από metereologos.gr
Κυριακή 27 Μαΐου 2018
 

Αλλάζουν όπερες για χάρη του «Time's up»

Υπέρ του κινήματος που τάσσεται κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης
Αλλάζουν όπερες για χάρη του «Time's up»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Ήρθε ο καιρός να υποχωρήσουν και οι αυστηρές παραδόσεις του κόσμου του λυρικού θεάτρου στα νέα δεδομένα: το κίνημα κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης «Time's Up» κάνει την εμφάνισή του και στην όπερα.

Ο Μάικλ Φαμπιάνο, τενόρος, αυτόν τον καιρό τραγουδά Δούκα της Μάντοβα, στο ανέβασμα του «Ριγκολέτο» του Βέρντι, στο Royal Opera House, στο Λονδίνο, σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Μακβίκαρ. Και, σύμφωνα με τη The Daily Telegraph, αρνήθηκε να παίξει βίαιες, σεξουαλικά, σκηνές, υποστηρίζοντας πως ακόμα και μια όπερα της οποίας η ιστορία τοποθετείται 500 χρόνια πριν μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να αρμόζει στη σύγχρονη κοινωνία.

«Ο Μακβίκαρ είναι ένας από τους μεγάλους σκηνοθέτες της εποχής μας. Και όταν το 2001 πρωτοανέβηκε ο "Ριγκολέτος" του, ήταν σπουδαίος» υπογράμμισε ο Φαμπιάνο στον δικτυακό τόπο της βιομηχανίας του θεάτρου WhatsOnStage. «Στη σημερινή εποχή της επίθεσης και παρενόχλησης - με θύματα γυναίκες - νομίζω ότι είναι λίγο ενοχλητικός. Όταν έχουμε να κάνουμε με παραγωγές όπερας, μπορούμε να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί όσον αφορά το τι συμβαίνει στην κοινωνία μας. Ακόμη κι αν ετοιμάζουμε μια παραγωγή της οποίας η ιστορία συμβαίνει 500 χρόνια πριν. Υπήρξαν στιγμές που μου ζητήθηκε να κάνω, επί σκηνής, πράγματα με γυναίκες που ήταν... έντονα. Αντιστάθηκα, και ζήτησα να κάνω τον Δούκα έναν χαρακτήρα που, βεβαίως, είναι σκοτεινός, αλλά που επίσης αμφισβητεί το κοινωνικό στάτους του. Θέλει, πράγματι, να είναι αυτό το πρόσωπο στην κορυφή του φεουδαρχικού συστήματος, παρακολουθώντας άντρες που συνεχώς επιτίθενται σε γυναίκες;» συνέχισε.

Το περιστατικό δεν ήταν το μόνο. Αυτή τη βδομάδα, σε ανέβασμα της «Κάρμεν» του Μπιζέ στη Φλωρεντία, οι παραγωγοί άλλαξαν το τέλος της όπερας. Δεν καρφώνει με μαχαίρι ο Δον Χοσέ την Κάρμεν, η Κάρμεν του αποσπά το πιστόλι και τον πυροβολεί!

Η αλλαγή έγινε εν μέρει ως διαμαρτυρία κατά των πολυάριθμων φόνων γυναικών από ζηλόφθονες συζύγους. «Σε μια συγκυρία, στην οποία η κοινωνία μας αναγκάζεται να έρθει αντιμέτωπη με τη δολοφονία γυναικών, πώς θα τολμήσουμε να χειροκροτήσουμε τον φόνο μιας γυναίκας;» αναρωτήθηκε φωναχτά ο Κριστιάνο Κιαρότ, επικεφαλής του λυρικού θεάτρου Teatro del Maggio Musicale Fiorentino.


Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (2)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    ευνουχισμός | 08/02/2018 07:28
    Αν δε σας αρέσουν οι παλιές όπερες με τα παλιά ήθη παραγγείλετε νέες, της εποχής μας. Αν για α(;)γνωστους λόγους δεν παράγετε τέχνη μην καταστρέφετε την κλασσική.
    Μ.Ράμνος
    απάντηση01
     
     
    Ιδού λοιπόν ο "Μέγας Αδελφός", που όλα τα αλλάζει, | 06/02/2018 17:23
    ακόμη και την γλώσσα και την ιστορία και την τέχνη ώστε να είναι συμβατή με τις "αξίες" της τρεχούσης δημοσιότητος ή έστω της συγκυρίας. Ετσι δεν μαχαιρώνει ο Δον Χοσέ την Κάρμεν, μα η τελευταία τον πυροβολεί. Διότι προφανώς είναι πιο ανθρωπιστικό (και "σύγχρονο", μοδάτο βρε παιδί μου!) να σκοτώνει η γυνή τον άνδρα παρά το αντίθετο. Αφήνω δε κατά μέρος την προσβολή στην ουσία του έργου, δηλ. στον τύπο της Κάρμεν, που η ανωτέρω αλλαγή επιφέρει. Εμπρός λοιπόν, αρχίστε, "πολιτικά ορθοί", ν' αλλάζετε και τον Σαίξπηρ ή τους αρχαίους τραγικούς (και βεβαίως και τον Αριστοφάνη)! Ηδη στις ΗΠΑ κλασσικά λογοτεχνικά έργα "κτενίζονται" και "διορθώνονται" για νάναι "πολιτικώς ορθά". Και έπεται συνέχεια.
    Ν. Πειρουνάκης
    απάντηση92
     
-