Με ανακοίνωσή του, ο σκηνοθέτης Μπερνάρντο Μπερτολούτσι τοποθετήθηκε πάνω στις αντιδράσεις που προκάλεσε παλαιότερη συνέντευξή του, η οποία ήρθε στην επιφάνεια πρόσφατα.

Στην συνέντευξη ο σκηνοθέτης παραδέχθηκε ότι δεν είχε ενημερώσει την πρωταγωνίστρια της ταινίας «Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι» για την φημισμένη σκηνή με το βούτυρο, λέγοντας ότι ήθελε την αντίδρασή της «ως κορίτσι και όχι ως ηθοποιό».

Στην νέα του ανακοίνωση, ο Μπερτολούτσι κάνει λόγο για «γελοία παρανόηση», σημειώνοντας ότι η Σνάιντερ γνώριζε για τη βιαιότητα της σκηνής, αλλά όχι για τη χρήση του βουτύρου.

Οι δηλώσεις του ιταλού σκηνοθέτη μεταδόθηκαν από ορισμένα μέσα ενημέρωσης σαν παραδοχή βιασμού της Σνάιντερ.

Η αλήθεια είναι ότι επί χρόνια η ηθοποιός, η οποία πέθανε το 2011, κατήγγειλε ότι είχε αισθανθεί ταπεινωμένη από τον Μπερτολούτσι και τον Μάρλον Μπράντο στα γυρίσματα της ταινίας, αναφερόμενη συγκεκριμένα στη σκηνή με το βούτυρο και σημειώνοντας ότι αισθάνθηκε «σαν να είχε βιαστεί». Αν και οι δηλώσεις αυτές ήταν γνωστές, φαίνεται ότι δεν είχαν προκαλέσει τότε τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσαν μετά την δημοσίευση του παλιού αυτού βίντεο.

Η Σνάιντερ είχε ξεκαθαρίσει ότι η σκηνή δεν περιλάμβανε πραγματικό σεξ με τον συμπρωταγωνιστή της, Μάρλον Μπράντο, ωστόσο είχε θιχτεί από την αδιαφορία του συμπρωταγωνιστή της, ο οποίος της είπε να μην ανησυχεί «γιατί είναι μόνο μία ταινία».

«Η σκηνή με το βούτυρο ήταν μια ιδέα που είχα με τον Μάρλον το πρωί πριν το γύρισμα» είχε πει ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι σε συνέντευξή του του 2013.«Υπήρξα απαίσιος απέναντι στη Μαρία γιατί δεν της είπα τι θα συνέβαινε. Ήθελα την αντίδρασή της ως κορίτσι και όχι σαν ηθοποιός. Ήθελα να νιώσει ταπεινωμένη. Νομίζω ότι με μίσησε όπως και τον Μάρλον που δεν της είπαμε ότι θα υπήρχε αυτή η λεπτομέρεια με το βούτυρο να χρησιμοποιείται ως λιπαντικό» είχε δηλώσει ο Μπερτολόυτσι.

Οι δηλώσεις προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του Χόλιγουντ, με την ηθοποιό Τζέσικα Τσαστέιν να σημειώνει: «Σε όλους όσους αγαπούν αυτή την ταινία: Βλέπετε μία 19χρονη να πέφτει θύμα βιασμού από έναν 48χρονο άνδρα. Ο σκηνοθέτης σχεδίασε την επίθεση εναντίον της. Αισθάνομαι απαίσια». Άλλοι γνωστοί ηθοποιοί έσπευσαν να εκφράσουν και εκείνοι την αντίδρασή τους.

Η παραδοχή του Μπερτολούτσι δείχνει μία επαγγελματική και προσωπική ταπείνωση μιας νεαρής κοπέλας στα πρώτα της βήματα στο σινεμά (εκείνη είχε δηλώσει πως εάν είχε καλύτερη γνώση της κατάστασης θα είχε μιλήσει με τον μάνατζερ ή τον δικηγόρο της), ωστόσο δεν μπορεί να ταυτίζεται με τον πραγματικό βιασμό.

Ο σκηνοθέτης ισχυρίστηκε στην ανακοίνωσή του ότι η Σνάιντερ δεν γνώριζε μόνο τη λεπτομέρεια με το βούτυρο και ότι ήταν ενήμερη για τη βιαιότητα της σκηνής.

«Πριν από αρκετά χρόνια, στην Ταινιοθήκη της Γαλλίας κάποιος μου ζήτησε να πω λεπτομέρειες για τη διάσημη σκηνή με το βούτυρο. Αναφέρθηκα σε λεπτομέρειες, αλλά ίσως δεν έκανα ξεκάθαρο το γεγονός, ότι αποφάσισα με τον Μάρλον Μπράντο να μην ενημερώσω τη Μαρία (Σνάιντερ) ότι θα χρησιμοποιούσαμε βούτυρο. Θέλαμε την αυθόρμητη αντίδρασή της σε αυτήν την απρεπή χρήση (του βουτύρου). Εκεί έγκειται και η παρανόηση. Κάποιος σκέφτεται και πιστεύει ότι η Μαρία δεν είχε ενημερωθεί για τη βία εναντίον της (στη σκηνή). Αυτό είναι λάθος!» σημειώνει η ανακοίνωση.

«Η Μαρία γνώριζε τα πάντα, καθώς είχε διαβάσει το σενάριο όπου περιγράφονταν όλα. Το μόνο νέο στοιχείο ήταν η ιδέα του βουτύρου. Και αυτό, όπως έμαθα πολλά χρόνια αργότερα, προσέβαλε τη Μαρία. Όχι η βία την οποία υφίσταται στη σκηνή, η οποία υπήρχε στο σενάριο» αναφέρει ο Μπερτολούτσι.

Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι αποτελεί μία από τις ταινίες που έχει διχάσει περισσότερο το κοινό και η συγκεκριμένη σκηνή εξακολουθεί -όπως φαίνεται- να σκανδαλίζει.

Αγγελική Στελλάκη