από metereologos.gr
Τρίτη 25 Απριλίου 2017
 
 

72ο φεστιβάλ Βενετίας: Η ώρα του Γιώργου Ζώη

Απόψε το βράδυ η πρώτη προβολή της μοναδικής ελληνικής ταινίας στο φεστιβάλ, το «Interruption» που συμμετέχει εντός διαγωνισμού στο τμήμα «Ορίζοντες»
72ο φεστιβάλ Βενετίας: Η ώρα του Γιώργου Ζώη
Στιγμιότυπο από την ταινία του Γιώργου Ζώη «Interruption»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Βενετία, αποστολή

Μια ακόμη μεγάλη στιγμή για τον σύγχρονο και άκρως ταλαιπωρημένο ελληνικό κινηματογράφο, έφτασε. Απόψε Δευτέρα στις 20.00, το «Interruption», η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Ζώη, κάνει την πρεμιέρα της στο 72ο Διεθνές Φεστιβάλ της Βενετίας σε μια προβολή για δημοσιογράφους και ανθρώπους του κινηματογραφικού χώρου. Η ταινία προβάλλεται στο Τμήμα Οrizzonti, που είναι διαγωνιστικό, με πρόεδρο της επιτροπής εφέτος τον Αμερικανό σκηνοθέτη Τζόναθαν Ντέμι της «Σιωπής των αμνών» (Οσκαρ σκηνοθεσίας), του «Φιλαδέλφεια» και άλλων επιτυχιών. Η επίσημη πρεμιέρα του «Interruption» που είναι παγκόσμια θα γίνει την Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου στις 14.30. 

«Νιώθω μεγάλη αγωνία πριν την πρεμιέρα γιατί αυτό που πραγματικά με ενδιαφέρει είναι να δω την ταινία μέσα από τα βλέμματα των άλλων» δήλωσε αποκλειστικά στο ΒΗΜΑ ο Γ. Ζώης. «Πόσο μάλλον σε αυτή την ταινία που το κοινό των θεατών θα μπορούσε να είναι ο πρωταγωνιστής.»

Για όσους τυχόν απορήσουν με την τελευταία πρόταση του σκηνοθέτης, θυμίζουμε την σύνοψη της ταινίας: «Οι τελευταίοι θεατές παίρνουν τις θέσεις τους ενώ η παράσταση της “Ορέστειας” είναι έτοιμη για να αρχίσει. Ξαφνικά, τα φώτα σβήνουν και η σκηνή βυθίζεται στο σκοτάδι. Μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών, με όπλα στα χέρια, ανεβαίνουν στη σκηνή. Ζητάνε συγνώμη για τη διακοπή και προσκαλούν όσους θεατές επιθυμούν να ανέβουν στη σκηνή μαζί τους. Η παράσταση συνεχίζεται κανονικά με μια μόνο διαφορά: η ζωή μιμείται την τέχνη και όχι το αντίστροφο.»

Η ταινία στην οποία τον πρωταγωνιστικό ρόλο κρατάει ο Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου πλαισιωμένος από πολλούς ηθοποιούς (ανάμεσά τους οι Μαρία Καλλιμάνη, Αλεξία Καλτσίκη, Σοφία Κόκκαλη, Χρήστος Στέργιογλου) έχει οπωσδήποτε κάποια σχέση με την σχετικά πρόσφατη τραγωδία της Μόσχας, όταν στις 23 Οκτώβρη 2002, 50 οπλισμένοι Τσετσένοι εισέβαλλαν σε κεντρικό θέατρο της Μόσχας όπου ακολούθησε μακελειό. Λέει ο σκηνοθέτης: «Στα πρώτα λεπτά της εισβολής, το κοινό γοητευμένο από την απρόσμενη εξέλιξη, θεωρεί ότι όλο αυτό είναι μέρος της παράστασης. Σε αυτά τα κρίσιμα λεπτά, μυθοπλασία και πραγματικότητα, αλήθεια και ψέμα, λογική και παράλογο ταυτίστηκαν. Η ταινία είναι η διαστολή αυτών των πρώτων λεπτών αμφισημίας.»

Όπως όμως επισημαίνει ο Γ. Ζώης «η ταινία δεν είναι ένα ψυχολογικό θριλερ για μια κατάσταση ομηρίας. Δεν υπάρχουν τρομοκράτες, αστυνομία, κοινή γνώμη που παρακολουθεί τα τεκταινόμενα. Υπάρχει μόνο το κοινό που είναι ελεύθερο να μπαίνει και να βγαίνει από την αίθουσα όποτε αυτό θελήσει. Η μόνη συνθήκη ομηρίας που υφίσταται είναι του ιδιου του θεάματος.»

Στη Βενετία, το «Interruption» συμμετέχει επίσης στην online πλατφόρμα «Sala Web», όπου το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει επιλεγμένες ταινίες από το πρόγραμμα του Φεστιβάλ σε live streaming ταυτόχρονα με την πρεμιέρα τους στο φεστιβάλ. Οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες για streaming για πέντε ημέρες, από την ημέρα της παγκόσμιας πρεμιέρας τους στο 72ο Φεστιβάλ Βενετίας. Τις προβολές φιλοξενεί και φέτος το Festivalscope, ενώ τα εισιτήρια διατίθενται από τα μέσα του Αυγούστου στην επίσημη σελίδα του Sala Web στο διαδίκτυο.

Παθιασμένος με τον κινηματογράφος ο 33χρονος Γιώργος Ζώης προτού επιτρέψει το πάθος του να τον απορροφήσει, είχε τελειώσει τη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Μετσόβιου Πανεπιστημίου, είχε κάνει τη διπλωματική του στην Αστροφυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και είχε σπουδάσει Πυρηνική Φυσική στον Δημόκριτο. Οι ικανότητές του φάνηκαν από την αρχή. Εξάλλου το φεστιβάλ Βενετίας είχε προσέξει τον Γ. Ζώη από το μικρού μήκους έργο του. Στη Μόστρα προβλήθηκε τόσο το «Casus Belli» (2010) όσο και το «Τίτλοι τέλους» (2012).

Για την πρώτη προσπάθειά του στη μεγάλου μήκους ταινία λέει ο ίδιος σήμερα: «Προσπάθησα να κατασκευάσω την ταινία με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ανοικτή σε πολλές αναγνώσεις και ερμηνείες. Στόχος μου ήταν να δημιουργήσω ένα κινηματογραφικό σύμπαν που καλεί τον θεατή να βιώσει μια εμπειρία στην οποία η αλήθεια και το ψέμα, η μυθοπλασία και η πραγματικότητα, η λογική και το παράλογο δύσκολα διαχωρίζονται. Κάπως σαν την ίδια την ζώη.»

Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες τον χειμώνα του 2016.



Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

72ο Φεστιβάλ Βενετίας: Η γραφειοκρατία πιέζει, η οικονομία καταρρέει 
72ο Φεστιβάλ Βενετίας: Τζόνι Ντεπ: «Το κοινό είναι το αφεντικό μου!» 
72ο Φεστιβάλ Βενετίας: Χιόνια σε 3D 
 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-