Ρευστοί παραμένουν οι συσχετισμοί έντυπου και ηλεκτρονικού βιβλίου, όπως προκύπτει από ρεπορτάζ του αμερικανικού περιοδικού Publishers Weekly, με το έντυπο βιβλίο να κερδίζει για την ώρα το προβάδισμα στην αγορά του μυθιστορήματος.
Aπό τότε που σημειώθηκε η μεγάλη έκρηξη στην αγορά του ηλεκτρονικού βιβλίου, το 2009-2010, η υποχώρηση του έντυπου, ειδικά στη μυθοπλασία, ήταν σταθερή, υποστηρίζει το δημοσίευμα. Οι αναγνώστες, πιο συγκεκριμένα στα είδη του αισθηματικού μυθιστορήματος, του νουάρ και της επιστημονικής φαντασίας, μετανάστευαν στην επικράτεια του ψηφιακού βιβλίου. Το 2013 οι πωλήσεις της έντυπης μυθοπλασίας μειώθηκαν κατά 11% και το 2014 κατά 8%. Αυτά βάσει μετρήσιμων στοιχείων, μέσω του συστήματος Bookscan της εταιρείας Nielsen, που σύμφωνα με την εταιρεία καταγράφει περίπου το 80-85% των συνολικών πωλήσεων.
Το 2015 όμως το The Girl on the Train της Πόλα Χόκινς, το Gray της Ε.Λ. Τζέιμς και το Go Set a Watchman της Χάρπερ Λι πούλησαν το καθένα περισσότερα από ένα εκατομμύριο αντίτυπα ως τις 16 Αυγούστου. Κάθε χρόνο στα μεγάλα μπεστ-σέλερ εκφράζονται οι αγοραστικές τάσεις των αναγνωστών. Το περσινό μπεστ-σέλερ της έντυπης μυθοπλασίας, το Gone Girl (Το κορίτσι που εξαφανίστηκε), πούλησε λιγότερο από μισό εκατομμύριο αντίτυπα.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2015, τα εκατό πρώτα σε πωλήσεις μυθιστορήματα πούλησαν συνολικά 11 εκατ. αντίτυπα (ενώ τα αντίστοιχα εκατό πρώτα το 2014 είχαν πουλήσει συνολικά 8 εκατ. αντίτυπα), σημειώνοντας αύξηση 3% –που εξισορροπεί τη μείωση κατά 4% που παρατηρείται στη μυθοπλασία για εφήβους και νεαρούς αναγνώστες.
Μάλιστα, το Go Set a Watchman της Χάρπερ Λι, το πρίκουελ του φημισμένου και βραβευμένου Όταν σκοτώνουν τα κοτσύφια (1960), με πωλήσεις την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του τέτοιες που είχε να δει η αμερικανική αγορά από την εποχή του Χαμένου συμβόλου (2009) του Νταν Μπράουν, θεωρείται το μεγάλο μπεστ-σέλερ της χρονιάς (1.251.880 αντίτυπα ως τα μέσα Αυγούστου). Στη σκληρόδετη έντυπη έκδοσή του πούλησε τα διπλάσια αντίτυπα από ό,τι σε e-books, ενώ οι άλλοι δύο τίτλοι της χρονιάς πούλησαν πολλά αντίτυπα στη χάρτινη έκδοση αλλά έκαναν καλές πωλήσεις και στις ηλεκτρονικές τους εκδόσεις.
Πώς ερμηνεύεται η εφετινή επιστροφή των αμερικανών αναγνωστών στο έντυπο βιβλίο; Δεν εξηγείται ακριβώς, λένε οι εκδότες. Ίσως οφείλεται στη βελτίωση της οικονομίας, στη σταθεροποίηση της βιβλιαγοράς και στην επιβράδυνση της ανάπτυξης των πωλήσεων των ψηφιακών βιβλίων, τα οποία πλέον δεν είναι σημαντικά φθηνότερα από τα έντυπα όπως στο παρελθόν.