Nέο κεφάλαιο φαίνεται ότι ανοίγει στην πρόσφατη Ιστορία του πολυταλαιπωρημένου ελληνικού κινηματογράφου αλλά και γενικότερα για τα οπτικοακουστικά μέσα στην Ελλάδα. Ως γνωστόν, το οικονομικό ήταν ανέκαθεν η μεγάλη πληγή του ελληνικού σινεμά. Αρκεί να πούμε όμως ότι σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η ανάσα που φαίνεται να έρχεται για τα οπτικοακουστικά μέσα στην Ελλάδα είναι της τάξεως των 400 εκατομμυρίων ευρώ, αν όχι και περισσότερων χρημάτων.
Την περασμένη Παρασκευή 21 Ιουλίου, πολυνομοσχέδιο για τη δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα κατατέθηκε στη Βουλή προκειμένου να συζητηθεί με τους αρμόδιους φορείς και τα άλλα κόμματα και να ψηφισθεί, ενδεχομένως και μέσα στην εβδομάδα που μας έρχεται.

Σκοπός του νομοσχεδίου είναι η δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα μέσω της παροχής επενδυτικού κινήτρου. Εγκέφαλος και πυρήνας του νομοσχεδίου αυτή την φορά είναι το σχετικά νεοσύστατο Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (Ε.Κ.Ο.Μ.Ε.) που καθίσταται φορέας υποδοχής και επεξεργασίας των αιτήσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων για την παραγωγή οπτικοακουστικών μέσων. Οι διαδικασίες ενίσχυσης διενεργούνται υποχρεωτικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων και του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Βεβαίως, το πολυνομοσχέδιο δεν δημιουργήθηκε από την μία μέρα στην άλλη. Αντιθέτως, προκειμένου να καταλήξει σε μια φόρμα που θα κάλυπτε όλες τις ανάγκες και τα κενά του χώρου των οπτικοακουστικών μέσων, το Ε.Κ.Ο.Μ.Ε. επικοινώνησε με τους αρμόδιους φορείς (σωματεία σκηνοθετών, παραγωγών κ.α.) αλλά και προσωπικότητες του πολιτισμού. Μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας έγινε διαβούλευση και μετά τις παρατηρήσεις και επισημάνσεις συνετάχθη το τελικό κείμενο που κατατέθηκε στη Βουλή.

Εκ πρώτης όψεως ο ρόλος του Ε.Κ.Ο.Μ.Ε. δείχνει να επισκιάζει εκείνον που ως τώρα είχαν θεσμικοί φορείς όπως το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Με μια δεύτερη ματιά όμως, βλέπουμε ότι ξαφνικά δημιουργούνται και άλλοι κρατικοί πόλοι παραγωγής σε μια Τέχνη που μέχρι πρότινος δεν είχε σχεδόν κανέναν. Και ίσως αυτό να είναι το πιο σημαντικό σημείο της είδησης: το ουσιαστικό ενδιαφέρον για την βιωσιμότητα του ελληνικού κινηματογράφου, επιτέλους δηλώνεται από το Κράτος.

Εξάλλου το πολυνομοσχέδιο φαίνεται ότι έχει ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον κάποιων φορέων. Την περασμένη εβδομάδα ο Γενικός Γραμματέας ψηφιακής πολιτικής Λευτέρης Κρέτσος συναντήθηκε με εκπροσώπους της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, η οποία βρήκε πολύ θετικό το συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο γιατί «δίνει έμφαση στην ανάπτυξη με έναν σύγχρονο και διαφανή τρόπο έγκρισης.»

Διαβάστε ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο