω ζήσει.


Οι διαφημίσεις δεν με φθείρουν:


Τόσα χρόνια στο θέατρο κανένας δεν έχει μπει στο καμαρίνι για να μου σχολιάσει κάποιο από τα διαφημιστικά που εκφωνώ. Είναι σαν να μην υπάρχουν.


Δεν θα εκφωνούσα ποτέ το διαφημιστικό:


«Εννιά, εννιά, εννιά, τα κατσίκια και τα αρνιά».


Πέμυ Ζούνη, ένα διαφημιστικό σποτάκι η ίδια:


«Πέμυ Ζούνη, γιατί έτσι μας αρέσει (χορηγός Amstel)». (γέλια) Χρήστος Σιμαρδάνης




(ηθοποιός)


Εκφωνώ διαφημίσεις:


Σημαίνει ότι δεν φοβάμαι να τσαλακώσω τη φωνή μου.


Τα διαφημιστικά δεν με φθείρουν:


Ως ηθοποιό, αφού καθημερινά βελτιώνω τον τόνο και το χρώμα της φωνής μου.


Σε χρόνο μηδέν:


Πρέπει να εκφωνήσεις τρεις λέξεις με τέτοιον τρόπο που να πουλήσουν, να προκαλέσουν, να ιντριγκάρουν.


Τα απαραίτητα προσόντα για να εκφωνείς διαφημίσεις:


Μια ενδιαφέρουσα φωνή και ένα καλό μέταλλο φωνής.


Ομορφη φωνή…:


Η δική μου. (γέλια)


Να απαντήσω σοβαρά:


Αυτή που, αν συνομιλείς μαζί της, θα σε αναγκάσει να κατεβάσεις τους τόνους σου.


Εμπιστεύομαι τη φωνή μου:


Σε προσωπικό επίπεδο αλλά όχι σε επαγγελματικό.


Τι εννοώ:


Εξω από το θέατρο ή τις διαφημίσεις, όταν έχω την ευκαιρία να μιλήσω σε κάποιον, είμαι σίγουρος ότι θα τον κερδίσω με τη φωνή μου.


Στη ζωή μου μιλάω όπως στα διαφημιστικά:


Μόνο όταν θέλω να πείσω κάποιον.


Αν η φωνή μου ήταν χρώμα:


Θα ήταν πορφυρό, αυτό που έχει συνήθως το βελούδο.


Αν είχε γεύση:


Θα ήταν σίγουρα μια κινεζική σπεσιαλιτέ.


Η φωνή μου, ένα μουσικό όργανο:


Κοντραμπάσο.


Η φωνή μου με ένα επίθετο:


Σιμαρδάνης. (γέλια)


Η φωνή μου έγινε γνωστή:


Από τα τρέιλερ του Mega.


Η αγαπημένη διαφήμιση που έχω εκφωνήσει:


«Μαντάμ Φιγκαρό, η αποθέωση της γυναίκας».


Δένεται η γλώσσα μου φιόγκος:


Οταν μια πρόταση έχει πολλά «τ».


Ενοχλούμαι:


Οταν ακούω τη φωνή μου από τα μεγάφωνα των σουπερμάρκετ.


Πολλές φορές γελάω:


Οταν βλέπω διαφήμιση με τη Χ Αμερικανίδα και ακούω μια ελληνική φωνή αντίστοιχα και ξέρω ότι αυτή που την εκφωνεί είναι λιγότερο ψηλή ή ξανθιά.


Εμμονη ιδέα προτού πάω στο στούντιο:


Να μην είναι παρών στην εκφώνηση και ο πελάτης.


Τα κατά συνθήκη ψεύδη:


Πριν από κάθε εκφώνηση λέμε ένα νούμερο για να διευκολύνουμε τον σκηνοθέτη. Αν πετύχει λοιπόν με την πρώτη, αναγκαζόμαστε να πούμε ένα εικονικό νούμερο έτσι ώστε ο πελάτης να πειστεί ότι μοχθήσαμε για το αποτέλεσμα.


