Αν ο βρετανός τραγουδιστής Ρόμπι Ουίλιαμς είχε ποτέ σκοπό να κάνει συναυλίες στη Ρωσία, οι προοπτικές του πλέον μειώνονται κατά πολύ: Το νέο του βιντεοκλίπ για το τραγούδι Party like A Russian (περίπου, «Γλέντα Σαν Ρώσος») έχει εξοργίζει τους Ρώσους, που θεωρούν προσβλητικά στερεοτυπική την παρουσίαση της «ρωσικότητας» στα πλάνα -για να μην πει κανείς για τα «υπονοούμενα» για τον Πούτιν.

Και, σαν να μην έφταναν όλα, ο ποπ τραγουδιστής παίζει και Προκόφιεφ.

Το βιντεοκλίπ δημοσιεύτηκε το Σαββατοκύριακο και έχει ήδη γίνει θέμα στα ρωσικά ΜΜΕ. Ο Ουίλιαμς «γλεντάει σαν Ρώσος» με ένα χαρέμι από μπαλαρίνες (ή υπηρέτριες, ή νύφες) μέσα σε τσαρικής αίγλης αίθουσες. Ο αέρας νεοπλουτισμού ξεχειλίζει.

Επιπλέον, ήδη στην αρχή του τραγουδιού υπάρχουν οι εξής στίχοι: «Χρειάζεται ένας συγκεκριμένος τύπος ανθρώπου, με μία κάποια συγκεκριμένη φήμη, για να «ξαλαφρώσει» ένα ολόκληρο έθνος από τα λεφτά του» λέει. «Δεν σηκώνει ρώτημα, δεν σηκώνει αμφισβήτηση, είναι ένας σύγχρονος Ρασπούτιν» λέει.

Στο αγγλικό πρωτότυπο, ο υπαινιγμός είναι σαφέστερος: Ain’t no refutin’, or disPutin’, I’m a modern RasPutin (τα κεφαλαία δικά μας).

Η ρωσική ταμπόιντ Life δημοσίευσε την ετυμηγορία «εμπειρογνωμόνων» πως ο Ουίλιαμς πιθανότατα δεν θα προσκληθεί ποτέ ξανά για συναυλία στη Ρωσία. Η κρατική τηλεόραση παρουσίασε εκτενώς το βίντεο, σημειώνοντας πως η καριέρα του Ουίλιαμς «ανήκει περισσότερο στο παρελθόν παρά στο σήμερα».

Μέχρι και συνεργάτες αυτοεξόριστων ρώσων ολιγαρχών στο Λονδίνο που επικαλείται ο βρετανικός Guardian, έβαλαν κάτω από τη βάση στο βιντεοκλίπ.

Ο ίδιος ο Ρόμπιν Ουίλιαμς ανέφερε πως το μόνο που θέλει να πει το βίντεο είναι ότι οι Ρώσοι κάνουν καλά πάρτι και σημείωσε πως «σε καμία περίπτωση δεν είναι για τον κύριο Πούτιν».

Το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι μέρος της μουσικής σύνθεσης του κομματιού είναι ο Χορός των Ιπποτών του Σεργκέι Προκόφιεφ (μουσική που, μεταξύ άλλων, χρησιμοποιείτο στα δελτία ειδήσεων της σοβιετικής τηλεόρασης στο τέλος της δεκαετίας του ’80, οπότε σε πολλούς Ρώσους φέρνει συνειρμικά τις εικόνες από τα πλάνα που έβλεπαν τις τελευταίες ημέρες της ΕΣΣΔ).