Κάτι παραπάνω από ενδιαφέρουσες είναι και οι εφετινές επιλογές της Κινηματογραφικής Λέσχης των εργαζομένων της ΕΡΤ3, οι οποίες πραγματοποιούνται (από εφέτος το καλοκαίρι) στον θερινό κινηματογράφο Απόλλων (Σαρανταπόρου 4, κάθετη στη Βασιλέως Γεωργίου, τηλ. 2310 828642). Την περασμένη Δευτέρα στο πλαίσιο του αφιερώματος Μεταμοντέρνος Αμερικανικός Τρόμος, η Λέσχη τίμησε τα 100 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου αμερικανού ηθοποιού Γκλεν Φορντ παρουσιάζοντας το εξαιρετικό αλλά παραγνωρισμένο θρίλερ του Μπλέικ Εντουαρντς «Επιχείρηση «Τρόμος»» (1962) όπου συμπρωταγωνιστεί με τη Λι Ρέμικ.
Την ερχόμενη Δευτέρα 1 Αυγούστου η Λέσχη παρουσιάζει ένα άλλο πολύ εμπνευσμένο αλλά και σχεδόν άγνωστο θρίλερ, τους «Συνωμότες» («Mirage», 1965) του Εντουαρντ Ντμίτρικ. Η επιλογή αυτή την φορά έχει να κάνει με τον πρωταγωνιστή της ταινίας, τον Γκρέγκορι Πεκ, ο οποίος αν ζούσε σήμερα θα γινόταν και αυτός 100 χρόνων. Η προβολή της ταινίας θα σημάνει και το κλείσιμο του αφιερώματος Μεταμοντέρνος Αμερικανικός Τρόμος.
Οπως πάντα θα προλογίσει ο κριτικός κινηματογράφου Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, που έχει την ευθύνη για την επιλογή των ταινιών (έντυπη ανάλυση του κριτικού διανέμεται στους θεατές), ενώ μετά το τέλος της προβολής θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό. Τη Δευτέρα 1 Αυγούστου μετά τους «Συνωμότες» το προς συζήτηση θέμα στο λαϊκό πανεπιστήμιο για τον κινηματογράφο έχει τίτλο «Η ανανέωση της αμερικανικής ταινίας τρόμου: από την ψυχανάλυση στην πολιτική» (στην «Επιχείρηση «Τρόμος»» ήταν η «Μετεξέλιξη του νουάρ σε μεταμοντέρνο κοινωνικό σχόλιο»).
Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ3 γεννήθηκε πριν από τρία χρόνια, όταν η ΕΡΤ «έπιασε μαύρο» και εν τέλει έκλεισε. «Η Λέσχη ήταν μια ακτιβιστική κίνηση πολιτισμού αλλά και ένας τρόπος ώστε κάποιοι εργαζόμενοι της ΕΡΤ3 να εξακολουθούν να απασχολούνται» μας είπε ο κ. Δερμεντζόγλου, το πάθος του οποίου για το σινεμά μόνο συγκίνηση μπορεί να προκαλέσει.
Μια Δευτέρα του Αυγούστου του 2013 λοιπόν, έξω από τον πεζόδρομο της οδού Αγγελάκη 14, στο κτίριο της ραδιοφωνίας της ΕΡΤ3, στήθηκε μια τέντα, τοποθετήθηκαν 80 με 100 καρέκλες και έγινε η παρθενική προβολή της Λέσχης με την «Καζαμπλάνκα» (1943) του Μάικλ Κερτίζ. «Από κάποιους περιοίκους η προβολή θεωρήθηκε λίγο γραφική αλλά σιγά-σιγά κάθε Δευτέρα οι προβολές μας γίνονταν μικρά γεγονότα» είπε ο κ. Δερμετζόγλου.
Γι’ αυτό άλλωστε πολύ σύντομα, τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, η Λέσχη μετατέθηκε σε μια κανονική αίθουσα, τον Αλέξανδρο, δίπλα στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών. Ρίσκο; Κάθε άλλο. Η ανάγκη του κόσμου για ψυχαγωγία ποιότητας φάνηκε από την ανταπόκριση του κοινού στον «Κύριο Βερντού» του Τσάρλι Τσάπλιν που συγκέντρωσε 310 άτομα ενώ τα καθίσματα είναι πολύ λιγότερα.
Το μυστικό βρίσκεται στον προγραμματισμό των ταινιών και στον Αλέξανδρο ο κ. Δερμεντζόγλου παρουσίασε αφιέρωμα στο γαλλικό νουάρ, στα κλασικά αμερικανικά νουάρ αλλά και στις ταινίες που εμπνεύσθηκαν από τον έκρυθμο Μάη του ’68, οι οποίες είχαν τρομερή ανταπόκριση από το κοινό της Θεσσαλονίκης.
Οταν τον Οκτώβριο του 2015 η ΕΡΤ «αναστήθηκε», η Λέσχη μπήκε ακόμη πιο επιθετικά στο παιχνίδι και ο κινηματογράφος Βακούρα έγινε η νέα βάση της.
Κάνοντας αυτοκριτική ο κ. Δερμεντζόγλου είπε ότι το αφιέρωμα στα ιταλικά θρίλερ giallo δεν ήταν σωστή επιλογή, κάτι όμως που δεν ίσχυσε με το ιταλικό πολιτικό σινεμά δεκαετιών 1960 και 1970, στο πλαίσιο του οποίου σημειώθηκε και η πανελλήνια πρεμιέρα της ταινίας «Io ho paura» του Νταμιάνο Νταμιάνι που αν και παραγωγή του 1977 δεν είχε παιχτεί ποτέ στη χώρα μας.
Από το εφετινό καλοκαίρι οι προβολές της Λέσχης πραγματοποιούνται στον θερινό κινηματογράφο Απόλλων. Το αφιέρωμα στο ιταλικό σινεμά με ταινίες όπως ο «Μαφιόζος» και «Αρωμα γυναίκας» πήγε πολύ καλά, όπως και ο φόρος τιμής στον σπουδαίο ουκρανοεβραίο σκηνοθέτη Ανατόλ Λίτβακ που διέπρεψε στο Χόλιγουντ.
Το κλασικό νουάρ του «Στον ίσκιο του δολοφόνου» άρεσε πολύ, ενώ πολύς κόσμος περιμένει την «Αναστασία» (1956) που χάρισε στην Ινγκριντ Μπέργκμαν το δεύτερο Οσκαρ της καριέρας της. Η προβολή της θα γίνει στον Απόλλωνα τη Δευτέρα 8 Αυγούστου.

HeliosPlus