Ως θεατής, η τηλεόραση χωρίς διαφημίσεις:


Ο παράδεισος.


Ως εκφωνητής, η τηλεόραση χωρίς διαφημίσεις:


Απώλεια ενός πολύ σοβαρού εισοδήματος.


Αν δεν εκφωνούσα διαφημίσεις:


Δεν θα είχα την πολυτέλεια ως ηθοποιός να μπορώ να δουλεύω όσο και όταν θέλω.


Χρήστος Σιμαρδάνης, ένα διαφημιστικό σποτάκι ο ίδιος:


«Τώρα μια νέα φωνή… φέρνει την «επανάσταση» στη διαφήμιση. Μοναδικά, υπέροχα συναισθήματα σας πλημμυρίζουν, σαν τρικυμία στ’ αφτιά. Μην τη χάσετε». Γιώργος Πυρπασόπουλος







(ηθοποιός)


Εκφωνώ διαφημίσεις:


Είναι μια εύκολη δουλειά και αποφέρει αρκετά χρήματα.


Προτιμώ να εκφωνώ διαφημίσεις από το να παίζω σε σίριαλ:


Δεν γίνονται αξιόλογες δουλειές στην τηλεόραση και, ως γνωστόν, το θέατρο δεν έχει λεφτά.


Στην καλύτερη περίπτωση ένα διαφημιστικό διαρκεί:


Δέκα λεπτά.


Συμβαίνουν όμως και χειρότερα:


Μπορεί να μείνεις κλεισμένος σε στούντιο για ώρες.


Για να κάνεις τη δουλειά:


Χρειάζεται να έχεις μια χαρακτηριστική φωνή και φυσικά καλή άρθρωση.


Καλή φωνή σημαίνει:


Να είναι μελωδική.


Με άριστα το 10 η φωνή μου παίρνει:


Σίγουρα όχι μηδέν.


Η φωνή μου με ένα επίθετο:


Νεανική.


Η επιτυχία μιας διαφήμισης:


Να μη χαρακτηρίζεται το προϊόν από τη φωνή που ακούγεται.


Τα σαρδάμ:


«Καμένα φρόβλημα», πάμε πάλι από την αρχή. «Κανένα πρόβλημα».


Οι λέξεις που προκαλούν κυκλοφοριακό πρόβλημα στη γλώσσα μου:


Αυτές που περιέχουν το γράμμα «ξ».


Τι εννοώ:


Ασπρη πέτρα ξέξασπρη και από τον ήλιο ξεξασπρότερη.


Στη ζωή μου δεν μιλάω:


Οπως στις διαφημίσεις. Αυτό μου έλειπε να σκέφτομαι και πώς θα μιλήσω.


Το πιο έξυπνο διαφημιστικό που έχω κάνει:


«Ωχου, ρε μάνα, τι ζόρι τραβάς με τις μπάμιες μεσημεριάτικα;». Ετσι ξεκινούσε το διαφημιστικό για μια αλυσίδα fast food.


Δεν είναι δουλειά με μέλλον:


Σήμερα τους αρέσει η φωνή σου αλλά αύριο μπορεί να την έχουν βαρεθεί.


Οι διαφημίσεις δεν με φθείρουν:


Δεν κρίνεις έναν ηθοποιό από τον τρόπο που εκφωνεί μια διαφήμιση.


Εμμονες ιδέες αφού τελειώσει το διαφημιστικό:


Φεύγοντας από το στούντιο λέω τις ατάκες και μέσα στο αυτοκίνητο για να σιγουρευτώ ότι τις είπα σωστά.


Στόχος των διαφημίσεων:


Να σε επηρεάσουν σε μια ευαίσθητη στιγμή.


