Οπως φάνηκε τον περασμένο Ιούλιο, το «Σινεμά με θέα» είναι ίσως η πιο δροσερή πρόταση κινηματογραφικής εξόδου στη Θεσσαλονίκη. Συνδιοργανώνεται από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης της πόλης, λαμβάνει χώρα στο roof του Μεγάρου και έχει μια μοναδική θέα: τον Θερμαϊκό Κόλπο. Η ανταπόκριση του κόσμου τον περασμένο Ιούλιο στάθηκε αφορμή για μια σεπτεμβριανή επανάληψη: έτσι λοιπόν για δύο τετραήμερα, Δευτέρα 7 – Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου και Δευτέρα 14 – Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου, το ωραιότερο μπαλκόνι της πόλης της Θεσσαλονίκης θα φιλοξενήσει ταινίες που άφησαν το αποτύπωμά τους και στην Ελλάδα την τελευταία τριετία.
Θα προβληθούν τέσσερις ταινίες ευρωπαϊκού «χρώματος». Η Μαριόν Κοτιγιάρ προτάθηκε για Οσκαρ έχοντας δώσει μια σπουδαία ερμηνεία στην ταινία «Δύο ημέρες, μία νύχτα» («Deux jours, une nuit», 2014) των βέλγων αδελφών Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν, όπου υποδύεται τη Σαντρά, μια εργαζόμενη μητέρα που κινδυνεύει να χάσει τη δουλειά της αν δεν καταφέρει μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο να μεταπείσει τους συναδέλφους της ώστε να αποποιηθούν το μπόνους τους. Για μία ακόμη φορά οι αδελφοί Νταρντέν («Ροζέτα», «Το παιδί») διαπρέπουν καταγράφοντας την περιπέτειά της λιτά, περιεκτικά και με ειλικρίνεια, χωρίς ποτέ να εκβιάζουν τα συναισθήματα του θεατή.
Ολη η ταινία του Στίβεν Νάιτ «Σε λάθος χρόνο» («Locke», Αγγλία, 2014) στηρίζεται πάνω στον ηθοποιό Τομ Χάρντι και τη νυχτερινή οδήγησή του στο εσωτερικό της Αγγλίας. Η ιστορία του μηχανικού Αϊβαν Λοκ (Χάρντι) ξεδιπλώνεται μέσα από διαρκή τηλεφωνήματα που του δημιουργούν διλήμματα για τα οποία καλείται να λάβει σημαντικές αποφάσεις προτού φτάσει στον προορισμό του. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να πρέπει να κρατήσεις πάνω σου, εντελώς μόνος, μια ολόκληρη ταινία μη κάνοντας τίποτε άλλο από το να οδηγείς ένα αυτοκίνητο μιλώντας στο τηλέφωνο. Και χωρίς κανέναν άλλον μέσα στο όχημα. Ο κλήρος έπεσε στον Τόμ Χάρντι και τα κατάφερε υπέροχα σε μια ταινία που νικά κατά κράτος τη μονοτονία γιατί στηρίζεται σε ένα αλφαδιασμένο σενάριο γεμάτο σασπένς, αγωνία και χωρίς συγκρούσεις ή κυνηγητά αυτοκινήτων.
Αγαπημένη ταινία όμως είναι και το «Παρελθόν» («Le passe», Γαλλία, 2013) του Ασγκαρ Φαραντί, η πρώτη ταινία σε γαλλικό έδαφος του ιρανού σκηνοθέτη που μας έδωσε το «Τι απέγινε η Ελι;» και το «Ενας χωρισμός». Η ιστορία τοποθετείται στον μικρόκοσμο ενός σπιτιού στα προάστια του Παρισιού, όπου ο φακός του σκηνοθέτη παρακολουθεί με όρεξη την επιρροή που ασκεί η παρουσία του πρώην συντρόφου μιας γυναίκας από τη στιγμή που την επισκέπτεται και πάλι για να τη βοηθήσει. Στους δύσκολους καιρούς μας, επισημαίνει πολύ εύστοχα ο Φαραντί, όσο προσπαθείς να ξεδιαλύνεις το κουβάρι του παρελθόντος τόσο περισσότερο μπερδεύεις το παρόν σου. Η Μπερενίς Μπεζό, πρωταγωνίστρια του «The Artist», και ο αλγερινής καταγωγής Γάλλος Ταχάρ Ραχίμ («Ο προφήτης») κρατούν τους βασικούς ρόλους.
Τέλος, στο «Μια Γαλλίδα στο Μανχάταν» («Casse-Tête Chinois», Γαλλία / ΗΠΑ / Βέλγιο, 2013) του Σεντρίκ Κλαπίς η ζωή του 40χρονου Ξαβιέ γίνεται άνω-κάτω όταν η πρώην του και μητέρα των δύο παιδιών του Γουέντι μετακομίζει από το Παρίσι στο Μανχάταν. Αποφασίζει να τους ακολουθήσει προκειμένου να είναι κοντά στα παιδιά, αλλά η Νέα Υόρκη δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο Σεντρίκ Κλαπίς παρακολουθεί ξανά τους ήρωες της ταινίας «Euroflirt», οι οποίοι μεγάλωσαν μεν αλλά δεν… διορθώθηκαν. Πρωταγωνιστούν: Ρομέν Ντουρίς, Οντρέ Τοτού, Σεσίλ ντε Φρανς, Κέλι Ράιλι.
Πρόγραμμα προβολών
(έναρξη προβολών 21.00)

n Δευτέρα 7/9 και Τρίτη 8/9
«Δύο ημέρες, μία νύχτα»

n Τετάρτη 9/9 και Πέμπτη 10/9
«Σε λάθος χρόνο»

n Δευτέρα 14/9 και Τρίτη 15/9
«Το παρελθόν»

n Τετάρτη 16/9 και Πέμπτη 17/9
«Μια Γαλλίδα στο Μανχάταν»

HeliosPlus