Το όνομαΑστορ Πιατσόλαείναι γνωστό τοις πάσι καθότι ο αργεντινός συνθέτης θεωρείται ο σημαντικότερος τουτανγκόκατά το δεύτερο μισό του20ού αιώνα.

Ενσωματώνοντας στις συνθέσεις του στοιχείατζαζκαικλασικής, ο Πιατσόλα προκάλεσε επανάσταση σε ένα αυστηρό μουσικό είδος και δημιούργησε τοnuevo tango(νέο τανγκό), εξίσου δημοφιλές όσο το παραδοσιακό τανγκό.

Βέβαια δεν τα κατάφερε από τη μία ημέρα στην άλλη. Το αργεντίνικο ρητό «στην Αργεντινή όλα μπορούν να αλλάξουν, εκτός από το τανγκό» μπορεί να μας δώσει μια εικόνα από τη «μουσική αντίσταση» που συνάντησε ο Πιατσόλα στην πατρίδα του, αλλά τελικά τα κατάφερε.
Εξαίρετοςμπαντονεονίστας, ερμήνευε ενίοτε τις συνθέσεις του με διάφορα μουσικά σχήματα, ενώ οι μουσικές του στις ταινίες «Το τανγκό του έρωτα» (1985) και «Ο Νότος» (1988) του Φερνάντο Σολάνας έχουν μείνει στην Ιστορία (αμέτρητες οι μουσικές επενδύσεις του σε ταινίες). Και δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι η μουσική του Πιατσόλα είναι λατρεμένη στη χώρα μας με φανατικούς φίλους. Μπορεί να παίζει ρόλο και το γεγονός ότι το 1990, δύο χρόνια προτού πεθάνει, ο Πιατσόλα έδωσε την τελευταία συναυλία του στο Ηρώδειο παρέα με τον συνθέτη, φίλο και θαυμαστή του Μάνο Χατζιδάκι.
Οι φίλοι της μουσικής του Πιατσόλα λοιπόν ξέρουν πολύ καλά ότι το βράδυ της Κυριακής 18 Σεπτεμβρίου θα βρίσκονται στον βράχο της Ακρόπολης, ο οποίος αναμένεται να πλημμυρίσει από αγαπημένες μελωδίες του: στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού θα εμφανιστεί η χορευτική Compania Tango en Eros του Tango Αcropolis Festival. Η μουσικοχορευτική παράσταση «Tango por Piazzola» («Τανγκό για τον Πιατσόλα») που θα παρουσιαστεί θα είναι ένα μεγάλο αφιέρωμα στον καλλιτέχνη που με τις νότες του έδωσε νέα πνοή στο τανγκό και έμπνευση σε εκατοντάδες μουσικούς παγκοσμίως.
Εννέα ζευγάρια χορευτών με guest star την εξαιρετική χορεύτρια από την Αργεντινή Mόρα Γκοντόι θα ταξιδέψουν το ελληνικό κοινό στις νοσταλγικές γειτονιές του Μπουένος Αϊρες. Οι εκρηκτικές χορογραφίες τους θα έχουν «συνοδούς» την ορχήστραQuinteto Tangarto αλλά και τη σαγηνευτική φωνή της Mάρτα Μορελεόν.
Παιδί ιταλών μεταναστών, ο Πιατσόλα γεννήθηκε στην Αργεντινή στις 11 Μαρτίου 1921 αλλά πέρασε το μεγαλύτερο μέρος των παιδικών του χρόνων (με την οικογένειά του) στη Νέα Υόρκη. «Προστατευόμενος» του Κάρλος Γαρδέλ, εξίσου τεράστιας προσωπικότητας του αργεντίνικου τανγκό, ο Πιατσόλα στη Νέα Υόρκη έμαθε να μιλάει καλά τέσσερις γλώσσες (ισπανικά, αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά) και να παίζει μπαντονεόν. Με τον «τίτλο» παιδί-θαύμα επέστρεψε στην Αργεντινή (1937). Αρχισε να παίζει σε νυχτερινά κέντρα με διάφορες άσημες μπάντες μέχρι που ο πιανίσταςΑρθουρ Ρούμπινσταϊν τον συμβούλεψε να μαθητεύσει κοντά στον αργεντινό συνθέτηAλμπέρτο Τζιναστέρα. Ερχόμενος σε τριβή με παρτιτούρες του Στραβίνσκι, του Μπάρτοκ, του Ραβέλ και άλλων, παράτησε προσωρινά το τανγκό και καταπιάστηκε με τη σύνθεση της σύγχρονης συμφωνικής μουσικής. Αργότερα κέρδισε υποτροφία από τη γαλλική κυβέρνηση για να μαθητεύσει στο Παρίσι κοντά στη γαλλίδα συνθέτρια και μαέστρο Νάντια Μπουλανζέρ.
Εισάγοντας τη νέα προσέγγισή του στο τανγκό έγινε αμφιλεγόμενη προσωπικότητα στη χώρα του μουσικά αλλά και πολιτικά. Εξάλλου κατά τη διάρκεια της δικτατορίας του αργεντίνικου στρατού (1976-1983) ο Πιατσόλα έζησε στην Ιταλία, επιστρέφοντας πού και πού στην πατρίδα του για ηχογραφήσεις. Γιατί η μουσική του έτυχε αποδοχής στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική και τις διασκευές του στο τανγκό υποδέχθηκαν με χαρά κάποια φιλελεύθερα τμήματα της αργεντίνικης κοινωνίας τα οποία προωθούσαν πολιτικές αλλαγές παράλληλα με τη μουσική επανάσταση.

HeliosPlus