Ως θεατής:


«Ξενερώνω» όταν διακόπτεται η ταινία που παρακολουθώ και πέφτει διαφήμιση με τάρτες Γιώτης.


Βγήκα από τα ρούχα μου:


Παρακολουθώντας έναν αγώνα μπάσκετ, όπου υπήρχε διαφήμιση ακόμη και στη ρακέτα.


Πρόταση προς τους διαφημιστές:


Ανεκμετάλλευτος χώρος είναι αυτός της μπάλας αλλά και η παλάμη του καλαθοσφαιριστή.


Να γίνω πιο συγκεκριμένος:


Θα βλέπεις τον παίκτη να καρφώνει και στην παλάμη του θα έχει διαφήμιση – τατουάζ που θα γράφει Milko.


Γιώργος Πυρπασόπουλος, ένα διαφημιστικό σποτάκι ο ίδιος:


«Το μικρό κασκόλ». Μια φίλη μού έχει βγάλει αυτό το παρατσούκλι. Αραγε υπονοεί κάτι; Αφροδίτη Σημίτη





(παραγωγός ραδιοφώνου)


Εκφωνώ διαφημίσεις:


Με αυτόν τον τρόπο ζωντανεύω ένα κείμενο.


Δεν χαρίζω τη φωνή μου:


Απλά τη νοικιάζω.


Τα προσόντα για να κάνεις τη δουλειά:


Η καλή άρθρωση και φυσικά η φωνή σου να είναι φιλική.


Καλή φωνή…:


Εχει η Πέμυ Ζούνη.


Ομορφη φωνή…:


Εχει η Ντέμι Μουρ.


Τα σαρδάμ, ο εχθρός των εκφωνητών:


Στο ραδιόφωνο. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στις διαφημίσεις, υπάρχει το περιθώριο της επανάληψης.


Το πιο αστείο σαρδάμ:


Αντί να πω πραγματικότητα, είπα πραγματικόπητα.


Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο:


Εχει τύχει να επαναλάβω ένα διαφημιστικό 98 φορές γιατί δεν είχα καταλάβει τι ζητούσαν.


Αν έπρεπε να βαθμολογήσω τη φωνή μου:


Δεν θα της έβαζα μηδέν αλλά ούτε και δέκα. Δεν είμαι των άκρων.


Η ταμπέλα «σέξι φωνή»:


Με περιορίζει.


Τι εννοώ:


Μπορώ να εκφωνήσω και παιδικές διαφημίσεις.


Η απόχρωση της φωνής μου:


Σκούρο πράσινο. Ενα χρώμα που με ηρεμεί.


Αν η φωνή μου ήταν φαγητό:


Θα ήταν junk food, πρόχειρο φαγητό. (γέλια)


Δεν επιλέγω τα προϊόντα που διαφημίζω:


Δεν είναι εύκολο να αρνηθείς μια δουλειά. Είναι εύκολο όμως να εξαφανισθείς για λίγο.


Μια ημέρα στο στούντιο:


Μια ημέρα στην παιδική χαρά.


Αποδιοργανώνομαι:


Οταν το διαφημιστικό έχει διάλογο.


Η αγαπημένη μου διαφήμιση:


«Ζούμε στην ομορφότερη χώρα του κόσμου, πίνουμε τον καφέ μας ελληνικό».


Δίκοπο μαχαίρι:


Να έχεις γνωστή φωνή.


Ο λόγος:


Πολλές φορές είναι η αιτία να μην πάρεις μια δουλειά.


Μια διαφήμιση αδικείται στο ραδιόφωνο:


Η εικόνα κάνει τη φωνή να ακούγεται πιο ωραία.


Τελευταία διαφήμιση που με έπεισε:


Ηταν ένα όργανο γυμναστικής στο τηλεμάρκετινγκ.


Αφροδίτη Σημίτη, ένα διαφημιστικό σποτάκι η ίδια:


«Γρήγορα ναι, πρόχειρα όχι».